וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתכננים שיפוץ? כך תעשו את זה בלי לקרוע את הכיס

חוה צדוק, טור אורח

9.5.2023 / 12:26

אם אתם נמנים עם אלה שכבר התחילו לתכנן את השדרוג הקרוב, אתם וודאי מבינים שלצד ההתרגשות, הרפתקת השיפוץ כרוכה בלא מעט משוכות ואתגרים. כדי למזער את רמות התסכול (ועל הדרך גם את המינוס בבנק) צריך לעשות את זה חכם

עיצוב נועה בר-רודוי וטל מידן. סיגל סבן,
רק להיצמד להנחיות. עיצוב נועה בר-רודוי וטל מידן/סיגל סבן

בדומה לענפים רבים במשק בשנה האחרונה, גם ענף השיפוצים רושם עליה חדה של כ-30% בתעריפים, מה שהופך את משימת השיפוץ עבור רבים לכמעט בלתי אפשרית. ולמרות זאת, יש לא מעט דרכים יצירתיות לחולל בתקציבים לא מאוד גדולים שינוים מרחיקי לכת שישפרו באופן משמעותי את חווית המגורים.

הראשונה שבהן היא שימוש בצבע, הדרך הקלה והזולה ביותר לייצר שינוי. עלות החומרים מסתכמת במאות שקלים, וגם אם אתם לא צבעים מדופלמים (אבל כן מסוגלים להיצמד להנחיות ויש לכם סבלנות) תוכלו בהחלט לצבוע לבד וכך לחסוך אלפי שקלים. חשוב לבחור את פלטת הצבעים הנכונה שתתאים לצבעוניות ולחומרים הקיימים בחלל הנתון. זכרו שלא חייבים לצבוע את כל קירות; גם צביעה של חלקם תעשה את העבודה ו/או חלק מסוים בקיר שיעזור לתחום ולהגדיר את הפונקציות השונות בחלל. ניתן לצבוע לכל גובה הקיר או רק עד גובה מסוים שנקבע מראש וכך להעצים את ממדי העומק והגובה. אם החלטתם לעשות זאת בעצמכם המלצה חמה היא לחפש ולצפות ב-Tutorials (סרטוני הדרכה) ברשתות שם תוכלו ללמוד- שלב אחר שלב- איך לצבוע בקלות וביעילות וכמובן לשאוב שפע של רעיונות מדליקים, מידע על טכניקות, טקסטורות, דוגמאות ויישומים.

עיצוב חיה צדוק. מאיה אבגר,
מרצפות או פרקט? עיצוב חוה צדוק/מאיה אבגר

אין ספק שריצוף הוא האלמנט שמשפיע יותר מכל על האווירה ועל נראות החלל, ואם הריצוף שלכם שחוק, שבור ועייף (או פשוט בגוון ודוגמה שגורמים יותר נזק מתועלת) כדאי לשקול להחליפו. הבשורות הטובות הן שלרוב אין חובה לפרק את הריצוף הקיים, ניתן פשוט להדביק מעליו אריחים חדשים אך תדרשו לפרק את הפנלים הישנים ולהתקין במקומם אחרים. הדבקת ריצוף חדש, בגוון או גודל שונים, יכולה לחולל פלאים ולשדרג את המראה מקצה לקצה. לחילופין, אפשר להניח על הריצוף הישן פרקט שמטבעו מיד יוצר תחושה חמימה בחלל. אגב, גם בחדרי רחצה, בהם אין צורך להחליף צנרת קיימת, ניתן להדביק ריצוף. הדבקת ריצוף היא גם דרך מצוינת לשדרג את המרפסת שלנו ולצקת בה חיים חדשים.

עוד בוואלה!

רוצים להנות מאינטרנט מהיר וחבילת טלווזיה בזול? זה אפשרי!

לכתבה המלאה
עיצוב נועה בר רודוי וטל מידן. סיגל סבן,
לפעמים כל מה שצריך הן ידיות. עיצוב נועה בר רודוי וטל מידן/סיגל סבן

אנחנו אוהבים את המטבח שלנו; אוהבים אותו גדול, עם המון שטחי אחסון ומכיוון שכיום רוב המטבחים הם חלק בלתי נפרד מהחלל הציבורי חשוב שמעבר להיותם פרקטיים הם יהיו גם אלגנטיים ומרשימים. כן, רהיט המטבח הוא רהיט לכל דבר. מטבחים כיום עולים המון כסף ולא תמיד יש באפשרותנו לרכוש מטבח חדש, אז איך בכל זאת נוכל לשדרג את המטבח שלנו?

ובכן, החלפת הידיות יכולה לעשות פלאים ולא בכדי רבים רואים אותן כתכשיטים. לפני שרצים לקנות ידיות חדשות חשוב לזכור למדוד את המידות והמרחקים בין פתחי הקידוח הקיימים, אלא אם מדובר בידיות כפתור.

בנוסף, ניתן להחליף את חזיתות המטבח שכן עלות החלפת חזיתות אינה משתווה כלל לעלויות של מטבח חדש לגמרי וניתן לבחור חזיתות שונות לחלוטין במראה, בהיבט החומר או הגוון. כך ניתן להפוך את המטבח לחדש (לפחות כלפי חוץ) מבלי שהחלפנו אותו הלכה למעשה. בתוך כך, לעיתים מבנה המטבח מאפשר לנו להוסיף יחידות נגרות נוספת וכך אנחנו יכולים להפוך את השימוש בו לפרקטי בהרבה.

עיצוב חיה צדוק. מאיה אבגר,
עיצוב חוה צדוק/מאיה אבגר

ברוב דירות הקבלן אין מספיק נקודות תאורה ובדרך כלל, כחלק מהסטנדרט הותקנה רק נקודה אחת מרכזית בתקרה בכל אזור. גם על הסוגייה הזאת ניתן להתגבר מבלי לחצוב נקודות חשמל בכל הבית וכך לחסוך אלפי שקלים. ראשית, יש לזכור שניתן להזיז נקודת תאורה או לשרשר ממנה נקודת תאורה נוספת שנדלקת מאותו מתג, דבר שמקל באופן יחסי על העלויות, אך גם גופי תאורה מתאימים יכולים לעשות את העבודה. כך למשל, לנקודת תאורה אחת ניתן לחבר פס צבירה ארוך עם מספר ספוטים או לרכוש גופי תאורה בעלי חוטים ארוכים אותם ניתן למתוח לכיוונים שונים וכך לכוון את מיקומי התאורה.

טקסטיל גם הוא דרך מדהימה להכניס לחללי הבית השונים מרקמים וצבעים, לצד חום ואינטימיות. כדאי ורצוי להשקיע בווילונות בהזמנה מיוחדת בחלל הציבורי אך בחדרי השינה בהחלט ניתן להתקין וילונות מוכנים והם לחלוטין יעשו את העבודה. אל תוותרו על שטיח בסלון, רק שימו לב שהוא בגודל הנכון. עליו להיות ברוחב הספה לפחות והעדיפות היא שיהיה רחב ממנה ב- 30 ס"מ מכל צד. קצת כריות על הספות ואתם מסודרים.

עיצוב חוה צדוק. מאיה אבגר,
תאורה נכונה היא שם המשחק. עיצוב חוה צדוק/מאיה אבגר

שילוב בין ישן וחדש, נגיש ויקר בהחלט יכולים לעשות את העבודה ועל הדרך לחסוך לנו סכומי כסף. לעיתים כל שנדרש הוא להחליף את כיסאות האוכל או לשלב אלמנט דקורטיבי חדש כדי ליצור בסביבת המגורים שלנו חיים חדשים.

הכותבת היא מעצבת פנים ומרצה בבית הספר ללימודי עיצוב פנים של ברברה ברזין

  • עוד באותו נושא:
  • שיפוצים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully