וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדיר ומעוטר ביהלומים: העיצוב המחודש של ספר התנ"ך

חברת 'אור יהלום' גייסה מעצבים ואמנים מרצים ובוגרי ממכללת שנקר לפרויקט ייחודי, במהלכו אותגרו המעצבים לעצב כריכה מהודרת לספר התנ"ך. את הפרוייקט הובילה גיליאן גולן יחד עם אורינה פרנטה ולראשונה, ספרי התנ"ך המהודרים יימכרו באתר החברה ברחבי הארץ והעולם

תנ"ך אור יהלום. הדמיה סטודיו אור יהלום,
נדיר. הדמיית ספר התנ"ך/הדמיה סטודיו אור יהלום

את ספר התנ"ך ניתן למצוא כיום כמעט בכל בית בישראל, דתי או חילוני. סיפוריו וערכיו מהווים חוט מקשר הנוגע ללידת העם היהודי. כמעט כל אדם יהודי בכל גיל ומגדר שואב ממנו השראה. בשל משמעותו הסימבולית העמוקה רבים נוהגים להעניקו כמתנה מרגשת עבור אירועים משמעותיים בחיים: כדוגמת בר ובת מצווה, גיוס, ימי הולדת, חתונה ומתנה לאנשים חשובים בחיינו.

השילוב בין התנ"ך, הספר שמתאר את סיפור בריאתו של העולם, לבין יהלומים טבעיים שהם מיסודותיה החשובים ביותר של הבריאה, הוא רק מתבקש והביא להשראת היצירות המיוחדות. אלו מהוות מיזוג חדשני ופורץ דרך בין שני העולמות: הגשמי והרוחני. לכל אחד משניהם תכונות אור ייחודיות והחיבור בין השניים יוצר מתנה נצחית, בעלת ערך רב, שניתן להעביר בין דורות.

תנ"ך אור יהלום. הדמיה סטודיו אור יהלום,
שלבי העבודה על הספר/הדמיה סטודיו אור יהלום

חברת 'אור יהלום' גייסה מעצבים ואמנים מרצים ובוגרי ממכללת שנקר לפרויקט ייחודי במהלכו אותגרו המעצבים לעצב כריכה מהודרת לספר התנ"ך, שתביא לידי ביטוי את אחד מהאתוסים המכוננים ביהדות, מנקודת מבטם העיצובית ובסגנונם האישי, באמצעות יהלומים איכותיים המשמשים כמוטיב מרכזי.

את משימת העיצוב והביצוע שדרשו מחקר רב וניסיונות שונים ניהלו גיליאן גולן יועצת עסקית ואורינה פרנטה, מנהלת פיתוח מרצות בכירות במחלקה לעיצוב תכשיטים בשנקר שגייסו שלושה מעצבים בוגרי מכללת שנקר, נוי בן פורת, ירון שמרקין ואנוק יוסבשוילי, אשר נגשו למלאכת העיצוב עם בריף מדויק למטרה הרעיונית. הם אותגרו במספר מישורים: העצמת אור היהלום, שיבוץ היהלומים בתוך הכריכה בשילוב שיטות באופן שלא נעשו עד כה והמצאת טכניקות חדשות לשילוב עולם המלאכה.

הכריכה עוצבה מתוך השראות הנשאבות מסיפורים ומוטיבים מרכזיים מעולם התורה, בניהם הבריאה, סיפור המרכבה, קריעת ים סוף, מחושך לאור, שנים עשר השבטים ונוספים. כל זאת בשימוש מאות יהלומים בעלי ערך וייחוס. התנ"ך שהודפס בהוצאת קורן נכרך אצל שבח בלאק, אמן ספרי הקודש, הידוע כמי שפרץ את הדרך בתחום ומי שיצירותיו הוענקו לנשיאי ארצות הברית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

רונן פריבר מייסד חברת אור יהלום: "לא יכולנו לחשוב על יצירה יותר פורצת דרך המחברת בין שני הקצוות התודעתיות של עולם הרוח עם עולם החומר. "הבנו כי נדרשת גישה ייחודית, יצירתיות וחשיבה מחוץ לקופסא על מנת להגיע לתוצאה ייחודית הן מבחינת העיצוב והן מבחינת הרעיון והיא זו שחיברה אותנו לצוות האמנים. מוסיף פריבר.

גיליאן גולן מרצה ל"עיצוב בחשיבה מסחרית" במחלקה לעיצוב תכשיטים בשנקר מסבירה: "האתגר היה מורכב ויוצא דופן. התאהבתי ברעיון בגלל המסר והאתגר, עוצמת האור המתקבלת מהיהלום כחומר הכי גבוה בטבע בחיבור לרוח ולהביאו לכדי מוצר שמעביר את המסר".

"המעצבים קיבלו לידם את התנ"ך כבסיס ואת רעיון האור. במהלך התהליך היה צורך לשלב בין חופש יצירתי מוחלט ליצור, לפי ראות עיניהם וחזונם העיצובי ברוח סיפור התנ"ך, תוך שמירה על תהליכים תעשייתיים בשילוב עבודת היד שנדרשים במקביל במוצר כה מורכב".

תנ"ך אור יהלום. הדמיה סטודיו אור יהלום,
התנ"ך בשלבי עבודה/הדמיה סטודיו אור יהלום

"שיבצנו את היהלומים בעבודת צורפות מכסף", מסבירה פרנטה. "האתגר בעבודה זו הוא לא קטן בעיקר בתעשייה שמורגלת לדיסציפלינות זהב. החומר רך יותר, הליטוש והציפויים דורשים תשומת לב רבה יותר. בתהליך לא קצר, התגברנו על משוכות ומוסכמות רבות ויצרנו יצירת 'צורפות' נהדרת המדגישה שצורפות משקפת בהווייתה גם חיבור בין חומרים שונים".

"אני מפתח טכניקות וכריכות אומנויות מעור של ספרי קודש מעל שלושים שנה. נפעמתי מהיצירה, שדרשה ממני להגיע לדיוקים מאוד ייחודיים בכל הקשור למבנה הכריכה וסגנון ההטבעה ששילב מפלסי עומק ונוכחות שונים ואני שמח שנוסף עוד מיצג אומנותי חדש בעולם היודאיקה", אומר שבח בלאק, אמן יודאיקה בינלאומי.

תנ"ך אור יהלום. הדמיה סטודיו אור יהלום,
תנ"ך אור יהלום/הדמיה סטודיו אור יהלום

את קולקציית בראשית המכילה שישה ספרי תנ"ך ניתן להשיג בחנויות בישראל בשלב הראשון - הילטון תל אביב, מלון ממילא, מלון ענבל ירושלים, וחנות פילוסופי בכיכר המדינה.

טווח המחירים נע בין 2,800-6,000 דולר, המחיר נקבע על גובה הקראט של היהלומים על גבי הספר, בשיבוץ היהלומים והמורכבות של האמנות.

  • עוד באותו נושא:
  • תנ"ך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully