וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזוהמה וגרפיטי ליחידת נופש: המהפך המושלם של הבית בתל אביב

"7 שנים עמד לו הנכס ריק מתוכן והמראות בהתחלה היו לא ממש קלים לעיכול: זוהמה, רצפת ותקרת בטון מלאה בגרפיטי, שיפוע חד ובלתי סביר וריח של צחנה". עד שהגיעה המעצבת סיגלית לביאב

תכנון ועיצוב סיגלית לביאב. יהודית הופמן,
מי היה מאמין שהמקום הזה היה מפלט למחוסרי בית?/יהודית הופמן
  • היכן: תל-אביב
  • עבור: דירת בוטיק המיועדת להשכרה לטווחים קצרים
  • מטראז': כ-90 מ"ר
  • תכנון ועיצוב: סיגלית לביאב
  • צילום: יהודית הופמן

אם כבר הספקתם להתעייף מהשגרה ומפנטזים, ממש כמונו, על חופשה בעיר הגדולה, סביר להניח שאופציית האירוח הראשונה שמיד תעלה לראשכם הוא מלון גדול ומפואר, בקו ראשון לים, שכולל אטרקציות אינסוף. דירת הנופש שתכננה ועיצבה סיגלית לביאב מציעה את אותו מרחק הליכה אל החוף אך בניגוד גמור, במקרה הזה מדובר בדירת אירוח פרטית ברמת גימור עילאית שכוללת את כל הפינוקים מרמת מצעים מכותנה מצרית, דרך מטבח מאובזר למשעי ומרפסת מדוגמת ממש כמו בבית פרטי.

בית מוזנח בתל אביב. יחצ,
תאמינו או לא, כך זה נראה קודם/יחצ

"7 שנים עמד לו הנכס ריק מתוכן והמראות בהתחלה היו לא ממש קלים לעיכול: זוהמה, רצפת ותקרת בטון מלאה בגרפיטי, שיפוע חד ובלתי סביר וריח של צחנה שכן במהלך השנים במהלכן הוא עמד נטוש מחוסרי דיור מצאו בו בית כך שחלק אינטגרלי מהתהליך כלל גם ניקיון יסודי ופינוי אשפה מהמקום", משחזרת לביאב, בוגרת ביה"ס ללימודי עיצוב פנים של ברברה ברזין.

תכנון ועיצוב סיגלית לביאב. יהודית הופמן,
התכנון המקורי: יחידת נופש אולטימטיבית/יהודית הופמן
תכנון ועיצוב סיגלית לביאב. יהודית הופמן,
אור כחלחל ונעים/יהודית הופמן

"הוויז'ן של בעל הנכס היה די פשוט. הוא ייעד את החלל להשכרה לטווח קצר ושאף לייצר יחידת נופש אולטימטיבית בעיר הגדולה באזור בו הקשר לים הוא כמעט בלתי אמצעי. מעטות הדירות ברצועת החוף שאינן חלק מאחד מגורדי השחקים החדשים שנבנו פה בעיר, וזאת שתכננתי לא רק שאינה חלק מבניין אלא ממוקמת ממש על חזית הרחוב בסמוך לטיילת וכוללת סגירת חורף ומרפסת חיצונית פרטית לחלוטין עם רצפת דק ווילונות פשתן שמייצרים את מימד בפרטיות ועדיין מאפשרים תצפית אל עבר הים הכחול".

ומה עמד מאחורי התכנון את שואלים? מכיוון שהחזית הראשית היא היחידה בה ניתן לפתוח את החלונות לרווחה, לביאב בחרה לתכנן אותם בפרופורציות מדויקות ולא גדולות במיוחד זאת כדי לספק פרטיות לשוכרים. את חדרי השינה תכננה כך שהמחיצה המשותפת לחלל הציבורי עשויה זכוכית וכך האור הטבעי חודר פנימה באין מפריע.

תכנון ועיצוב סיגלית לביאב. יהודית הופמן,
סטיילינג מושלם/יהודית הופמן
תכנון ועיצוב סיגלית לביאב. יהודית הופמן,
גם אתם מריחים פה חופש?/יהודית הופמן
תכנון ועיצוב סיגלית לביאב. יהודית הופמן,
שמשי ונעים/יהודית הופמן

"הדירה מעוצבת בסגנון קלאסי-אלגנטי ועם זאת, בחדרי השינה והרחצה בחרתי להעז", מסבירה המעצבת. "כל אחד מחדרי השינה כולל חדר רחצה מפנק, עם תא נפרד לאסלה. באחד תכננתי מקלחון ובשני אמבטיית free standing. שירותי האורחים קיבלו במה משלהם, עם ארון מרחף, משטח שיש בגוון טבעי של אבן קיסר, כיור בנוי מאותו החומר, אריחי בריק בגוון טורקיז, אריח לבן מעונן ורצפה מאותו סוג אריח, הפעם בטקסטורה מחוררת. במסדרון תכננתי ארונות אחסון עבור מצעים, מגבות ומעילים, ארון חשמל, ארון שירות וכמובן מקום ייעודי למכונת כביסה ומייבש. המטבח גדול ומאובזר לחלוטין, מרמת הסכו"ם וכוסות הקריסטל ועד לסירים וכלי הגשה מנירוסטה".

כפי שניתן לראות, לביאב לא פחדה להשתמש בצבע כמוטיב מרכזי להגדרת הפונקציות והזירות וכך הופכה אותן לדינמיות, תוססות ומלאות אופי. "אחד החדרים הוא החדר הוורוד, שאובזר בווילון קטיפה שמסתיר את מחיצת הזכוכית שפונה לכיוון הסלון. בחרתי עבורו מצעים בגוונים של לבן וורוד שנתפרו CUSTOM MADE בעיצוב אישי. בחדר הרחצה השתמשתי ברצפת פסיפס שמורכבת מקשקשים וורודים ועבור מעטפת שאר הקירות בחרתי באריחי גרניט פורצלן בגוונים ניטרליים. האמבטיה לבנה וכיור הזכוכית המונח עשוי שיש קונצ'רטו וורוד שאמנם לקח לי הרבה מאוד זמן לאתר אבל התוצאה הסופית לגמרי שווה את הזמן הזה. חזיתות ארון הרחצה נצבעו בתנור בגוון וורוד והרהיט הותקן על רגליים מוזהבות. בחדר הרחצה הכחול החיפוי הכללי זהה לזה שבחדר הוורוד אבל הפעם שמתי דגש על קיר פסיפס כחול בשילוב ארון רחצה שנצבע גם הוא בכחול. בחלל זה הכיור הוא אינטגרלי במשטח שיש בגוון טבעי. כדי לאזן את המאסות והצבעים מסגרת המראה נותרה בגוון עץ טבעי".

תכנון ועיצוב סיגלית לביאב. יהודית הופמן,
מרווח עם מקום אחסון/יהודית הופמן
תכנון ועיצוב סיגלית לביאב. יהודית הופמן,
מאובזר ומעוצב/יהודית הופמן
תכנון ועיצוב סיגלית לביאב. יהודית הופמן,
מזמין ונעים/יהודית הופמן

שני חדרי השינה מאובזרים בארון בגדים ושידת מגירות גדולה נוספת לאחסון. המיטות מפנקות, המצעים וכלי המיטה הם מכותנה מצרית והשטיח שנפרס על הרצפה בכל אחד מהם משתלב היטב עם הגוונים השולטים. אל מול חדרי השינה הצבעוניים בחלל הציבורי בחרה המעצבת בפלטת גוונים רכים: "השתמשתי ברצפת למינציה דמוית עץ עמידה מאוד וכהה יחסית ועל מנת לייצר אווירה אלגנטית את המעטפת שמרתי בהירה לחלוטין. השתמשתי בחפצי אמנות והדגשתי את התקרה והקירות על ידי סרגלים דקורטיביים שמדגישים את המראה הקלאסי. פרופילי התאורה השקועים הם מודרניים וכך נוצר שילוב מעודן בין שני העולמות".

"בתוך כך, מחיצת הזכוכית בה השתמשתי היא בגוון חום וכך היא מאזנת את קונטרסט הצבעים ומייצרת קשר נכון בין הקירות הבהירים לרצפה הכהה. חיפוי פורניר האלון במטבח תורם גם הוא לכך. את האי חיפיתי פורמייקה בהירה ועמידה של חברת בירמן וחילקתי אותו פונקציונלית לבישול ואחסון. יצרתי אזור ישיבה נמוך שמדמה פינת אוכל לכל דבר ופלטת השולחן עשויה פורניר זהה לזה בו השתמשתי בארונות. השולחן ממוקם בקצה האי וכשיושבים סביבו אפשר להשקיף ישירות אל עבר הים הכחול".

  • עוד באותו נושא:
  • בית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully