וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם פגמים יכולים להיות איכותיים

ניצן הורוביץ, טור אורח

1.5.2023 / 12:57

יש דברים שייראו בעיני האחד עיצוב תעשייתי מוגזם ולאחרים עדין. כל שהחומר עובר פחות תהליכים מתועשים, כך גם נוצרים יותר ויותר "פגמים" שמספקים לו אופי

עיצוב ניצן הורוביץ. עודד סמדר,
פחות מתועש - יותר נעים/עודד סמדר

החומרים הגסים בעולם העיצוב מעוררים תחושות ורגשות. השילובים בין החומרים הם אלו שיוצרים את האיזון ומאפשרים לנו להיפתח לעולם התעשייתי המתעתע, עולם עם עיצובים "חיים" שמשנים את צורתם לאורך הזמן. עולם של חלודה, חספוס, ברזל, בטון, זכוכית. עולם שבו אתה יוצא מהבית, ושבוע אחרי נכנס לבית שעשוי להיות עם סדקים, חלודה, בית שמשנה את צורתו עם הזמן. כזה שמתאים לאנשים זורמים, קלילים.

העיצוב התעשייתי יכול לייצר מגוון רחב של תתי סגנונות. עושה רושם שכולם משלבים בדרך זו או אחרת את הסגנון הזה בבית, גם כאשר הקו המוביל הוא כפרי, מודרני, סקנדינבי או טוסקני, איכשהו תהיה נוכחות של העיצוב התעשייתי - בין אם זו רצפת בטון, ספריית ברזל, וכו.

עיצוב ניצן הורוביץ. עודד סמדר,
מגוון של תתי סגנונות/עודד סמדר

יש דברים שייראו בעיני האחד עיצוב תעשייתי מוגזם ולאחרים עדין. הבטון יכול להגיע כחיפוי לרצפה, לתקרה ולקיר, ברזל יכול להגיע כפס תאורה, תעלות המזגן יכולות להגיע חשופות - בסופו של דבר הכל עניין של מינון. הסגנון התעשייתי מייצר בנו תחושה נונשלנטית. לא מחייבת. מרגישים איתו נוח. כמו מעיל עור שכבר עשור מלווה אותנו וכבר קיבל צורה של מימדי הגוף שלנו. הוא כמו יין שמשתבח עם השנים, עיצוב שמשנה את עורו. עיצוב שמורכב מפגמים איכותיים. ככל שהחומר עובר פחות תהליכים מתועשים, כך גם נוצרים יותר ויותר "פגמים" שמספקים לו אופי.

זהו עיצוב שמתאים לאנשים יותר זורמים, קלילים, לא כאלה שמסתובבים עם מטלית והכתמים גורמים להם לאי נוחות. אלא עיצוב שעוד לפני שהלקוח נכנס לביתו החדש או המשופץ החומר החי כבר שינה את עורו, נסדק, החליד, או נשרט. עיצוב לאנשים שיודעים לקבל את הפגמים של החומר. אוהבים דברים שמתיישנים, כמו ברזל שמקבל חלודה וקורוזיה. כמו בטון שמשנה את הגוון שלו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
עיצוב ניצן הורוביץ. עודד סמדר,
"גס" ומרגיש נכון/עודד סמדר

הסגנון התעשייתי שייך למשפחת הסגנונות המודרניים. זהו סגנון עכשווי שמוטמע כמעט בכל בית. יותר ויותר אנשים חושקים לשלב חומרים מחוספסים ולקבל את הנראות הזו בבית. היום יותר מתמיד אנו עדים לשילובים קיצוניים בעיצוב התעשייתי. חומרים כמו זכוכיות עם הבזקי אור, פורמייקה מתועשת, מתכות חלקות ועדינות שנכנסות גם הן לעולם המחוספס, שיטות צביעה חדשות עם מתכות ועוד טכנולוגיות חדשות ומאתגרות שנפגשות עם העולם התעשייתי והופכות אותו ליותר מעניין, כאשר החומר ה"קר" עושה דרכו לבית במגוון צורות ודרכים. הסגנון התעשייתי "נוגע" ו"מדבר" לכולם. גם כאשר הבית הוא כפרי או טוקסני, נראה בו ניצוץ של תעשייתי בדרכים שונות.

כשאנחנו מיישמים את התעשייתי אנחנו נופלים לעירוב סגנונות. יש איזה תפר כזה. מעט מאוד אנשים מסכימים ללכת עד הסוף. תמיד יש איזון. עבור כל אחד החומר מייצר אצלו משהו אחר.

עיצוב ניצן הורוביץ. עודד סמדר,
יישום מורכב ומאתגר/עודד סמדר

ואיך מיישמים אותו בבית? היישום של הסגנון התעשייתי הוא מורכב ומאתגר. ההתעסקות היא עם הרבה מאוד חומרים, שכל אחד מהם הוא "שוס" בפני עצמו. כל אחד מהחומרים יכול "להחזיק" בית. האתגר - שוב חזרנו למינון הנכון - לייצר מכל כך הרבה כלים - מנגינה סופר הרמונית. יש שיגידו - "אני רואה את הבטון בכל פרוייקט", אבל בכל פרוייקט רואים את זה בדרך אחרת, שונה לחלוטין.

העיצוב התעשייתי לא קרה בין לילה. נכון שהחומרים המחוספסים תמיד היו ובעיקר נכחו במשרדים ובמפעלים. כיום בעולם הבית הם מונגשים בקנה מידה נכון ובדרך עדינה ונקייה יותר. אותן תעלות מיזוג שהיו נחלת המפעלים, פתאום עושות עלייה בבית עם תעלות עדינות יותר, והן אלו שהופכות את הבתים למיוחדים.

עיצוב ניצן הורוביץ. עודד סמדר,
הרמוניה מושלמת/עודד סמדר

המשיכה לתעשייתי היא בזכות החיבור לחומרים. הם מרגשים. קשה לייצר תמהיל נכון בתוך הדבר הזה. אתה רואה בטון, עץ, וברזל שיוצרים ביחד וואו אחד גדול. מגוון חומרים שיוצרים התלבטויות, מה להכניס, איך לתבל, כמה מכל אחד? פרוייקט תעשייתי שמסתיים הוא סוג של ניצחון עבורי. בכל פרוייקט אני אתבל אלמנט תעשייתי. לקחת חומרים מהסוג הזה ולשלב בבית שאנשים נושמים בו. אותי זה מאתגר.

מי שרוצה לשלב את התעשייתי חייב בעל מקצוע. המנה לא תצא טעימה או אסתטית. צריך הרבה ניסיון והרבה בטחון. צריך לדעת מתי להמשיך ומתי להפסיק. הכל כדי ליצור הרמוניה. בקלות אפשר ליפול, כאשר מגזימים עם חומר מסויים. חייבת להיות חשיבה מושכלת.

  • עוד באותו נושא:
  • בית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully