וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתקרבים לאמריקה: צ'קים הם לא המתנה היחידה בחתונות

הישראלים מעדיפים לקבל המחאות כדי לכסות את החתונה, אבל יש כאלה שדווקא הולכים בדרך האמריקנית ומעצבים את הבית. מפמוטים וכלי כסף, דרך מוצרי חשמל ועד טיסות, יש כמה אופציות לא רעות מלבד המחאה נטולת רגש

צלם חתונות. Pablo Dunas, ShutterStock
הישראלים אוהבים צ'קים, בארה"ב חושבים אחרת/ShutterStock, Pablo Dunas

לאורך העשור האחרון תרבות המתנות די נעלמה משוק החתונות בישראל, כשהצ'קים הפכו למתנה המועדפת על בני הזוג, כיוון שאלו עוזרים לכסות את הוצאות החתונה המרובות ובתקווה שיישאר משהו להתחיל יחד את החיים המשותפים. בארה"ב המגמה שונה לחלוטין עם תרבות ה-register שבאמצעותה מתחדש הזוג הטרי בכל המוצרים שהם רוצים לטובת אבזור הבית המשותף.

אז האם בישראל עדיין יש מתנות שנהוג לתת במעמד החתונה, או שהן שמורות לכל החגיגות המקדימות כגון חינה, מסיבות רווקים/ רווקות ומקווה? ואילו מתנות, אם בכלל, הישראלים עדיין נותנים לקרובים לחתונה?

הצורפים - זוג פמוטי קומינו, 2,575 שקל. הצורפים,
הצורפים - זוג פמוטי קומינו, 2,575 שקל. גם במגזר החילוני/הצורפים

בקטגוריית המתנות הסנטימנטליות ניתן למצוא כלי כסף יוקרתיים שיעזרו לזוג הצעיר ליצור זיכרונות משפחתיים משמעותיים סביב חגים וימים מיוחדים.

אופירה גוטמן -ברבי, משנה למנכ"ל הצורפים: "למרות שבישראל נהוג לתת כסף (צ'קים או העברות דיגיטליות) כמתנת חתונה, עולה הביקוש למתנות מקוריות. אנשים מחפשים מתנות בעלות ערך רגשי, שיישארו עם הזוג לאורך השנים ואף יעברו בירושה מדור לדור, ליצור מסורת משפחתית. המתנות המבוקשות ביותר לחתונות ואירוסין, גם במגזר החילוני, הן פמוטים, כוסות קידוש וחנוכיות עם הקדשה אישית. לאחרונה גם עולה הביקוש לאמנות שימושית , לכלי אירוח לבית ולשולחן מבית המותג הצעיר מרדינגר סטודיו, במחירים נגישים יותר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
מלון הילטון נורת'הולם, איי סיישל. ירדנה עבודי פוקס, מערכת וואלה!
יעד אקזוטי וגם מתנת חתונה לא רעה. מלון הילטון נורת'הול באיי סיישל/מערכת וואלה!, ירדנה עבודי פוקס

בקטגוריה החווייתית ניתן למצוא מגוון רחב של מתנות יוקרתיות החל מסגירת סופ"ש לזוג במלונות מפנקים , או כרטיסי טיסה ליעד הירח הדבש הנחשק.

טלי יטיב, מנכ"לית ספיריט הפקות עולם: "בשנים האחרונות, ועם פתיחת ועליית הפופלאריות של יעדים רחוקים ואקזוטיים כגון סיישל וזנזיבר, אנו עדים לכך שקרובי משפחה או חברים קרובים מאוד של בני הזו לוקחים על עצמם לדאוג לירח דבש מפנק ואקסקלוסיבי ביעדים חלומיים. הקרובים בדרך כלל גם מוודאים שיחכה לזוג הטרי בלוקיישן הנבחר סוויטת ירח דבש מפנקת עם קישוטים ופינוקים".

אלי מתנה. עומרי סילבר,
מקבל הרבה פניות. די ג'יי אלי מתנה/עומרי סילבר

בקטגוריית המתנות השימושיות ניתן למצוא מוצרי חשמל לאבזור הבית המשותף, בדרך כלל לפי בקשת הזוג, או הטרנד הכי חזק של עונת החתונות הנוכחית - די ג'יי נוסף לאפטר פארטי, עליו משלמים קרובים לזוג כדי להמשיך את החגיגה עד השעות הקטנות של הלילה.

דיג'יי אלי מתנה: "בעונת החתונות הנוכחית טרנד האפטר די ג'י הפך לפופולארי במיוחד. אני מקבל המון פניות מחברים ובני משפחה צעירים של בני הזוג שמבקשים לרכוש את שירותי כמתנה לבני הזוג ושאעלה להופיע. מדובר במתנה שמשדרגת משמעותית את מסיבת אפטר ועוזרת ליצור זיכרונות משותפים ומהנים לכל האורחים ובני הזוג כמובן."

חנוכיה קומינו, 7,246 שקל. ירון ונייברג,
חנוכיה קומינו של הצורפים, 7,246 שקל. אף אחד לא יתנגד למתנה כזאת/ירון ונייברג

ומה חושבים החתנים והכלות על סוגיית צ'ק או מתנה? גיל פולארד, 30 הייטקיסט ת"א שהתחתן לאחרונה: "כמובן שרוב המתנות שבת זוגתי ואני קיבלנו היו צ'קים. למרות שלא ציפינו, אחת המתנות המרגשות והזכורות ביותר הייתה זוג פמוטים מעוצבים מכסף. המתנה ריגשה אותנו במיוחד ותאפשר לנו לשמר מסורת משפחתית בבית שאנו מקימים בימים אלה. אני חושב שמתנה בעלת ערך סנטימנטלי היא מתנה שזוכרים, בכל פעם שאשתי מדליקה נרות מאז אנחנו מתרגשים מהמחווה בעלת המשמעות. זה מסוג המתנות שאני בטוח שבעתיד נעביר הלאה לדור ההמשך".

חנה זלקה (26), מלצרית מבאר שבע שנישאה לא מזמן מוסיפה אף היא: " מאוד נשאבתי לתהליך תכנון החתונה, החל מבחירת האולם, המוזיקה, השמלה וכמובן סידורי ההושבה. אחד הפרטים שתוך כדי לא באמת שמנו עליו דגש הוא הלילה שאחרי. בהתחלה תכננו פשוט לנסוע חזרה הביתה ולא לבלות את ליל הכלולות במקום מפנק, בטח עם כל ההוצאות של החתונה. חשבנו שנשמור את הפינוק לירח הדבש שמתוכנן לעוד מספר חודשים. אבל החברות הטובות חשבנו אחרת והביאו לנו את המתנה האולטימטיבית סופ"ש מפנק במלון יוקרתי סמוך למקום החתונה. זו מתנה שאין שנייה לה והעניקה לנו גם זיכרונות משמעותיים מהימים הראשונים כזוג נשוי".

אז בפעם הבאה שאתם מקבלים הזמנה לחתונה שנייה לפני שאתם מתחילים את הדיון הקבוע על סכום הצ'ק ומידת הקרבה לזוג, תזכרו שמתנות הן עדיין משהו שזוכרים לתמיד.

  • עוד באותו נושא:
  • חתונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully