וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חושבים בתוך הקופסה: הכירו את "בית הקופסה המרחפת"

לזוג הזה יש חצי דונם שטח ו-300 מ"ר המתפרסים על שתי קומות. הם יכלו ללכת על קונספט שגרתי, אבל התכנון של ישראלביץ' אדריכלים הוביל אותם למשהו שונה לגמרי. הפרטים המסקרנים בפנים

הקופסה המרחפת, תכנון דן והילה ישראלביץ'. עודד סמדר,
במה מסקרנת ואדריכלות מתוחכמת. בית הקופסה המרחפת/עודד סמדר

"בית הקופסה המרחפת". זו ההגדרה שנתן אדריכל דני ישראלביץ, הבעלים של "ישראלביץ' אדריכלים", לפרוייקט המסקרן הזה. ובכן, הבית ממוקם במרכז הארץ, בשטח של חצי דונם, ו-300 מ"ר המתפרסים על פני שתי קומות. בבית גר זוג בגילאי ה-60, שמרבה לארח את המשפחה המורחבת והחברים ויחד עם זאת ביקש לשמור על פרטיות.

לדברי ישראלביץ "כל הרעיון של הבית מבוסס על חצרות פנימיים וחיצוניים (פטיו) שמתכתבים בדרך ייחודית עם החוץ. הפרטיות יצרנו באמצעות אדריכלות מתוחכמת עם חצרות באוויר וקופסא אדריכלית שהיא כמעין מונומנט שמצד אחד נותן במה מסקרנת לבית ומצד שני מספק את הפרטיות של בני הזוג".

הקופסה המרחפת, תכנון דן והילה ישראלביץ'. עודד סמדר,
קומת האירוח. אוויר ב-360 מעלות/עודד סמדר

בתוך כך, קומת הקרקע שקופה ופתוחה. במרכז החלל הציבורי של הבית, ממוקם פטיו רחב ידיים, שהוא למעשה לב הבית. הפטיו מפריד בין הסלון לבין המטבח, ויוצר כמעין "ח". הפטיו שקוף, מטשטש בין החוץ לפנים, הוא חודר ללב הבית באמצעות מפתחי הענק, ויוצר פיסת טבע ממש באמצע הסלון.

בעצם הקירות בחלל הציבורי שקופים, כאשר הפאטיו עצמו הוא הקיר הנוסף. מה שיוצר חלל מאוד אווירירי ופתוח. הסלון גם הוא מודרני בעיצובו, נותן לטבע את מלוא הבמה, עבורו נבחרו עיצובים קלילים שמתכתבים עם החוץ.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
הקופסה המרחפת, תכנון דן והילה ישראלביץ'. עודד סמדר,
ככה זה נראה בשעת ערב/עודד סמדר
הקופסה המרחפת, תכנון דן והילה ישראלביץ'. עודד סמדר,
להיות בבית, להרגיש בחוץ/עודד סמדר

המטבח בצידו השני של ה"ח" בגוון שחור, בעיצוב מינימליסטי עם שפע ארונות אחסון שיוצרים חזית אחידה ומחביאים בתוכם את מוצרי החשמל למיניהם. אי גדול וארוך , גם הוא בצבע שחור, מתוכנן כך שצד אחד שלו הוא למעשה הפטיו, שמכניס את הצמחייה העבותה שלו הישר למטבח.

הקומה העליונה, שם ממוקמת הסוויטה הזוגית, מוחזקת למעשה על ידי עמודי פלדה שקועים בגוון לבן. אלמנט המדרגות דומיננטי, באמצעות מעקה שחור עשוי פח טבעי, בעיצוב מינימליסטי בעל משקל בחלל, כאשר הוא למעשה מתפקד כאלמנט אמנותי. נדמה כי הקומה העליונה מבחוץ אטומה לחלוטין. כאשר למעשה היא מאווררת באמצעות חריצי עץ.

הקופסה המרחפת, תכנון דן והילה ישראלביץ'. עודד סמדר,
הפרדה במחיצת זכוכית/עודד סמדר
הקופסה המרחפת, תכנון דן והילה ישראלביץ'. עודד סמדר,
עולם פנימי ומסתורי/עודד סמדר

בקומה העליונה השכילו האדריכלים לתכנן פטיו נוסף, הפעם הפטיו מרחף ותפקידו להכניס את הטבע בדרכו הייחודית הישר לסוויטת בני הזוג. ההפרדה בין סוויטת ההורים לחדר רחצה נעשית על ידי מחיצת זכוכית. בנוסף, בקומה זו ממוקם חדר אירוח לנכדים, שגם הוא פונה לפטיו המרחף.

הקומה השנייה למעשה מדמה קובייה. היא עשויה לייסטים של עץ שמקיפים את הבית. המטרה היתה ליצור עולם פנימי ומסתורי כאחד. לדברי ישראלביץ "זוהי קובייה עוצמתית ויחד עם זאת מאופקת. קוביה אדריכלית שעונה בדיוק על האדריכלות שאנו כה מאמינים בה, במסגרתה רב הנסתר על הגלוי ".

הקופסה המרחפת, תכנון דן והילה ישראלביץ'. עודד סמדר,
חיבור לטבע/עודד סמדר

לסיכום, מסביר ישראלביץ "המיוחד בבית הזה הוא קודם כל החיבור לטבע, מוטיב חשוב שבא לידי ביטוי מכל חללי הבית. חיבור שהוא לב הבית ולמעשה יוצר עוד כיוון אוויר - שזה גאוני בפני עצמו - הכול נפתח לכיוון הפטיו, הגינה והבריכה. אלמנט נוסף הוא כמובן הקובייה האדריכלית, שכלפי חוץ היא כביכול אטומה ויוצרת עניין, סקרנות והשתאות, אולם בפועל זו קובייה אוורירית שמשחקת עם האור הטבעי, והופכת את הבית לאלמנט אדריכלי חשוב וכזה שנעים לשהות בו".

  • עוד באותו נושא:
  • קופסה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully