וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקום של כבוד: איפה מאחסנים דברים בבית הזה?

אחסון הוא תמיד בעיה. עברו כבר שבועות מאז הסתיים שבוע העיצוב במילאנו והסצנה העולמית עדיין נרגשת וגועשת. אחת הסיבות לכך הם פתרונות האחסון שהוצגו במהלכו והפכו, כמעט מבלי שנשים לב, לאחד האלמנטים המעוצבים והמתוחכמים ביותר בבית העדכני

תכנון ועיצוב מרינה רכטר רובינשטיין, ReMa אדריכלים. עמית גושר,
תכנון ועיצוב מרינה רכטר רובינשטיין, ReMa אדריכלים/עמית גושר

נדמה לכם שכבר ראיתם ושמעתם הכול בנוגע לתכנון ועיצוב הבית? ובכן, יש לנו חדשות בשבילכם, לפחות בכל הקשור לתחום האחסון - מהנדבכים החשובים ביותר, בטח ובטח בבתים הישראליים שעמוסים בכל טוב: מפריטים גנריים ששאפנו להסוות כחלק אינטגרלי מהקיר הפכו הארונות, השידות, הכוורות והתאים לפריטים מעוצבים ומוקפדים שמהווים focal point של ממש בחדרי הבית השונים. יש הרבה סיבות בגינן המגמה החדשה הזאת תופסת תאוצה אך משיחות שערכנו עם מומחים וטרנדולוגים בתחום נראה שלסלבס הגדולים ולכוכבי הרשת יש יד בכך- הם מצטלמים מולם או בתוכם וזוכים למיליוני לייקים ושיתופים.

השאיפה של רבים להפוך את פתרונות האחסון לעוגן העיצובי של חללי הבית השונים גורם לבתי עיצוב ולמעצבי הרהיטים לחשב מסלול מחדש ולייצר פריטים כמה שיותר פתוחים ואווריריים. כך למשל ארונות הבגדים שמשמשים כיום כארונות תצוגה לכל דבר- את הבגדים, הנעליים והאקססוריז שביקשנו להסוות אנחנו מציגים כיום בצורה שקופה, נגישה ומוחשית.

עיצוב מארי ביילין. מאיה אתגר,
עיצוב מארי ביילין/מאיה אתגר
אדריכלות ועיצוב מרינה רכטר רובינשטיין, ReMa אדריכלים. עמית גושר,
אדריכלות ועיצוב מרינה רכטר רובינשטיין, ReMa אדריכלים/עמית גושר

"היום הארונות כבר לא סטטיים ולא משמשים נטו לאחסון אלא כמוטיב משמעותי בעיצוב החדר, וככל שהמגמה מתרחבת כך גוברות גם הדרישות המיוחדות", מסבירה האדריכלית מרינה רכטר רובינשטיין בעלת המשרד ReMa אדריכלים. "כפועל יוצא אנחנו רואים דרישה גוברת לחזיתות מזכוכית, שקופות וגבוהות במיוחד, נטולות חלוקות ופסים שמקנות לארונות מראה דרמטי, אפל ויוקרתי. אנחנו גם מזהים דרישה הולכת וגוברת לארונות CUSTOM MADE שמותאמים במדויק לדרישות, לצרכים ולתחביבים של בני הבית מכיוון שתרבות השפע גורמת לנו לקנות והרבה ולרוב הדברים פשוט אין מקום. אם אנחנו רוצים לספק פתרון אמיתי, לא רק לבגדים ולנעליים אלא גם למוצרים כמו דייסון, ציוד מחנאות וכלי נגינה, אנחנו חייבים לשכלל במדויק את מידות המרחב עם צרכי הלקוחות ולתכנן אלמנט אפקטיבי שגם יראה נהדר".

אז איך מתחילים? מבינים איך אנחנו באמת חיים

לשיטתו של האדריכל בועז שניר, תכנון נכון של פתרונות אחסון מתבסס על תחשיבים והבנה מה באמת מפריע לנו: "לפני שניגשים לתכנן או לרכוש רהיט צריך לעצור לרגע ולהבין מה מציק לנו בעין ומה נדרש כדי לשפר את ההתנהלות היומיומית שלנו ואת הזרימה בין החללים. מניסיון, פתרונות אחסון יעילים ואסתטיים מטיבים משמעותית עם חווית המגורים", הוא מסביר.

עיצוב ינאי פרישר גוטמן, ריהוט ארז לוי. אורי אקרמן,
עיצוב ינאי פרישר גוטמן, ריהוט ארז לוי/אורי אקרמן
אדריכלות ותכנון בועז שניר. ולרי זויז,
אדריכלות ותכנון בועז שניר/ולרי זויז
אדריכלות ותכנון בועז שניר. ולרי זויז,
אדריכלות ותכנון בועז שניר/ולרי זויז
תכנון ועיצוב מרינה רכטר רובינשטיין, ReMa אדריכלים. עמית גושר,
תכנון ועיצוב מרינה רכטר רובינשטיין, ReMa אדריכלים/עמית גושר

"ברבות מהדירות בישראל יש גומחות ונישות לא מנוצלות שיכולות לשמש כמקומות אחסון מצוינים במקומות האסטרטגיים ביותר, בפרט במבואת הכניסה ומסדרונות- אלה בדיוק האזורים שנרצה לאחסן את הפריטים שפזורים לנו בבית כמו תיקים, הקסדות של הילדים, מעילים וכיוב'. דרך פופולרית נוספת לשפר ולייעל את הזרימה במרחב היא על ידי תכנון מחיצות דו כיווניות שמגדירות טוב יותר את הפונקציות והן גם פנטסטיות לתצוגת פרטי דקורציה וסטיילינג. אפשר להקביל את המחיצות הללו לקיר מפלסטלינה, חומר ביד היוצר שניתן לתכנן במדויק לפי הצרכים של הפונקציות במרחב.

"זאת דרך טובה להגדיר אזורים, למשל סלון מצד אחד וחדר המשפחה מהעבר השני. בד בבד ניתן להשתמש בהן כציר אחסון מצד אחד ומהעבר השני כגב נגרות דקורטיבי; יש שפע של אפשרויות וקונסטלציות לכן ניתן להתאים אותן במדויק לתפיסת העיצוב ולצרכים המשתנים".

מרוב עצים לא רואים את היער

בעידן של שפע, הקשר בין התכולה שיש לנו בפועל לבין מה שאנחנו באמת צריכים הוא כנראה לגמרי מקרי; לצערנו, רבים מהבתים בישראל, שתפקידם האמיתי הוא להוות מקום מפלט בתום עוד יום אינטנסיבי ומאתגר, נראים כמו מחסנים. מעצב הרהיטים ארז לוי סבור שלסדר (או לחילופין לבלגן) יש השפעה ישירה על כל היבט בחיינו; מפרודוקטיביות, דרך טיב האינטראקציות המשפחתיות ועד לדינמיקה הזוגית: "עומס מטבעו מפר את האיזון ומייצר תזזיתיות וחוסר שקט ועל מנת לא להגיע למצב הזה עלינו לתכנן פתרונות אחסון אופטימליים, תוצר של שיחה פתוחה על אורחות החיים של בני המשפחה- יחד ובנפרד".

עיצוב טלי סטוף ואביטל ספרן, ריהוט ארז לוי. ליאור טייטלר,
עיצוב טלי סטוף ואביטל ספרן, ריהוט ארז לוי/ליאור טייטלר
סטודיו ארז לוי געש. אורי אקרמן,
סטודיו ארז לוי געש/אורי אקרמן
אדריכלות ותכנון בועז שניר. ולרי זויז,
אדריכלות ותכנון בועז שניר/ולרי זויז

לוי אומר כי "חשוב לא להשמיט שום פרט ולבחון לעומק מה הפעולות היומיומיות שאנחנו מבצעים והתחביבים של כל אחת ואחד מבני המשפחה מצריכים. באותה נשימה מומלץ לבחון עד כמה אתם מארחים, באילו נסיבות ובמה אתם משתמשים במהלך האירוע. ירידה לרזולוציות כאלה תעזור מאוד בתכנון והקצאת תאים נוחים ונגישים. אגב, ההיררכיה גם היא חשובה ואת האזורים הנגישים ברהיט חשוב להקצות לפריטים שנמצאים בשימוש קבוע ויום-יומי".

מיחידות מוכנות ועד רהיטי יד שניה

ומה עושים במצב בו הבלגן חוגג אבל ממש אין בכוונתכם לשבור תכנית חיסכון לטובת תכנון פרטי אחסון חדשים? מסתבר שלאו דווקא חייבים להוציא סכומים נכבדים כדי ליצור פתרונות פונקציונליים שגם יראו נהדר. לדברי האדריכל שניר, ברשתות ובחנויות עיצוב הבית ניתן למצוא כיום יחידות מוכנות ומעוצבות במגוון וריאציות, סגנונות וגדלים: "כל שנדרש הוא למדוד את החפצים שתרצו לאחסן: מידות הגובה, הרוחב והעומק יסייעו להגדיר את גובה המדף ועומק היחידה שאתם צריכים. אם אתה נמנים עם חובבי ה-DIY ואינכם חוששים להפשיל שרוולים, תוכלו גם ליצור פתרונות אחסון מקוריים מרהיטי יד שניה נפלאים אותם ניתן למצוא בהמונים בשווקים ולפעמים אפילו ברחוב. עם קצת יצירתיות ודמיון אפשר להקנות להם חיים חדשים".

  • עוד באותו נושא:
  • אחסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully