וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלי גבולות: הצצה למשרד עם אנרגיות שונות משהכרתם

חברת הפקות צעירה, המתמחה ביצירת תוכן בעל ערך חברתי, מקדישה את כל מרצה להחיות סיפורים שיותירו חותם על העולם סביבנו. מעצבת הפנים קרן גנס נרתמה למשימה ויצרה עבורם סביבת עבודה מעוררת השראה

משרד הפקות, תכנון ועיצוב קרן גנס. אסף פינצ'וק,
אווירה צעירה וחופשית/אסף פינצ'וק
  • היכן: לב תל-אביב
  • שטח המשרד: כ- 150 מ"ר
  • עבור: חברת הפקות
  • תכנון ועיצוב: קרן גנס
  • צילום: אסף פינצ'וק

בשנים האחרונות חללי העבודה סביבנו מתוכננים בקפידה ברמה כמותה לא ראינו בעבר ומעבר לפרקטיקה ניכר שבעלי החברות, וכמותם גם המתכננים, נותנים מקום של כבוד לתפיסות תכנון מגוונות ולאלמנטים שמעודדים יצירתיות, על אחת כמה וכמה כשמדובר בחברה בה הקריאייטיב הוא שם המשחק.

בחלל העבודה התל-אביבי שיצרה קרן גנס עבור חברת הפקות בינלאומית, ניכר כי הקו המנחה בתכנון המרחב עומד בקו אחד עם פעילות החברה - יצירת שיח מזמין, פתוח ובהיר, בגובה העיניים. כך, כחלק מהפרוגרמה, הוקצה חלק גדול משטח המשרד לחלל עבודה משותף ופתוח, באווירה צעירה נטולת גבולות - The sky are the limit תרתי משמע. החומרים טבעיים ונגיעות הצבע מייצרים סביבת עבודה שמקנה ליוצרים השראה, כך גם צורות שונות של עבודה, ישיבה, יצירה ובילוי, יחד ולחוד ששובצו באגפים השונים.

משרד הפקות, תכנון ועיצוב קרן גנס. אסף פינצ'וק,
הכניסה. אחריה החלל הולך ומתרחב/אסף פינצ'וק

בעלי החברה פנו לגנס כשבידם תקציב מהודק והיא מצידה הצליחה להשתמש בו בתבונה ליצירת עיצוב תוסס וצעיר שבמרכזו open space משותף, נוח ואטרקטיבי בו מתכנסים היוצרים לסיעור מוחות. לעיתים עד השעות הקטנות של הלילה.

"המשרדים ממוקמים במגדל עגול והם מתפרסים על פני רבע קומה, כך שצורתם היא למעשה מעין רבע עיגול: הכניסה אליהם מתבצעת דרך הזווית החדה, שם ממוקם גם אזור הקבלה. משם החלל הולך ומתרחב ובקצהו ממוקם חלל ה- brainstorming שמשקיף לנוף האורבני של העיר", מסבירה גנס.

משרד הפקות, תכנון ועיצוב קרן גנס. אסף פינצ'וק,
אוורירי וניזון מתאורה טבעית/אסף פינצ'וק

"החברה עובדת במתכונת היברידית לכן תכננו כמה חדרי עבודה קטנים ודינמיים בשיטת הכיסא החם ו 40 אחוז משטח החלל הוקצו לחלל המרכזי שמנקז את עובדי החברה. כך, מי שזקוק לפרטיות, יכול לעבוד באחד החדרים האינטימיים והחלל הגדול משמש לרוב מפגשים של כמה יוצרים. שם גם מתקיימות ישיבות פורמליות יותר ומיושמות דיסציפלינות עבודה נוספות".

"מיד אחרי אזור הקבלה נגלה מסדרון לא ארוך במיוחד שמוביל לשני משרדים. צידו האחד פונה לגרעין הבניין ועל מנת שהתחושה בו תהיה כמה שיותר פתוחה ואוורירית מעברו השני הותקנה מחיצת זכוכית, כך הוא ניזון מהתאורה הטבעית שבוקעת מבעד לחזית המעוגלת. באופן זה הארנו גם במשרד פנימי נטול חלונות: יצרתי חזית ממחיצת זכוכית גדולה שפונה לחלל המרכזי וכך גם המשרד נהנה מהאור שחודר לאזור ה- brainstorming".

משרד הפקות, תכנון ועיצוב קרן גנס. אסף פינצ'וק,
אם כבר חדר ישיבות, אז שיהיה כזה/אסף פינצ'וק

מכיוון שמדובר בבניין וותיק כמה מהאלמנטים במשרד היו מוכתבים ובלתי ניתנים לשינוי, אך גם אותם רתמה גנס לעיצוב: הפרופילים המקוריים נצבעו בגוון שחור גרפיט והמזגנים הנמוכים הגלויים הוסתרו מבעד למעטפת נגרות מעץ אלון טבעי שמשמשת גם כמקום אידיאלי להנחת דקורציה וספרות מקצועית. בתוך כך, ובהתייחס למערכת המיזוג, שולבו בה גם נישות לאחסון.

עבור הרצפה באזור הקבלה, המסדרון והמשרדים האינטימיים בחרה גנס באריחי גרניט פורצלן מינרלי דמויי בטון מוחלק. לעומתם, את החלל המרכזי חיפתה בפרקט עץ אלון בדוגמת פישבון: "המטרה היתה לבדל בין הפונקציות ולייצר במרחב הזה וויב אחר", היא מסבירה. "התחושה בו מאוד עוטפת, מזמינה וחמימה ולכך תורם גם הגוון האפור החם בו צבענו את הקירות- האור הטבעי ששוטף את החלל גורם לו להתקבל כגוון בהיר, עמוק ועשיר".

משרד הפקות, תכנון ועיצוב קרן גנס. אסף פינצ'וק,
ריהוט צעיר וספרייה שמייצרת תחושת פתיחות/אסף פינצ'וק

"בחרנו רהיטים צבעוניים; השולחנות במשרדים הקטנים למשל עשויים מרגלי ברזל ופלטות בגוון פיסטוק פסטולי. הם לא מאוד גדולים אבל מייצרים מימד רך ואוורירי ובולטים על רקע מעטפת האלון. ככלל, המטרה היתה לייצר אזורי ישיבה כמה שיותר מזמינים ונוחים, לאו דווקא פורמליים, כאלה שייצרו תחושה של חיבור, של ביחד. עבור החלל המרכזי בחרנו רהיטים מעוגלים שמייצרים מימד של רכות ומשתלבים עם המעטפת המעוגלת. שילבנו כורסאות מסתובבות על ציר ב-360 מעלות, פופים במראה של חלוקי נחל, שמאוד כיף לשבת עליהם וכיסא נדנדה בו אפשר לשלב רגליים, להתרווח ולעבוד עם לפטופ ממש כמו בבית. גם שולחן הישיבות הפורמלי עגול, מתוך אותה חשיבה- הוא מסמל התכנסות ומחדד את תחושת הביחד".

פריט נוסף שבולט בחלל היא הספרייה: "מאחר ושילבנו לא מעט פונקציות במרחב, ובד בבד היה לנו חשוב לשמור על תחושת הפתיחות, בחרנו בספרייה מינימליסטית איתה המשכנו למעשה את הקו של המשרדים הפנימיים; יצרנו מדפי עץ אלון מדוקקים מעוגנים על ידי כבלי נירוסטה שקובעו מרצפה ועד תקרה. בהנמכת התקרה שמעליה הטמענו מסך ענק, כך בעת הצורך הוא נגלל לפניה ועובדי החברה והאורחים יכולים לנייד את הפופים והכיסאות ולצפות בהפקות שיצרו, ממש כמו בסינמה פרטית".

משרד הפקות, תכנון ועיצוב קרן גנס. אסף פינצ'וק,
משרד הפקות, תכנון ועיצוב קרן גנס/אסף פינצ'וק

גם האמנות מקבלת כאן מקום של כבוד ובחללים השונים שולבו איורי street art שיצרו אמני רחוב. בנוסף שולבה אמנות גיאומטרית מפדים אקוסטיים שסופגים הד וממסכים רעשים. הגוונים הירקרקים, הכחולים והכתומים של היצירות משתלבים בהרמוניה עם פלטת הצבעים המונוכרומטית של המעטפת, שברובה על טהרת האפור והלבן.

  • עוד באותו נושא:
  • משרד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully