וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדירה הזאת היא קלאסיקה אירופית. בתל אביב, כן?

הדירה התל-אביבית מושפעת מנגיעות אירופאיות ומעוצבת בסגנון אקלקטי. ומה ההפתעה שתכננו בני הזוג אחד לשניה?

עיצוב יונתן קנטי. עידו אדן,
איזה טאץ'. עיצוב יונתן קנטי/עידו אדן
  • אדריכל: יונתן קנטי
  • מקום: תל-אביב
  • שטח: 140 מ"ר
  • הדיירים: זוג + 3
  • חיפויים: אולמדע
  • אריחים צבעוניים בחדרי רחצה: רוחמה שרון
  • נגרות: קלוד איבגי
  • צילום: עידו אדן

עיצוב הבית שלנו יכול לגלות הרבה על דיירי הבית שגרים בו, ההעדפות שלהם ומהיכן מגיעים השורשים שלהם. בדירה התל-אביבית שממוקמת באחת השכונות הסמוכות לכיכר המדינה, נגלה סיפורה של משפחה בעלת זוג הורים ושלושה ילדים בגילאי העשרה. על תכנון ועיצוב הדירה אחראי האדריכל יונתן קנטי, שמזמין אותנו לסיור בדירה.

הכניסה לדירה מדלת בגוון כחולה, וכשנכנסים רואים מולנו את המטבח ומשמאלו את החלל המרכזי. "בני המשפחה מאוד אוהבים לארח ולבשל וזה חלק משמעותי מחיי היום יום שלהם, לכן היה להם מאוד חשוב שהמטבח יהיה מחובר ככל האפשר לסלון ולחלל הציבורי, ולמקם לצידו פינת אוכל גדולה", מסביר קנטי.

עיצוב יונתן קנטי. עידו אדן,
עיצוב יונתן קנטי/עידו אדן

המטבח משלב גווני עץ לצד גוון כחול המופיע בחיפויים של הארונות התחתונים, לבקשת הלקוחות. אלו ביקשו מטבח עשוי עץ בשילוב גוונים כחולים וזכו למטבח שמכניס את החמימות לחלל ומשתלב בצורה נהדרת עם הריהוט הצבעוני שבחלל, שכולל ספה בגוון כתום עליה כריות דקורטיביות בסגנונות שונים.

"בעלת הבית היא במקור מאיטליה והגיעה עם טעם ועם בחירות שמושפעים מאוד מהמקום שבו גדלה", הוא ממשיך. "בתרבות שממנה היא הגיעה, היה שימוש בהרבה צבע בכל חלקי הבית, כולל בחדרי הרחצה". ואכן, בדירה הזאת הצבע שולט ואנחנו עוד נראה נגיעות ממנו בחללים שונים אליהם נגיע בהמשך.

עיצוב יונתן קנטי. עידו אדן,
עיצוב יונתן קנטי/עידו אדן
עיצוב יונתן קנטי. עידו אדן,
עיצוב יונתן קנטי/עידו אדן

בסלון ממוקמת ספרייה שתוכננה במיוחד על ידי יונתן, שהיה אחראי על עיצובה. "רצינו לייצר ספריה שתתאים בדיוק לגודל הנדרש ותשמש כרקע יפה לספה שלא צמודה לקיר. תכננו מראש שעל הקיר ימוקם פסנתר ולצידו תמונה גדולה ורצינו לבחור ספריה שתשתלב איתם. הרגליים של הספרייה עשויות משני מוטות ברזל דקים שביניהם מרווח, והיא צבועה בגוון מטאלי המעניק לה מראה מעט תעשייתי".

מעל הספרייה עוברת תעלת מזגן בסגנון תעשייתי. "בחרנו בתעלת מיזוג חשופה כי היא התאימה למבנה הצר והארוך של הדירה. לא רצינו להשתמש במזגן עילי רגיל או לעשות הנמכות תקרה. תעלת המיזוג גם נותנת לדירה מראה של לופט, מה שעובד טוב מאוד עם רצפת הטרצו האפורה ועם הריהוט האקלקטי שיש לדיירים".

עיצוב יונתן קנטי. עידו אדן,
עיצוב יונתן קנטי/עידו אדן
עיצוב יונתן קנטי. עידו אדן,
עיצוב יונתן קנטי/עידו אדן

ואכן אפשר לראות ברחבי הדירה את הרעיון האקלקטי השולט בבית, שמשלב חומרים חמים כמו עץ או טרצו, לצד חומרים נוספים ונגיעות של כל מיני סגנונות.

גם הרצפה משקפת את שורשיה האיטלקיים של בעלת הבית. "היא הגיעה עם טעם שמושפע מהמקום שבו גדלה והיה ברור שנלך על ריצוף טרצו שמאוד נפוץ באיטליה. בגלל זה בחרנו גם בחיפויים ורצפות מבית אולמדע, מכיוון שיש להם מבחר גדול של אריחי טרצו איכותיים. הטעם ממנו היא מושפעת והתרבות ממנה הגיעה הביאה אותנו לעשות שימוש רב בצבע בבית כולל בחדרי הרחצה ולכן היה לנו חשוב לבחור אריחי קרמיקה טבעיים ואיכותיים. לריצוף הנבחר יש נוכחות דומיננטית ויפה מחד ומצד שני הוא נייטרלי ויכול להשתלב בקלות עם הסגנון הנבחר. הריצוף ממשיך בכל החללים המשותפים בבית, במטרה לייצר המשכיות, והוא אףמשתלב עם האריחים בגוון ירוק עז בחדר הרחצה של הילדים".

עיצוב יונתן קנטי. עידו אדן,
עיצוב יונתן קנטי/עידו אדן
עיצוב יונתן קנטי. עידו אדן,
עיצוב יונתן קנטי/עידו אדן

לסיום, חושף בפנינו קנטי סיפור משעשע שמגלה גם הוא על האופי של בני הזוג. "הם החליטו שכל אחד מבני הזוג מפתיע את השני. כל הבחירות העיצוביות בבית היו משותפות למעט חדרי הרחצה של הילדים וחדר הרחצה במאסטר ההורים. האישה הייתה אחראית על עיצוב חדר הרחצה הכללי והשירותים, והרעיון היה לבחור באריחים בצבע דומיננטי, שמכניסים עוד קצת עניין לדירה. בחצר הרחצה של הילדים היא בחרה באריחים ירוקים ובשירותי האורחים היא בחרה באריחים אדומים. לגבי חדר הרחצה של ההורים, הבעל רצה מקום שירגיש יותר בוגר, ובגלל זה בחרנו שני סוגי אריחים - אבן טבעית שחורה שמטפסת על אחד מקירות המקלחת ואבן טבעית בגוון בז' שממשיכה בשאר הקירות".

  • עוד באותו נושא:
  • בית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully