וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העונה הזאת הגיעה: כך תיפטרו מהזבובים והחרקים שנמשכים אל העציצים בבית

עודכן לאחרונה: 14.5.2023 / 11:27

עציצים ושתילים מוסיפים המון חן וצבע לכל בית, אבל גם מושכים חרקים וחיות אחרות בלתי רצויות. אז הנה שישה טריקים שיסייעו לכם להיפטר מהם, ללא יותר מדי מאמץ והשקעה

מלכודת לזבובי פירות/Apartment Therapy

עציצים ביתיים עשויים להוסיף המון חן וצבע לכל בית, אבל יחד עם זה הם גם עלולים למשוך זבובים טורדניים. הזבובון שלרוב מופיע סביב עציצים הוא זבוב התסיסה - זבובים שחורים וקטנים שדוגרים במקומות בהם יש ריקבון ובמקרה שלנו במצע הגידול של העציץ בה יכול להתפתח ריקבון בעקבות השקיית יתר. הזבובים הבוגרים אינם עוקצים או מזיקים אך זחלי הזבוב ניזונים משורשי הצמח והורסים אותו.

אבל אל דאגה, באתר We Thrift חובבי הצמחים שיתפו שש דרכים טובות שיעזרו לכם להיפטר מהזבובים ומהחרקים האחרים שנמשכים לשתילים.

1. השתמשו במסיר מוך

אותו כלי ניקוי המורכב מגליל של סרט דביק חד צדדי המותקן על גבי גלגלת עם ידית משמש בדרך כלל להסרת שיערות של בעלי חיים מבגדים, אבל הוא יכול לסייע גם להיפטר מחרקים וביצים על העלים ולהרוג אותם.

פשוט גלגלו אותו בעדינות על עלי הצמח כדי לאסוף את החרקים, הכנימות וצאצאיהם, לפני שאתם משליכים אותם לפח. "חשוב להחליף דף חדש על הרולר הדביק לאחר ניקוי של כל צמח", מייעץ ניק דרו, "זה ימנע מכל הצמחים שעדיין לא נדבקו להזדהם בביצי חרקים".

הנה ככה

2. תוסיפו קינמון לאדמה

קינמון הוא תבלין שהזבובים ממש לא אוהבים והוא עובד כמו חומר קוטל פטריות, הוא גם הורג את הפטריות והנבגים על האדמה שבה שתול הצמח שלכם וגורם לה להיות מקום שבו לא מתאים לבעלי חיים לחיות. כל מה שאתם צריכים זה לפזר קמצוץ של קינמון על האדמה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
@gardengal_ Reply to @pattyfindlay1 Easy fix and most people have it at home ? ? #gardengal #planttiktok #plantparent #VideoSnapChallenge ♬ SugarCrash! - ElyOtto

3. פזרו חול על פני השטח

זבובים נמשכים לחומר לח ורקוב, כך שאם תכסו את האדמה בעציץ בחול, תוכלו להפחית את הלחות, ליצור מחסום בין החרקים לבין אדמת העציץ ולהרוג את הזבובים. "חרקים אוהבים לשים את הביצים שלהם על אדמה לחה, כך שייבוש שלה מונע את זה. זבובי תסיסה נמשכים ללחות וחומרים מתכלים שנמצאים בתוך האדמה, כמו כבולית או קומפוסט", אומרים המומחים "כדי למנוע מהם להטיל ביצים וכדי להבטיח שהם לא ידביקו את הצמחים האחרים בבית, פזרו חול על גבי האדמה בעציץ".

בנוסף הימנעו מהשקיית יתר של הצמחים, והקפידו להשתמש באדמה ייחודית עבור צמחי בית.

4. שימו גפרורים בתוך האדמה

עוד פיתרון קל ומפתיע להיפטר מהחרקים והזבובים הוא לתקוע כמה גפרורים בתוך האדמה של העציץ. "כל מה שאתה צריך לעשות הוא להניח כמה גפרורים בתוך האדמה כשהראשים שלהם פונים כלפי מטה, ובסביבות 5 סנטימטרים מקצה העציץ", הם מייעצים, "ראשי הגפרור מתמוססים ומתחילים בהדרגה לשחרר זרחן, מגנזיום וגופרית לאדמה, מה שעוזר להיפטר מזבובי התסיסה ועוזר לצמחים לגדול'". לאחר שראש הגפרור מתמוסס, החליפו אותו כדי לשמור על הצמח שלכם מוגן.

5. השתמשו בתרסיס מי חמצן

ערבבו כף אחת של מי חמצן עם כוס מים, שימו את הנוזל בבקבוק מיוחד ורססו את האדמה והעלים. התערובות הזה תהרוג את הזבובים ולא תפגוע בשתילים שלכם, אתם יכולים לחזור על זה באופן שבועי עד שהזבובים נעלמים.

6. השתמשו בקליפות של תפוזים

זבובים שונאים ריח של תפוזים, ידעתם? ובכן - קבלו מתכון שירחיק אותם מהצמחים: קלפו שני תפוזים ושימו את הקליפות במחבת עם שתי כפות סבון כלים ושתי כוסות מים. הביאו לרתיחה ולאחר מכן הסירו מהאש ותנו לתערובת לשבת במשך שעתיים, העבירו את הנוזל לבקבוק ספריי ורססו בנדיבות על העלים של הצמחים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully