וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרחפים אל החלום: בית כזה לא ראיתם, בטח שלא בקיבוץ

הבית הפרטי בקיבוץ יסעור מגשים את כל החלומות של בני המשפחה, עם פאטיו פנימי וקומת גלריה מרחפת

אדריכלות, עיצוב ופיקוח שירן מלול אדריכלים. שירן כרמל,
רגוע ונעים. אדריכלות, תכנון ועיצוב פנים שירן כרמל/שירן כרמל
  • אדריכלות, תכנון ועיצוב פנים: שירן מלול, מלול אדריכלים
  • פיקוח: יוסי מלול
  • מיקום: קיבוץ יסעור
  • שטח: כ-210 מ"ר בנוי
  • הדיירים: זוג + שלושה ילדים
  • צילום: שירן כרמל

במשך כשנה עבדו הקבלן ואנשי המקצוע בהובלת שירן ויוסי מלול 'מלול אדריכלים' על הבית בהרחבה שבקיבוץ יסעור הנמצא בגליל התחתון. על התכנון האדריכלי ועיצוב הפנים אחראית שירן מלול, בעלת המשרד. "את הגשמת החלומות של הלקוחות אנחנו מתחילים כבר בשלב הראשון - בניית פרוגרמה לתכנון ולעיצוב הבית", חושפת מלול. "בשלב הזה אני מציגה ללקוחות שאלון מפורט שחושף בפני הנשאל נושאים שהוא לא חשב עליהם בעצמו, מיקוד לנושאים הרלוונטיים וההבנה של החלומות שהוא רוצה להביא אל תוך העיצוב. זה השלב החשוב ביותר וממנו אנחנו יוצאים לדרך".

מלול משתפת אותנו בשיטת העבודה של המשרד ומספרת כי בזכות העובדה שבעלה הוא קונסטרוקטור, יש לו את האפשרות לתת מענה תכנוני שיעמוד במסגרת התקציב, וכן לשמש כמפקח בשטח - כפי שקרה בפרויקט שבו אנו מבקרים. "אנחנו מצליחים לייצר ללקוחות תכנון מקיף שמצליח להראות כיצד הדברים יבואו לידי ביצוע בשטח. הסינרגיה בעבודה, הראייה המשותפת ושיתוף הפעולה הפורה מתחילים בשלבי הסקיצות ומסייעים לנו לשמור על קונספט אדריכלי ולייעל עלויות ותקציבים למקומות שבהם חשוב יותר להשקיע. כשהוא נמצא בשטח הוא מוודא שכל מה שתכננו יקרה בפועל ועוזר לנו לשמור על מסגרת התקציב".

אדריכלות, עיצוב ופיקוח שירן מלול אדריכלים. שירן כרמל,
גם עיצוב, גם תכנון וגם פיקוח. הלקוחות מקבלים את כל החבילה/שירן כרמל

ואכן, ככל שאנחנו מגלים עוד ועוד חלקים בבית, ניתן לראות את תשומת הלב לפרטים הקטנים ביותר וכיצד הצליחו המעצבת וצוות המשרד להגשים לבני הבית את חלומותיהם, באמצעות תכנון אדריכלי מדויק ועיצוב מותאם לצרכיהם ולסגנון המועדף עליהם.

הדיירים, זוג בשנות ה-40 בחייהם ושלושת ילדיהם גרים בבית פינתי עם גינה גדולה, המתפרש על פני קומה וחצי, עם קומת גלרייה ביניהם - אליה עוד נגיע בהמשך. קומת הכניסה כוללת את החלל הציבורי עם סלון, מטבח ופינת אוכל וכן חדריהם של שלושת הילדים. בחצי הקומה העליונה סוויטת הורים רחבה ומפנקת ובין שתי הקומות פינת עבודה בקומת גלריה.

אדריכלות, עיצוב ופיקוח שירן מלול אדריכלים. שירן כרמל,
כניסה מדלת עץ מסיבית/שירן כרמל

הכניסה לבית נעשית דרך דלת עץ מסיבית המובילה למבואת כניסה הכוללת ארון שירות שתוכנן בנגרות אישית ונותן מענה לשימוש יומיומי של בני הבית. הדלת ממוקמת בחלקו הצדדי של הבית ולא מול הכביש במטרה לייצר פרטיות. בהמשך המבואה פטיו פנימי, עליו מספרת המעצבת כי "בני המשפחה חלמו על בית קרקע מרווח שיהנה מהאוויר המאפיין את הגליל התחתון. הם רצו שנהנה מכיווני האוויר ונייצר תאורה טבעית, כך שיוכלו ליהנות מהחוץ אבל לא רק בחשיפה ישירה וגם אם החלונות בבית סגורים. הבחירה הראשונה הייתה לתכנן פטיו פנימי שיכניס את תוך הבית אור ואוויר והמון ירוק וגם יצר סירקולציה של האוויר".

ואכן נעשה שימוש באלמנטים נוספים בבית שמטרתם להכניס את האור הביתה, כך למשל בחירה בחלונות חשמליים צרים וגבוהים בקומת הגלריה או חלון ויטרינה פינתי נמוך בסלון שמכניס את החצר והירוק אל תוך הבית ויחד עם זאת גם מייצר פרטיות עבור בני המשפחה.

אדריכלות, עיצוב ופיקוח שירן מלול אדריכלים. שירן כרמל,
קווים נקיים ואווירה חמה/שירן כרמל

מבחינת עיצובית, תיכננה המעצבת את הבית כך שיהיה בעל קווים נקיים עם אווירה ביתית וחמה. כדי לעמוד במשימה, נענתה מלול להגשים חלום נוסף של בני המשפחה ולהכניס צבע אל הבית, בעיקר בשימוש בצבעים חמים כמו צהוב, כתום ואדום. מעבר לעיצוב המוקפד, נענתה המעצבת לבקשה שפריטי הנגרות והריהוט בבית יהיו לא רק יפים אלא גם פונקציונליים במטרה לייצר פתרונות אחסון שיעזרו לייצר סדר בבית.

החלל המרכזי בבית כולל סלון שבו עמודים מחופים בריקים שחורים, המשלבים חומרים שונים ומייצרים חציצה בחלל ומתכתבים זה עם זה. לכל אחד מהעמודים מקום גם בתכנון, כשאחד העמודים משמש כעמוד תומך, אחד מסתיר מאחוריו את הכניסה לחדר השירות ואת מערכת המיזוג שעוברת דרכו ואחד מייצר חציצה נעימה לפינת המשפחה ולאזור חדרי הילדים. הסלון כולל פינת משחקים לילדים עם פינת רביצה, כך שהילדים יהיו בנקודת ראייה של הילדים. בנוסף נמצאת בסלון פינת האוכל שמגדירה ומגדילה את החלל המרכזי ומאפשרת בו דינמיקה.

אדריכלות, עיצוב ופיקוח שירן מלול אדריכלים. שירן כרמל,
המטבח בנוי לדיאלוג בריא/שירן כרמל

המטבח גם הוא חלק מהחלל המרכזי והוא בעל אי גדול עם שישה מקומות ישיבה המסודרים כך שמכל צד יהיו 3 כסאות, כך שבני המשפחה יוכלו לדבר אחד עם השני כשבני המשפחה ואורחיהם יושבים זה מול זה. "המטבח כולל משטח עבודה גדול שמורכב משני חלקים לבקשת הלקוחות - חלק שיש שחור המתכתב עם ההאי וחלק עשוי משטח בוצ'ר מעץ אגוז אפריקאי", מסבירה המעצבת.

בהמשך החלל המרכזי נמצאים חדרי הילדים ולצידם חדר שירותים לאורחים וכן חדר רחצה לילדים, מעוצב בגווני שחור-לבן-אפור, לצד ארונית בצבע צהוב והפתעה לילדים - דלתות זכוכית לאמבטיה עליה נחרטו שמות הילדים.

אדריכלות, עיצוב ופיקוח שירן מלול אדריכלים. שירן כרמל,
מקסימום נוחות ונעימות/שירן כרמל

בין שני המפלסים ממוקמת גלריה מרחפת, שמחברת בין קומת הכניסה לסוויטת ההורים אך גם יוצרת ניתוק ביניהם. הגלריה נראית מרחפת בעזרת חוט ברזל שמתחבר מהתקרה ומדמה תוצאה של ריחוף. הגלריה כוללת פינת עבודה עם מחשב וכן נישת ספרים ואקססוריז המגלים את זכרונותיהם של בני הבית. "רצינו מאוד להקליל את החלל", משתפת מלול. "תכננו אלמנט שהוא גם מקליל וגם מפריד בין שתי הקומות, כך שאם בעתיד ירצו בני המשפחה להפריד את היחידה התחתונה והעליונה הם יוכלו לעשות זאת בקלות".

סוויטת ההורים בקומה העליונה כוללת חלל שינה גדול ומרווח לצד שטחי אחסון רבים ומרפסת פרטית המכניסה אור ואוויר לחלל. כדי לייצר את תחושת הפינוק, מיקמה המעצבת פינת רביצה עם ספסל בנוי ליד החלון. אל חדר הרחצה הכולל שירותים סגורים בדלת זכוכית מטפסים בני הזוג שלוש מדרגות שחופו בעץ ומתכתבות עם הריצוף הנבחר בחדר הרחצה.

אדריכלות, עיצוב ופיקוח שירן מלול אדריכלים. שירן כרמל,
קוביה מרחפת/שירן כרמל

אך לצד הבחירות העיצוביות, וכחלק מהתכנון האדריכלי שמספק המשרד, החליטו אנשיו לתכנן את הקומה השנייה כ"קובייה מרחפת", מתוך מחשבה על השעות שבהן בני המשפחה נמצאים בחצר ולא בתוך הבית ונהנים מהצל הטבעי שנוצר על ידי הקומה העליונה.

"לשמחתי, הכרתי משפחה מדהימה עם המון חלומות שהציבה בפנינו משימה מאתגרת. כמשרד שנותן מענה תכנוני כולל מ-א' ועד ת', הצלחנו לראות כבר בשלב הראשוני כיצד הדברים יבואו לידי ביטוי וכאיך אנחנו יכולים לעמוד בכל משימה ופרט שיתאים לבני הבית. בזכות ההבנה והחיבור ללקוח והצוות המנצח שבחרנו לפרויקט, הצלחנו לעמוד במטרות שלנו", מסכמת מלול.

  • עוד באותו נושא:
  • בית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully