וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשהשלם עולה על סך חלקיו: פרטים קטנים עושים הבדל עצום

כשמדובר בעיצוב הבית ההנחה הרווחת היא ששיפוץ מקיף הוא האופציה היחידה לחולל שינוי משמעותי אבל בפועל, לפעמים מספיק אלמנט קטן אחד שישנה מקצה לקצה את האווירה ואת האופן בו אנחנו חווים את החלל

אדריכלות ועיצוב ליליאן בן שוהם. אלעד גונן,
פשוט שלמות. אדריכלות ועיצוב ליליאן בן שוהם/אלעד גונן

בשנים האחרונות תחום עיצוב הבית עלה גבוה לראש סדר העדיפויות שלנו הישראלים וגם אלה שהנושא היה רחוק מהם עד לא מזמן שנות אור עושים שמיניות באוויר כדי להפוך את חלקת האלוהים הקטנה שלהם למקום עוטף ונעים. מקופנהגן דרך מילאנו ועד לוס אנג'לס - כולנו חשופים לטרנדים ששולטים באולמות התצוגה, בבוטיקים הגדולים ובבתים של הכוכבים הגדולים ורצים מיד לעשות copy paste בבתים שלנו. המילה 'שיפוץ' כשלעצמה מעוררת אנטגוניזם ומתורגמת לבזבוז זמן, משאבים ועצבים ואם אפשר, אז למה לא לחולל שינוי גדול על ידי נגיעות של צבע, ריהוט, טקסטיל, אקססוריז ודיטיילים קטנים-גדולים.

אז אם גם אתם מתכננים לצאת להרפתקה כבר עוד לפני הקיץ הקרוב אבל לא ממש יודעים מאיפה להתחיל, משיחות שערכנו עם מעצבים נראה שההמלצה של כולם היא לראות בתהליך הזה רה-אורגניזציה במסגרתו תדגישו את מה שנכון וראוי להדגיש. לתפיסתם, לא הקירות הם אלה שמגדירים את החללים, אלא דווקא הפריטים והאלמנטים, הם שמייצרים את הדינמיקה. אם הם עשויים טוב יש להם ערך מוסף והם מצליחים גם לרגש ולהקנות למרחב אופי- הכוח עובר לפריטים. העין מתמקדת בהם במקום באלמנטים שנרצה אולי להצניע.

באדיבות דלקוב. יחצ,
הקיר לא מגדיר את החלל. באדיבות דלקוב/יחצ
באדיבות רשת ellita living. יחצ,
לפעמים ממש לא צריך יותר מדי. באדיבות רשת ellita living/יחצ

לשיטתה של אדריכלית ליליאן בן שוהם, בחינת הקיים תאפשר לכם לשים את האצבע בדיוק על האזורים שדורשים ריענון או בוסט של צבע ואווירה: "טפטים, שטיחים, כריות ווילונות הם כלי עזר פנטסטי להצליח במשימה. אם ניקח כדוגמה את הסלון, שנתפס כאחד החללים החשובים בבית, השדרוג לא צריך להיעצר בגוון הקירות. אפשר לייצר בו די בקלות טרנספורמציה ממשית גם אם נשכיל לשלב כורסה מרשימה עם ריפוד בעל טקסטורה או דוגמה מרשימים, בהתייחס כמובן לסגנון ולצבעוניות של החלל.

"כריות הן פריט שפשוט מאוד לשנות ולהחליף ואת הצבעוניות שלהן מומלץ בדרך כזאת או אחרת לקשר לגוונים של הקירות ו/או הרצפה כדי לייצר הרמוניה במרחב. דבר אחד בטוח: הימים שרכשנו את כל פרטי העיצוב כסט חלפו מהעולם, הבוטיקים וחנויות האונליין עמוסים בשפע פריטים ואקססוריז ואפשר ממש בקלות להפוך כל חלל גנרי לאחר וייחודי בשיטת ה- mix & match. לפעמים היא מעט מאתגרת אבל היא מאפשרת לנו בפועל לייצר סביבת מגורים שקולעת לאורחות החיים, לטעם ולהעדפות של כל אחת ואחד מבני הבית".

gessi, להשיג ב-MODY. יחצ,
בשורה משבוע העיצוב. כלים סניטריים gessi, להשיג ב-MODY/יחצ

גם שבוע העיצוב במילאנו שנחתם החודש הביא איתו לא מעט בשורות בתחום: "העובדה שכלים סניטריים, ובפרט ברזים מעוצבים, הם כלי פנטסטי לחולל שינויים מהותיים בחדרי הרחצה והמטבחים היא לא חדשה אבל בתערוכה ראינו שהמותגים הגדולים לקחו את המגמה הזאת כמה צעדים נוספים קדימה", כך לדברי עדי לביא, מנהלת קשרי אדריכלים ב-MODY. "מדובר באלמנטים קטנים שמשמשים כתכשיט לכל דבר ובזכות טכנולוגיות הייצור המתקדמות, לצד ברזים מניקל או בראס מוברשים אפשר למצוא היום ברזים שעשויים מחומרים לא סטנדרטים כמו שיש או כאלה ששובצו באבני סברובסקי. הם מקפיצים את נראות החלל הרטוב ולמרות שמדובר במוצר קטן האפשרויות שניתן לייצר בעזרתו הן לחלוטין בלתי מוגבלות".

באדיבות דלקוב. יחצ,
דרמטי, אפל ויוקרתי. באדיבות דלקוב/יחצ

ואכן, נראה שטכנולוגיות הייצור המתקדמות אחראיות במידה רבה לכך שתחום העיצוב התפתח בצורה משמעותית ובד בבד הפך להרבה יותר נגיש. ארונות הבגדים הפכו בזכות אותם פרטים קטנים מבלוקים מאסיביים שכולנו רוצים להסתיר לכוכבים הגדולים של חדרי הארונות והשינה: "האזורים שנחשבו כמוצנעים הופכים בשנים האחרונות למוקדי משיכה", מסביר תמיר רז, מנכ"ל ארונות דלקוב. "ניקח כדוגמה את הארונות השקופים שעד לפני כמה שנים נחשבו למוצר שרק נועזים בחרו בו. כיום, כשארונות הבגדים הופכים לארונות תצוגה השאיפה היא להנגיש את הבגדים, הנעליים והאקססוריז בצורה שקופה, נגישה ומוחשית. דלתות זכוכית שקופות גבוהות במיוחד, נטולות חלוקות ופסים, מייצרות שינוי משמעותי בחלל והן קיימות בשלושה גוונים (שקוף, שקוף-חום ושקוף-אפור) שמופקים בתהליך כימי. יחד עם התאורה הפנימית שמותקנת בגוף הארון, הארונות מודל 2023 הם מוצר דינמי שמשפיע על החלל כולו ובכוחו לשוות לו מראה דרמטי, אפל ויוקרתי".

אדריכלות ועיצוב ליליאן בן שוהם. אלעד גונן,
בלי הרבה פריטים, החלל מזמין ונוח. אדריכלות ועיצוב ליליאן בן שוהם/אלעד גונן

מחדרי השינה, הרחצה והמטבח בחזרה לפינות האוכל ולסלונים: לשיטתה של אורלי גוהר בן-הרוש, מעצבת הבית של ellita living, לא תמיד אנחנו ערים לכך, אבל דיטיילים קטנים באמת יכולים לעשות את כל ההבדל: "לפעמים מדובר בניואנסים ממש קטנים שיכולים לשדרג את סביבת המגורים שלנו מ'רגילה וסתמית' ל'משמעותית'- אלה יכולים להיות התיפורים במערכת הישיבה שהופכת מחלקה וקלאסית ל- piece בעל ערך אמיתי. החוכמה היא לא להגזים ולא להתפתות לשלב פריטים שאולי נראים מוצלח בחנות אבל בפועל שואבים את כל האנרגיה בחלל לעצמם. הסוד הוא באיזונים ולפעמים מספיק גוף תאורה עוצמתי או אפילו שולחן קפה עם פלטה חלקה ורגליים מעניינות כדי להפוך את החלל לחגיגה".

  • עוד באותו נושא:
  • בית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully