וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצמחים במרפסת שלכם מתים? כך תדאגו שזה לא יקרה

אסתר פיינר חגגה לא מכבר את יום הולדתה ה-100. הדיירת הוותיקה של אחוזת צהלה, אגרונומית עם עשרות שנות ניסיון, עדיין עוסקת בייחורים ומסבירה כיצד תשמרו על חיי הצמחים באדניות שלכם

אסתר פיינר. יחצ,
יש דרכים לתת לעציצים שלכם חיים ארוכים. אסתר פיינר/יחצ

תחום האגרונומיה היה מאז ומתמיד חלק מחייה של אסתר פיינר, שחגגה באחוזת צהלה את שנתה המאה. אסתר נולדה למשפחה שעסקה בתחום החקלאות, ואביה היה האדם הראשון שהכניס את תפוחי האדמה והאבוקדו למשק הישראלי. את ניצני הידע שלה והתשוקה לנושא החלו כבר בגיל שלוש.

כשהגיעה לגיל 19, היא בחרה ללכת וללמוד אגרונומיה בבית ספר לחקלאות בנהלל. אביה של אסתר פתח משתלה גדולה וידועה ברמת גן שפעלה עשרות שנים, ובנה בחר ללכת בדרכה ולמד אגרונומיה והצטרף לעסק המשפחתי ברמת גן וגם נכדיה ירשו ממנה את אהבתם לצמחים. אסתר נמצאת כבר 12 שנים בדיור מוגן אחוזת צהלה, אך היא לא מוותרת ואומרת: "יש לי דירה עם מרפסת גדולה יחסית, 20 מטר ואני מגדלת בה צמחים ודואגת להם יום יום". רחל מציינת בגאווה שהיא עושה עד היום ייחורים של צמחים.

צמחים. אחוזת צהלה,
צמחים/אחוזת צהלה

אסתר זכתה לכינוי "הלוחשת לעציצים", וכשנשאלה לגבי מקור הכינוי היא הסבירה:" אני חשה את הצמחים, יש בי משהו קשור לטבע, שקשה להסביר במילים. אדם נולד עם אצבע ירוקה- זיקה לצמחים ונטייה לטפל בהם", ממשיכה אסתר ואומרת שכולם אומרים שהצמחים שיש לה הם הכי יפים, "כל החברים שלי וגם דיירי המקום, תמיד באים אלי כשהצמחים שלהם כבר בשלבי חולי וגסיסה ויודעים שאצלי הם ימצאו את הפתרון" היא מספרת ומוסיפה: "יש לי קשר מיוחד מאוד לצמחים, אני יודעת בדיוק איך לרפא אותם ומה לעשות כדי שיחזרו לצבעם הירוק והבריא. עד היום לא היה צמח אחד שלא הצלחתי לרפא" .

בזכות הידע והאהבה של אסתר לצומח, העניקו לה בדיור מוגן אחוזת צהלה, חלקת גינה בה היא מטפחת מאות צמחים להנאת העוברים והשבים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

להלן מספר טיפים חשובים לשמירה על הצמחייה \ אסתר פיינר, דיירת באחוזת צהלה

  • חשוב לדעת אם הצמח מתאים לאזור מוצל או חשוף לאור-לשמש.
  • להשקות את הצמח רק כשהשכבה העליונה של האדמה יבשה. אין כלל למספר פעמים בשבוע שצריך להשקיה אלא צריך לראות ולהרגיש את הצמח.
  • הכלי של העציץ חשוב ביותר. היום מוכרים כלים יפים שהורגים צמחים. חשוב שיהיה פתח לניקוז המים. מים עומדים חונקים את הצמחייה.
  • רצוי לא להשקות את הצמחייה בשמש צורבת.
  • אחת לתקופה רצוי להוסיף דשן לצמח- מזון חיוני עבורו.
  • טיפול בצמחים מסייע לתחושת רוגע ושלווה ולדברי רחל סגולה לאריכות ימים.
  • אם צמח נבל, לא להצטער, זה דרכו של העולם, גם בטבע. יש לשים חדש בכלי וליהנות ממנו.
  • עוד באותו נושא:
  • צמחים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully