וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התפזרו לכם שאריות קפה בבית? אל תמהרו לזרוק אותן

מהברקת כלים, דרך דישון גינה ועד הרחקת חרקים. בדקנו עם מומחי הקפה של Lavazza חמש דרכים בהן תוכלו להשתמש בשאריות פולי הקפה הטחונים

קפסולות קפה עלית. ShutterStock
לא למהר להיפטר/ShutterStock

קפה הוא משקה פופולרי בעולם והוא חלק מהותי מחיי היומיום של רוב האנשים. הוא מעניק לנו את בוסט הקפאין שאנחנו צריכים כדי להתחיל את היום או כדי להתעורר מירידת האנרגיות אחר הצהריים. חוויית הקפה של רובנו מתחילה בשתייתו ומסתיימת בהשלכת שאריות הקפה הטחון לפח. אלא שלדברי מומחי הקפה של Lavazza שאריות הקפה שלנו יכולות לשמש ללא מעט מטרות ולעזור לנו בפעולות יומיומיות שונות בבית ובגינה.

דישון גינה

מכיוון שרוב הקרקעות חסרות את חומרי ההזנה החיוניים הדרושים לצמיחה מיטבית של הצמחים, רוב הגינות דורשות דישון כדי להבטיח שהצמחים יקבלו את התזונה הדרושה להם כדי לשרוד. פולי קפה מכילים רכיבים תזונתיים חיוניים המסייעים בניקוז, שמירה על מים ואוורור אדמה בגינה. ניתן לפזר שאריות קפה טחון על האדמה או להוסיף אותם לערמת הקומפוסט ולהשתמש כדשן. פיזור פולי קפה סביב הגינה ימשוך תולעים ויספק שפע של חומרים מזינים שישמחו את הצמחייה וישפרו את איכות הגינה. פרחים חובבי סביבה חומצית כגון ורדים וקמליות יהנו מכך במיוחד.

נרות על בסיס קפה

אפשר ליצור נרות מבוססי קפה כדי לעטוף את הבית בניחוח מדהים של הקפה. באמצעות ארבעה מרכיבים בלבד - שאריות קפה, שעווה, פתיל נרות, וצנצנת, אפשר להפוך את חלל המגורים לגן עדן בניחוח קפה ולהשרות אווירה מרגיעה ונעימה. איך עושים זאת? יוצקים בהדרגה את השעווה לצנצנת קטנה, תוך כדי הוספת שאריות קפה, מדליקים את הנר ונהנים מריח משכר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

נטרול ריחות

לגרגירי הקפה יש תכונה לספוג את כל הריחות בסביבתם. כדי להיפטר מריחות של מזון רקוב או ריחות מעופשים בארון, ניתן להניח בקערה שאריות של קפה טחון במקרר או בארון והריחות ינוטרלו.

קפה לוואצה. יחצ,
משרת הרבה מטרות. קפה, התמונה באדיבות Lavazza/יחצ

קרצוף סירים ומחבתות

אפשר להחזיר את הברק לכלי המטבח ולחדש את הסירים והמחבתות בעזרת שאריות של קפה טחון. לפולי קפה יש מרקם גס מספיק כדי לקרצף מזון מתחתית הסירים והמחבתות מבלי לפגוע במשטחים. על ידי שימוש בסקוץ', מעט חומר ניקוי ופיזור עדין של שאריות קפה, ניתן להסיר בקלות את שאריות המזון.

דוחה חרקים

הידעתם? הקפה יכול לעזור גם בהדברת הגינה. חלזונות, שבלולים ונמלים נרתעים משאריות פולי הקפה הטחונים. על ידי פיזורם בערוגות או בעציצים נוכל להדביר באופן טבעי את האדמה ולהרחיק מזיקים. ניתן גם להקיף צמחים בשאריות פולי קפה להרחקת מזיקים. חשוב לזכור שכאשר פולי הקפה מתכלים, הם יהפכו את הקרקע לחומצית יותר.

ניתן לפזר גם פס סביב אזורים רגישים בבית כדי להרתיע מושבות נמלים מלהיכנס. כדאי לחדש את פס ההגנה מדי שבועיים .

  • עוד באותו נושא:
  • קפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully