וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בתים מבפנים" - לא מה שחשבתם

אירועי "בתים מבפנים" מתקיימים כבר 16 שנה. גם השנה פותחים את דלת ביתם עשרות תושבי העיר לפסטיבל אדריכלות חלוצי, המספר את קורותיה של העיר העברית הראשונה מזוויות שטרם נתקלתם בה

בית פולאק. יואב פלד, סטודיו פלד,
בית פולק/יואב פלד, סטודיו פלד

את פסטיבל "בתים מבפנים", מכירים כל התל-אביביים, אך לא רק - שלושה ימים בהם הבתים המעניינים ביותר בעיר, מפארק הירקון ועד שכונת התקווה - פותחים את הדלת ומספקים הצצה חד פעמית למה שמתחולל בין קירות הבית. אך האירוע השנתי הוא כבר מזמן לא רק אירוע לבתים פרטיים בלבד. תערוכות היסטוריות, ריהוט מיוחד, סיפורים של פעם בחיים, סיורים חד פעמיים והסתכלות לקרביים של תל-אביב-יפו הם רק חלק מהחוויות שהפסטיבל מציע מדי שנה, וב-2023, ברוח המחאה המפעמת מקפלן, מתמקדת העירייה בתפקידה של העיר במרחב הדמוקרטי. אספנו לכם כמה אירועים המתקיימים במסגרת "בתים מבפנים", עם "טוויסט" - אף אחד מהם לא מתקיים בתוך ביתץ

אירועי "בתים מבפנים" מתקיימים כבר 16 שנה, ואין מי שביקר בתל אביב בסוף השבוע הגדוש לאורך השנים ולא נתקל באחד ממאות האירועים המתקיימים בו. כבכל שנה, גם השנה פותחים את דלת ביתם עשרות תושבי העיר לפסטיבל אדריכלות חלוצי, המספר את קורותיה של העיר העברית הראשונה מזוויות שטרם נתקלתם בה. השנה, הפסטיבל רלוונטי מתמיד - הוא שם דגש על הדמוקרטיה במרחב הציבורי: איך הרחוב מעוצב לדמוקרטיה? איפה מפגינים בעיר הזאת? איך נראה בית המשפט מבפנים? והאם לתל אביב יש "כיכר תחריר" משלה? עשרות האירועים ישימו דגש על שלטון העם, ומלבד הבתים המהממים (באמת מהממים, מוזמנים להגיע ולראות), אספנו לכם עוד כמה חוויות תל אביביות שיתקיימו בסוף השבוע שבין 18-20 במאי, בעיר ללא הפסקה:

שדרת הקריה. ברק ברינקר,
שדרת הקריה/ברק ברינקר
  • אלוף בצלות. סיור עם אדריכל אדר אופנהיים בפרויקט שחלקו הראשון מסתיים בימים אלה וכולל את הפיכתה של הסמטה שעמדה מוזנחת במשך עשרות שנים ושימשה ברובן כחניון פרטי, לכיכר ציבורית אורבנית. סמטת אלוף בצלות נמצאת בשכונת המרכז המסחרי שבפלורנטין ותוכננה על ידי אדריכל יוסף טישלר ב־1922. תכנונו של טישלר התבסס על גריד רחובות מלבניים (אורתוגונליים) שבתוכו שוק. בחלקו השני של הפרויקט עתידים המבנים ששימשו כדוכני השוק להפוך למבני ציבור לטובת תושבי השכונה. הסיור יכלול גם הצצה ראשונית לתוכם.
  • אדריכלים: גריל אופנהיים אדריכלים, 2023.
  • נקודת מפגש: סמטת אלוף בצלות פינת רחוב השוק.

עוד בוואלה!

לשלם זול על חבילת הסלולר! עכשיו גם אתם יכולים

לכתבה המלאה
בית הדין השרעי, אמנון בר אור טל, גזית אדריכלים. יחצ,
בית הדין השרעי/יחצ

בית הדין השרעי, יפו. הזדמנות נדירה לבקר במבנה בית הדין השרעי, בית הדין הדתי המוסלמי ביפו. בסיור שידריכו האדריכלים אמנון בר אור וטל גזית, משמרי המבנה, יסופר על הבניין שנבנה ב־1932 כבית מגורים עבור משפחת זיפטה, משפחה ערבית נוצרית אמידה וותיקה ביפו שב־1948 נאלצה לעקור ללבנון.

הבית עבר לידי המדינה על פי חוק נכסי נפקדים, שימש כמשרד צבאי ובשנים האחרונות עמד נטוש. לאחרונה הושב לקהילה הערבית לטובת בית הדין השרעי של יפו. בסיור יציג בר אור את עבודות השימור שנעשו במבנה ואת מאפייניו האדריכליים של המבנה האקלקטי בעל ההשפעה האוריינטלית. הפרויקט כלל חיזוק של היסודות הקיימים והנגשת המבנה.

בית פולאק. יואב פלד, סטודיו פלד,
בית פולק/יואב פלד, סטודיו פלד

בית פולק - רחוב אחד העם 20. בית פתוח בבית פולק, מבתיה הראשונים של אחוזת בית, שנבנה ב־1912 על ידי מיכאל פולק וגיסו זלמן אוליצקי שאף התגוררו בבית עם משפחותיהם בהרכבים שונים עד שנות ה־50. האדריכל ומתכנן הערים עקיבא וייס, ממייסדי אחוזת בית, התנגד לסגנון האדריכלי שבו תוכנן הבית אך פולק סירב לשנותו, והוויכוח ביניהם מתואר בספרו של נחום גוטמן, "עיר קטנה ואנשים בה מעט".

ב־1920 נבנה בחצר קיוסק שבו נמכרו תה וגלידה. עקב קרבתו של הבית לגימנסיה הרצליה, נקראו הקיוסק והגינה שסביבו "גינת הקיץ הרצליה". בהמשך פעלו בבית מסעדה ופנסיון ואחר כך עסקים שונים. לאחרונה עבר הבית שימור מחמיר שבמסגרתו שופץ גם הקיוסק וכיום שוכנים בו משרדי חברת ארטליסט - חברת טכנולוגיה וקריאטיב המספקת פלטפורמות ליוצרי תוכן וכן תוכנות עריכת וידיאו חדשניות.

עיצוב הפנים תוכנן ובוצע על ידי חברת סוויצאפ המתמחה בתכנון בעיצוב משרדים לחברות הייטק.

בתים מבפנים. יחצ,
בתים מבפנים/יחצ

מ-ה-פ-כ-ה! סיור בפרויקט התחבורתי הגדול שבוצע בעיר בשנים האחרונות ויצר מהפכה תחבורתית בצירי התנועה הראשיים של דרך מנחם בגין־המסגר ורחוב הרכבת. במסגרת הפרויקט שיזמה עיריית תל־אביב-יפו, הוסדרה רשת תחבורה ציבורית אשר שולבה במערכת הסעת ההמונים של הקו האדום, הורחבו מדרכות, ניטעו כ־2,000 עצים, חודשו ושודרגו התשתיות, נסללו כבישים, נוספו נת"צים, נסללו כעשרה ק"מ של שבילי אופניים ונוצרו שטחים ציבוריים פתוחים.

הסיור שיודרך על ידי אריק מלכה, ראש מינהלת שדרת הקריה מטעם חברת אחוזות החוף, ומוריה אליאסזדה, מנהלת הפרויקט מטעם יהל מהנדסים, יציג מקטע של הפרויקט לצד תחנת יהודית של הקו האדום, שבו הסתיימו העבודות.

נקודת מפגש: דרך מנחם בגין פינת שדרות יהודית.

בתים מבפנים. יחצ,
זה הזמן להצטרף/יחצ

לכל סיורי אירוע "בתים מבפנים" והרשמה לחצו כאן.

האירוע מתקיים כחלק מאירועי "הו מאי"- חודש התרבות של עיריית תל אביב- יפו, בין האירועים: "צבע טרי"- יריד האמנות והעיצוב, "תרבות שוליים" " לילה של אירועי אומנות ומוסיקה אלטרנטיביים ברחבי שכונת פלורנטין ו"תל אביב EAT" פסטיבל האוכל הגדול והמבוקש בישראל.

  • עוד באותו נושא:
  • בית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully