וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הבית הירוק מבחינתנו הוא אי של שקט"

עם המודעות הגוברת להתחממות הגלובלית, ההרגלים בסביבה הביתית שלנו צריכים להשתנות. יצאנו לבית שכבר הפנים שירוק זה העתיד

בית משפחת דהן, עץ טבעי וירוק. יחצ,
בית משפחת דהן, עץ טבעי והרבה ירוק/יחצ

בימינו, כבר ידוע היטב כי ההתחממות הגלובלית היא תוצאה ישירה של התערבות האדם בטבע. הבנה זו, חלחלה בקרב רבים בכל רחבי הגלובוס והובילה להתפתחות מגמות עיצוב אשר פועלות לאזן השלכות חמורות אלו. לצד המודעות שהולכת ומתפתחת לשמירה על בריאות הסביבה והאדם, גוברת גם ההבנה שהרגלים צריכים להשתנות, כולל האופן שבו אנחנו חושבים ומתנהלים בסביבה הביתית שלנו.

סגנון עיצוב כזה אשר מטרתו לענות על אתגרים אלו ולהוות מגמת עיצוב עתידית בולטת בשנים הקרובות הוא העיצוב הירוק. המונח עיצוב ירוק הוא מונח שקיים כבר שנים רבות אך הפך לפופולרי במיוחד באלו האחרונות. הוא מתייחס לעיצובים ולפתרונות בתוך הסביבה הבנויה שבה אנחנו נמצאים במטרה להפוך אותה לברת קיימא וידידותית יותר לסביבה.

בעולם הדיגיטלי וללא מעצורים בו אנו חיים, עיצוב ירוק משדר רוגע ונינוחות. סגנון עיצוב אשר נכלל בקטגוריה זו למשל הוא הסגנון הביופילי, אשר מאפשר לחזק את החיבור הזה בין הטבע והאדם. מתכנון נכון של מיקום הפתחים במבנה והיציאות לפיתוח הנופי, שילוב צמחיה ותאורה טבעית בחללי פנים ואפילו דקויות של שילוב חומרים טבעיים בעיצוב הפנים והגן ובכך להגביר את הרווחה שלנו. אג'נדה ירוקה שמכניסה את הטבע הביתה.

הביופיליה מספרת מדוע צמחים וגינות משפרים את היצירתיות של האדם, ואיך תאורה טבעית ואוויר צח יוצרים רווחה, כמו גם על השפעתם וחשיבותם על בריאות הנפש. אפשר לקרוא לה גם "אפקט היער", המעניק תחושה של בילוי בגן בוטני. הדבר בא לידי ביטוי בעיצובים בוטניים, בדים טבעיים, צורות אורגניות המזכירות צמחים ורקעים חושיים שמדמים חוויה בג'ונגל או על פסגה של הר. סגנונות עיצוב הריהוט מאופיינים בקווים וצורות נקיים ומודרניים. בעיצוב הפריטים נעשה שימוש באלמנטים וחומרים על זמניים, חומרי עץ טבעי המעניקים אווירה של גן. שימוש בבדים חזקים, חלקים ומינימליסטיים בשלל גוונים, אבל גם בדים עם איורי פרחים וצמחיה המבטאים את המגמה הביופילית.

העיצוב הירוק מתבסס על חיסכון בצריכת האנרגיה הביתית באמצעות בנייה נכונה שתנצל באופן אופטימלי את האור והחום של השמש, שימוש במוצרים שעשויים מחומרים טבעיים וידידותיים לסביבה שימוש בחומרים מתכלים שיכולים לחזור לאדמה בלי להסב לה נזק ובחומרים טבעיים ממקורות מתחדשים.

שירה דהן. יחצ,
שירה דהן/יחצ

משפחה אחת כזו שבחרה להתאים את עיצוב הבית אל תחום העיסוק שלה ואורח חייה הרגוע היא משפחת דהן הכוללת שש נפשות (שירה, גיל וארבעה ילדים). המשפחה מתגוררת בבית פסטורלי ושליו במושב במרכז הארץ ומשם מנהלת את עסקיה שהולכים יד ביד עם אורח החיים והתפיסה שלהם.

בית משפחת דהן מהווה קליניקה פרטית לגיל אשר מטפל ברפואה סינית מזה 25 שנה, וכן מעבדה לרוקחות טבעית המבוססת על צמחי מרפא אותה מנהלת שירה וממנה היא גם מנהלת את תפוצת ליין מוצרי הקוסמטיקה הטבעית שלה HIPPIE & CHIC. "זה עולם שתמיד עניין אותי לכן החלטתי לשלב את תחום הבריאות הטבעית, שאני חיה אותו כה הרבה שנים, יחד עם תחום היופי וסקין-קר שמדבר אליי כאישה. בהתחלה חיפשתי בשביל עצמי פתרונות אנטי-אייג'ינג שיהיו גם טבעיים וגם לא מזיקים", מספרת שירה.

בתחום שבו היא עוסקת, נעשה שימוש במעט חומרי גלם אך לדבריה מדובר בחומרים האיכותיים ביותר ובמינונים גבוהים: "מדובר בחומרים שהמדע הוכיח שיש להם אפקטיביות והם מיטיבים לעור מבלי לערבב חומרים פשוטים וסתמיים שאין להם מטרה אמיתית פרט לניפוח המוצר. אני מעדיפה ליצור פורמולות פשוטות, אפקטיביות שעושות שינוי עצום בעור. עדיף סרום עם שני רכיבים מדהימים בפנים מאשר 40 רכיבים שרובם סינתטיים ולמטרת בישום ושימור המוצר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
הקליניקה של גיל דהן. שני לורבר,
הקליניקה של גיל דהן. ירוק בוהק/שני לורבר

איך אזור המגורים שלכם משתלב עם האג'נדה ואורח החיים שלכם?

"בית ירוק במושב משתלב מאד עם תחומי העיסוק של בעלי ושלי. השקט, הקהילה המדהימה של חברים שגרים במרחק בית או שניים, והאווירה הרגועה הם חלק בלתי נפרד מאורח חיינו. גיל קם כל בוקר בשעה 6 לתרגול יוגה של שעה. אני מתרגלת מדיטציה כל יום, בין העבודה להסעות של הילדים ושאר העיסוקים, העובדה שאפשר לעבוד ברגוע בלי לשבת שעה בפקק בבוקר תורמת מאוד. הבית השלו במושב עם כל הירוק משרה רוגע ונעימות גם למטופלים וללקוחות שבאות לאסוף מכאן את המוצרים".

איך העיצוב שלו הבית משליך על הנפש ועל המצב המנטלי?

"הבית מבחינתנו הוא אי של שקט. בחרנו בצבעים חמים שעושים לנו נעים. תפיסת העולם המינימליסטית שלי גורמת לנו לא לאגור חפצים מיותרים, לרווח ולהקליל, וזה גם תורם לנו לשקט בעין. מצד שני, ומשמעותי יותר, כשחיים בבית עם 4 ילדים, מתוכם 3 מתבגרים, קשה לומר שהבית רגוע, באופן הכי נורמלי שיש. יכול להיות שבדירה צפופה ללא גינה המצב היה פחות רגוע, לא ניסינו. עיצוב הבית משקף את האג'נדה ואורח החיים שלנו. התקרה הגבוהה, העץ והצבעים הניטרליים בבית מושפעים ובאו מהשראה של בתים יפים שאהבתי של משפחתי בצרפת.

"יש לנו המון ספרים בבית, כי אני מאד אוהבת לקרוא. הפינה האהובה עליי היא מקום המדיטציה שלי, בחדר השינה. כל הבית עוצב ללא פלסטיק, ללא נירוסטה, הרצפה היא אבן טבעית ולא טרנדית בעליל. יש לנו הרבה כבוד לסטייל הכפרי והאותנטי. הבית מלא חלונות ואור ואנחנו יושבים הרבה בחוץ. יש אוירה של בחוץ-בפנים בבית, וזה מאד מי שאנחנו, גם עובדים מפרנסים וחיים את מרוץ החיים, גם יודעים לעצור, למדוט, לעשות יוגה, לאכול בריא ולאט ולהיפגש הרבה עם קהילת חברים מדהימה שבנינו פה במושב".

  • עוד באותו נושא:
  • בית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully