וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוחות הצפון: כך מביאים את האופי האדריכלי הנדיר של רמת הגולן למרכז

חלקה הצפוני של ישראל, זה הידוע בנופים החקלאיים ובטבע הבתולי, מספק בשנים האחרונות כמה מפרויקטי המגורים המסקרנים בישראל. אחד האדריכלים הבולטים באזור, ינון בן דוד, מיישם את התפישה שלו גם בפרויקטים במרכז

אדריכלות, תכנון ועיצוב ינון בן דוד. שי אפשטיין,
למרגלות ההרים. אדריכלות, תכנון ועיצוב ינון בן דוד/שי אפשטיין

חלקה הצפוני של ישראל, זה הידוע בנופים החקלאיים ובטבע הבתולי, מספק בשנים האחרונות כמה מפרויקטי המגורים המסקרנים בישראל, מהבולטים שבהם הם אלה עליהם אמון ינון בן דוד מהמושב נטור שברמת הגולן, המתמחה בתכנון אדריכלי ועיצוב פנים לבתים פרטיים, משרדים, ומבני ציבור. את הקו הייחודי ואת תפיסת התכנון הרעננה והמקורית אותם פיתח בסביבתו הטבעית הוא מיישם גם בפרויקטים שהוא מתכנן בכל רחבי הארץ ונראה, שלא משנה היכן הם גרים, הלקוחות מאוהבים. לא בכדי עוד לפני גיל 40 הם מנהל שני משרדים במקביל (בנתניה ובגולן) ומתכנן עשרות פרויקטים במקביל- מצפון ועד שומרון.

מאז סיים בהצטיינות תואר במגמת האדריכלות ועיצוב הפנים מתאם המכללה הטכנולוגית בתל-חי הספיק בן-דוד להפוך לכוכב עולה בסצנת התכנון המקומית לא מעט הודות לממשק המיוחד שהוא מצליח לייצר בין פנים הבית לסביבת החוץ. פירמת האדריכלות שהקים מתמחה בתכנון חכם שמתחשב בתנאי השטח, בהכנסת החוץ לפנים הבית וטשטוש הגבולות ביניהם. בין אם מדובר בבית הצופה לעבר הרי הגולן והחרמון או בחווה מבודדת בלב מדבר, או במתחם אורבני במרכז הארץ.

םרויקט במרכז - אדריכלות והדמיה ינון בן דוד. יחצ,
פרויקט במרכז בהשראה צפונית. אדריכלות והדמיה ינון בן דוד/יחצ

את ההשראות שואב בן-דוד מנופי ילדותו ברמת הגולן; מהטבע הפראי, מהאבנים העצומות והמפלים הגועשים, כמו גם מפרויקטים אייקונים ברחבי העולם: "לפני שהקורונה הגיחה לחיינו הייתי נוסע ברחבי אירופה ושואב השראות מכל בית או בניין שראיתי בדרך", הוא משתף.

ניכר שבפרויקטים שלו נותן בן-דוד בראש ובראשונה כבוד לסביבה וכלל לא משנה אם הבית ממוקם בצפון, בדרום או במרכז: "את התכנון אני מתחיל בהבנת המבנה והמיקום שלו. אני בוחן כיצד אני יכול למקסם את הטבע בכל הקשור לכיווני שמש, רוח ונוף. בד בבד, אני אעשה הכול כדי לשמור ולהגן על הטבע מפני המבנה. המטרה היא ששניהם יוכלו להתמזג אחד עם השני מבחינת חומר, ממדים, פרופורציות וצורניות. אני נותן לטבע את הכבוד, ולא למבנה לכן אני מרבה לעשות שימוש בחומרים טבעיים וניטרליים ללא צבע חזק ואת המרכז תוספים בעלי הבית. כך, כשהם נכנסים, הם מעבירים את החיים שלהם אליו. כשהאדריכלות נכונה, אני שומר על בעלי הבית שיכניסו את החיים לבית וגם מעניק מקום לטבע".

עוד בוואלה!

תתחילו לחסוך לכל המשפחה בהוצאות של הסלולר! בואו לשמוע עוד

לכתבה המלאה
אדריכלות, תכנון ועיצוב ינון בן דוד. נמרוד לוי,
כמה אור. אדריכלות, תכנון ועיצוב ינון בן דוד/נמרוד לוי
אדריכלות, תכנון ועיצוב ינון בן דוד. שי אפשטיין,
אפשר לחוש את החופש גם בפנים/שי אפשטיין

"תכנון תמיד מושתת על אותו עקרון ובסופו של יום, הבית צריך להשתלב במגרש ולהתחבר לאזור ולסגנון. כך למשל, בבתים שאני מתכנן בדרום הארץ אני שם דגש על חומריות יותר מדברית, חומרים שיתאימו לאזור שהוא יבש מטבעו כך שלא יהיה צורך לחשוש מלחות או רטיבות. הטקסטורות והגוונים גם הם קוהרנטיים לסביבה לכן הבתים הללו הם לרוב על טהרת גווני קרם או בז'. הטייחים הם מינרליים והגגות שטוחים.

"לעומתם, הבתים בצפון יהיו בקשת צבעים לבנים או אפורים, בשילוב של אבני בזלת טבעיות שנחצבו בסביבה. נראה בהם הרבה שימוש בעץ ואבן טבעית, הגגות הם גגות רעפים ובחלקם הקורות בתוך הבית הן חשופות. מוטיב הנוף מובנה כחלק בלתי נפרד מתכנון הבית והמגרש מכיוון שמשאבים טבעיים כמו נוף לכנרת, לעמקים או להרי הגולן אף אחד לא ירצה לפספס, בשום שעה של היום. המעברים בין חוץ לפנים מטשטשים בזכות מפתחים גדולים. אנחנו מתכננים חלונות לכיוון שקיעות וזריחות ולפחות בחלק מהבתים ניתן לראות קריצה לסגנון ערבי בדמותם של חלונות בצורת קשת".

אדריכלות, תכנון ועיצוב ינון בן דוד. שי אפשטיין,
לקום בבוקר עם שיר חדש בלב/שי אפשטיין
אדריכלות, תכנון ועיצוב ינון בן דוד. שי אפשטיין,
תחושה של חו"ל/שי אפשטיין

"גם בבתים במרכז הנטייה היא להיצמד לקו יותר ניטרלי באספקט הצבעוני והחומרי. אני משתמש למשל באבן כורכר שכ"כ אופיינית לאזור. תמיד אכוון לצבעים ניטרליים וכנראה שלעולם לא אבחר בצבע שיבלוט ולא ישתלב בסביבה" .

לדבריו "חשוב לי שהפונקציה תשרת את העיצוב ומטרת העיצוב היא לא לעשות "שופוני" ולנקר עיניים. זה אגב משהו שהייתי משנה באדריכלות בארץ- לטעמי צריך לחזור אל הטבע, אל היסודות; להשתמש בפחות קישוטיות ופחות בטרנדים חולפים".

אדריכלות, תכנון ועיצוב ינון בן דוד. שי אפשטיין,
נוף מהפנט/שי אפשטיין

טופוגרפית השטח משפיעה מאוד על התכנון של בן-דוד: "סלעים, הרים ונוף מהפנט תמיד ילוו אותנו לאורך כל שלבי התכנון. לעיתים נדרש לחצוב בתוך ההר ולמצוא פתרונות יצירתיים ליצור חלונות ולכניסות אויר. לשמחתנו משקים וחוות של 5 דונם אינם נדירים בישובים שמחוץ למרכז, כך אפשר לתכנן בתים בני קומה אחת גדולה או מפלסים מדורגים, במידה ומדובר בבית שנבנה בשיפועו של הר. זאת ועוד, חיפויי חוץ הם חלק חשוב בעבודה מכיוון שיש ערך לאופן בו הם משתלבים בנוף ובטופוגרפיה- בכוחם לשדרג את המראה של הבית ולסייע לו להשתלב בצורה טבעית".

  • עוד באותו נושא:
  • אדריכלות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully