וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גישור מסוג אחר: בין אדריכלות לעולם המשפט

תחום הגישור ויישוב הסכסוכים הוא מהחשובים בדין הישראלי ובזכות העוסקים במלאכה, כשברבים מהמקרים נמצא העמק השווה מחוץ לכותלי בית המשפט. הצצה אדירכלית נדירה לאחד המשרדים הגדולים והנחשבים בתחום

שפיגל אדריכלים. אלעד גונן,
אווירה נעימה למרות המטען הכבד. תכנון ועיצוב רון שפיגל אדריכלים/אלעד גונן
  • הפרויקט: משרד המתמחה בגישור ויישוב סכסוכים, מהחשובים בישראל
  • היכן: כפר-סבא
  • שטח המשרד: 450 מ"ר+ מרפסת היקפית בשטח של 200 מ"ר נוספים
  • תכנון ועיצוב: אדר' רון שפיגל- שפיגל אדריכלים

איש מאיתנו לא רוצה למצוא את עצמו בלב סיטואציה משפטית סבוכה מלאה בקונפליקטים ומלווה בעורכי דין ממולחים, אך אחד המשרדים הנחשבים והוותיקים בתחום הגישור ויישוב סכסוכים בישראל השכיל להפוך את המתחם בו מתבצעים מידי יום דיונים חשובים עד שייצא עשן לבן, לסביבה נעימה ומאוזנת שמזכירה במראה בית עוטף ומעוגן.

המשרד המרווח, הממוקם בבניין בלב כבר-סבא מתפרש על שטח של כחצי קומה ומסביבו מרפסת היקפית גדולה ממנה ניתן להשקיף לגינה הירוקה. לטובת התכנון המחודש רתמו קברניטי המשרד את האדריכל רון שפיגל, שמשרדו מתמחה בבניה פרטית וציבורית. הוא מצידו יצר עבורם סביבת עבודה מעוגנת ומרגיעה.

שפיגל אדריכלים. אלעד גונן,
שפיגל אדריכלים/אלעד גונן
שפיגל אדריכלים. אלעד גונן,
שפיגל אדריכלים/אלעד גונן
שפיגל אדריכלים. אלעד גונן,
שפיגל אדריכלים/אלעד גונן

"המתחם עבר שיפוץ מאסיבי במסגרתו שינינו את חלוקת החללים, פרט לשני חדרי ישיבות שנותרו כשהיו", מסביר שפיגל, "יצרנו סה"כ חמישה חדרי ישיבות, אחד מהם גדול במיוחד ומיועד להתכנסות של עד 40 איש, אליו מגיעים לא אחת בעלי חברות ענק ובכירים במשק, ככזה הוא עוצב בקו יוקרתי ועם זאת מזמין - לא כבד מדי או קליל מדי. בנוסף תכננו מטבחון ומזכירות. שמנו דגש על יצירת פתיחות ושקיפות, ומאידך דאגנו לייצר אקוסטיקה מושלמת כך שלא ניתן יהיה לשמוע את המתרחש בחדרים הסמוכים. כך העצמנו את ממד הפרטיות שחשוב כ"כ בסיטואציות שכאלה. לשקיפות יש ערך כפול והיא מייצרת תחושה שדברים לא נעשים כאן בחדרי חדרים - הליכי הגישור נאותים ומכבדים את הצדדים כולם".

את פני הבאים מקבלת עמדת קבלה לא קונבנציונאלית הכוללת דלפק גיאומטרי מצופה בטון המייצר מראה מודרני, קליל ותנועתי ומאחוריו ספריה עשויה מתכת. את המסדרון הארוך שמוביל לחדרי הדיונים השכיל שפיגל לפתוח ולאוורר ככל הניתן, ומול מחיצות הזכוכית נתלו יצירת אמנות צבעוניות, גדולות ומרשימות של האמן יבגני גופמן שמייצרות אווירה מרגיעה, הפוכה מזאת שוודאי נחוש בבואנו לבית משפט.

שפיגל אדריכלים. אלעד גונן,
שפיגל אדריכלים/אלעד גונן
שפיגל אדריכלים. אלעד גונן,
שפיגל אדריכלים/אלעד גונן

בין חדרי הישיבות תוכננו חדרי המתנה אינטימיים ונעימים, שם יכולים הצדדים לשבת ולהירגע מעט רגע לפני כניסתם לדיון מכריע. בעוד הקירות שקופים, דלתות הכניסה לחללים אטומות. הן עשויות עץ מאסיבי כך שלא ניתן לראות דרכן או להאזין. הדלתות הללו הן מעין אינטרפרטציה לדלתות בית המשפט, כך גם גווני הכיסאות בחדר הישיבות הגדול שהם הומאז' לגוון הכיסאות בבית המשפט העליון.

המטבח משרת באופן תדיר אנשים רבים וככזה בחר האדריכל לייצר בו תחושה כמה שיותר ביתית- מדובר בחלל קריטי המשמש גם כמעבר בין הפנים למרפסת נעימה שעוצבה בקפידה, ועל אף שהיא מצויה בלב העיר היא משרה תחושה של כפר. טרם השיפוץ כלל לא נעשה בה שימוש ועתה יצר בה שפיגל מספר אזורי ישיבה מוגבהים בדק, סביבם נשתלו צמחיה באדניות ועצים מהם ניתן לקטוף ולהנות מהפירות. "הגינה שנוצרה היא ללא ספק פינת חמד פסטורלית שניתן להשקיף אליה מחדרי הדיונים והישיבות. "היא משרה רוגע ועל כן תרומתה כפולה ומכופלת", מסביר האדריכל.

שפיגל אדריכלים. אלעד גונן,
שפיגל אדריכלים/אלעד גונן
שפיגל אדריכלים. אלעד גונן,
שפיגל אדריכלים/אלעד גונן

"במטבח עצמו שילבנו חומרים חמים וקרים והאווירה בו מאוד מרשימה. מול רצפת העץ החמימה נגלים פרופילי האלומיניום הכהים והתקרות האקוסטיות במרכזן לוחות סיבי עץ טבעי בגוון גרייז'. המראה שמתקבל משלב בין LOOK AND FEEL של משרד עורכי דין מכובד לאווירה מזמינה וביתית- מקום שתורם לרוגע ובשל כך גם מעצים אולי את הרצון להגיע לפשרה. "בעידן החדש יישוב סכסוכים נתפס כפחות פורמלי ועם זאת, עדיין מהווה בית משפט לכל דבר לכן בחרנו לייצר בו אווירה נינוחה. יצרנו זאת בין היתר גם על ידי שימוש בפרטי ריהוט עמוקים ורכים כמו ספות ואלמנטים מעץ שמקנים תחושה חמימה וביתית", מסכם האדריכל.

  • עוד באותו נושא:
  • אדריכלות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully