וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעיצוב מחודש: הצצה לאחד המלונות הוותיקים בישראל

מלון מטיילים במטולה (בגלגולו הקודם "המבריא") קיים כבר 85 שנה, ולאורך השנים הורחב ושופץ. כעת הוא עבר שיפוץ ועיצוב מחודש על ידי דן והילה בן ישי המאירי: "צבעים מקפיצים שיוצרים חיים"

דירת נופש מלון מטיילים. איה בן עזרי,
נופך שונה לחלוטין. יחידת נופש במלון מטיילים אחרי השיפוץ/איה בן עזרי

בנייתו של מלון מטיילים מטולה החלה בשנת 1938 ע"י קלרה ומשה גולדברג, מוותיקי מטולה. המלון, שהוא הצפוני ביותר במדינת ישראל, אירח מבקרים רבים שבאו ליהנות מהאוויר הנקי ומהנוף הפסטורלי של מטולה. המלון נקרא בעבר - "המבריא" שהדגיש את סגולותיו הייחודיות של האזור. סיפורים רבים קשורים במלון ושזורים בהיסטוריה של מדינת ישראל, חלקם חסויים עד היום, בין אורחיו היו מרגלים סוכני חרש והמפורסם ביניהם אלי כהן ז"ל.

לאורך השנים הורחב המלון פעמיים, כאשר בכל פעם נבנתה קומה נוספת. גרם המדרגות המוביל לקומה השנייה והשלישית נשמר בצורתו המקורית וניתן לראות עליו את תוספות הבנייה לאורך השנים.

מלון מטיילים. יחצ,
שינוי מאסיבי. מלון מטיילים "מפעם"/יחצ

בשנת 2013 עבר המלון לניהול רשת מלונות מטיילים. היות והמבנה לשימור, כל 27 החדרים, כולל מתחם הלובי וחדר האוכל, נשארו בגודלם המקורי, אך שופצו ועוצבו מחדש תוך מתן נופך מודרני ועכשווי.

מי שאחראים על השיפוץ הם דן והילה בן ישי המאירי מסטודיו "המאירי מעצבים": "החלטנו על קונספט של מלון בוטיק אורבני בלב המושבה מטולה. עיצבנו מלון מודרני רענן ושמח אשר נגיש לקהל המטייל. הצבעים - טורקיז וצהוב - נבחרו כצבעים דומיננטיים בחדרים, צבעים מקפיצים מעוררים שיוצרים חיים בחדר. דלפק הקבלה נצבע בגוון טורקיז בוהק על מנת לתת אנרגיות חיוביות לאורחים שמגיעים למלון".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
מסדרון מלון מטיילים לפני. יחצ,
מסדרון מלון מטיילים לפני/יחצ
מסדרון מלון מטיילים. יחצ,
ואחרי/יחצ

דגש על איכות הסביבה לקח גם הוא חלק מרכזי בתהליך התכנון וההרחבה של המלון. המלון נבנה מתוך מגמה של חיסכון סביבתי במים ובאנרגיה. כך למשל המים אשר חוממו בחשמל עד לשיפוץ הוחלפו במערכת חימום בגז וגם הקירור במלון עבר ממערכת קירור מרכזית, למערכת מותאמת לכל חדר ועשרות מזגנים קטנים המותאמים לקירור חדרים נפרדים החליפו את הקירור המרכזי היקר הבזבזני בחשמל. בת חן ישועה, מנכ"ל ובעלים של רשת מלונות מטיילים "לא חששנו מההוצאה הכספית כי ידענו שמהר מאוד נכסה אותה בחשמל שאנו נחסוך, ואנו מבחינים בכך כבר היום".

גם התאורה השתנתה ובמקום נורות הלהט המזהמות הותאם המלון לנורות לד או ניאון המייעלות את צריכת החשמל. אחד המוסדות הותיקים של המלונות השתנה במלון, ובמקום הבקבוקונים הקטנים של השמפו והמרכך באמבטיה, הוחלפו בדיספנסרים מרכזיים עם מדבקה המעלה חיוך שיפיג כל קושי מהסתגלות לשינוי. בחדר האוכל המגיש ארוחות בוקר בלבד, המעיטו בשימוש במזון מן החי, שתהליך ייצורו הוא משמעותי בפגיעה בסביבה, ואין כבר פלטות מלאות של גבינות ומגוון סוגי ביצים בבישול או טיגון אלא יותר ירקות, פירות וממרחים צמחיים וסוג אחד או שניים של גבינות וביצים. כמו כן הוחלפו הכלים החד פעמיים ברב פעמיים הן במטבח והן בחדר האוכל. במרחב חצר המלון החליפו את הצמחים הצורכים כמויות רבות של מים בכאלה חסכוניים יותר ואת הדשן האורגני בכזה ידידותי לסביבה.

דירת נופש מלון מטיילים לפני. יחצ,
דירת הנופש לפני/יחצ
מלון מטיילים מטולה. איה בן עזרי,
ואחרי/איה בן עזרי

מלון מטיילים מטולה מארח באזור הכי צפוני בישראל, ובסביבה היפה ביותר בלב המושבה הציורית: רחוב הראשונים, בו תיהנו משילוב מושלם של חיי תרבות ואדריכלות שהשתמרה באופן מעורר התפעלות. כאן במטולה תוכלו לחזור אחורה במנהרת הזמן, ולשטוף את העיניים במראות קסומים שכובשים את הלב: רחובות אינטימיים, בתי אבן יפהפיים בני יותר מ-100 שנה, אווירה נוסטלגית ונופים ירוקים ומרהיבים ביופיים.

כמלון בוטיק מבוקש ששופץ ושודרג זה מכבר, הוא ממוקם במבנה עתיק יומין ומשתלב היטב בסביבה הפסטורלית של המושבה. מבין 27 חדרי המלון תוכלו להתארח ב-4 דירות נופש (חדרים כפולים, אחת מתוכן נגישה לבעלי מוגבלויות) ו-7 חדרים עם מרפסת - כולם מציעים אווירה אינטימית ועיצוב מוקפד, מאובזרים היטב ומתאימים לאירוח משפחתי או לנופש זוגי רומנטי.

מטולה כשלעצמה היא נקודת זינוק נהדרת לטיולים בגליל: שמורת נחל עיון, החרמון, שמורת הבניאס, שמורת טבע נחל שניר, אגמון החולה - כולם במרחק נסיעה קצר מהמלון. בנוסף, תמצאו בפינת ההמלצות שלנו מסלולים נהדרים שמתאימים לכל עונה ולכל קצב הליכה.

  • עוד באותו נושא:
  • מלון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully