וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אודי נפל בלבנון. המורשת שלו תונצח בין הקירות האלה

לא רבים מסוגלים, בגיל 22, להתוות השראה ומורשת, שממשיכים גם לאחר לכתם. כזה היה לוחם הצנחנים והתקשוב סגן אודי אלגרבלי ז"ל, אשר נפל בדמי ימיו בקרב בלבנון. משרד האדריכלים אורבך הלוי נרתם לבניית "מרכז אודי למצוינות" בבאר שבע, שיהפוך לבית פתוח ויאפשר מימוש עצמי

מרכז אודי, אדריכלות אורבך הלוי. יחצ,
מוקד חדשנות. בית אודי למצוינות, אדירכלות אורבך הלוי/יחצ

אודי יהודה אלגרבלי היה קצין קשר ותקשוב בחטיבת הצנחנים שנפל בקרב בלבנון, בעודו מגן על חייליו. אלגרבלי, רק בן 22 בנפלו, היה מדריך בתנועת בני עקיבא, עם חיוך תמידי על פניו ואהבת האדם בליבו. בני משפחתו, שביקשו לכבד את זכרו, ייסדו את עמותת "בנתיבי אודי", אשר פועלת בשלל תוכניות חינוכיות וחברתיות לטובת חיזוק החברה הישראלית, ממש כפי שעשה אודי , שהשקיע מזמנו וממרצו לטובת חניכיו, הטמיע בהם את ערכיו, וליכד את כולם סביב אהבת הארץ.

אחת מתוכניות העמותה, אותה מנהל אחיו של אלגרבלי, אופיר, היא תוכנית "ניצנים", שפועלת משנת 2016. התוכנית המצליחה מכשירה בני נוער מהפריפריה למקצועות התוכנה והסייבר, בדגש על שילוב נשים במקצועות האלפא המתקדמים, וזכתה לחולל מהפכה אמיתית בייצוג ילדי הנגב והגליל בתפקידי מפתח ביחידות הטכנולוגיות המובילות של צה"ל. בשל כך, ועוד, זכתה התוכנית בפרס הרמטכ"ל לשנת 2022, מה שמיצב אותה כנכס לאומי שתורם בפן הביטחוני, הכלכלי והחברתי כאחד ובכך לחוסנה של מדינת ישראל.

"בית אודי למצוינות" יהווה מוקד חדשנות טכנולוגית לבני נוער מהפריפריה ובכך יעניק להם הזדמנות להצטרף לתחום ההייטק דרך שילובם בצה"ל ובהמשך בחברות ההייטק.

מרכז אודי, אדריכלות אורבך הלוי. יחצ,
תכנון קפדני ומיטבי. בית אודי למצוינות, אדירכלות אורבך הלוי/יחצ

אין עוררין על כך שגם רעיונות טובים זקוקים לבית מכיל, אשר מתוכנן בקפידה ובצורה מיטבית. משרד אורבך הלוי בחר לתכנן את "מרכז אודי", מרכז למצוינות מייסודה של עמותת "בנתיבי אודי", בהתנדבות, תוך כיבוד זכרו של אלגרבלי ז"ל, שראה את כולם כשווים לו. המרכז, שעתיד להיבנות בשכונת רמות בבאר שבע, וכרגע נמצא בשלב קבלת היתר בניה, יתפרס על פני 900 מ"ר במגרש ציבורי שגודלו כדונם. כבר עתה, עוד לפני שקרם עור וגידים, הוא זוכה לטיפול מיוחד מעיריית באר שבע, ולשיתוף פעולה יוצא דופן מול הגורמים השונים בעירייה, לדבריהם של משרד אורבך הלוי.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
מרכז אודי, אדריכלות אורבך הלוי. יחצ,
שיתוף פעולה חוצה מגזרים. בית אודי למצוינות, אדירכלות אורבך הלוי/יחצ

את מעטפת המבנה תכננו האדריכלים בהקבלה לאישיותו של אלגרבלי: מבנה צנוע עם נימה עדינה של תחכום. "היה לנו חשוב לנו שהמבנה יעורר סקרנות וכבוד ושישלב, במקביל, תרומה ללימודים עצמם", מסביר אדריכל אורי הלוי, שותף ב"אורבך הלוי". "בעצם רתמנו את האדריכלות והפכנו אותה למעין איבר פונקציונלי בגוף שבו מככבת, בין השאר, התוכנית המדהימה 'ניצנים'". לדבריו, האפיון הצנוע של המבנה קשור קשר הדוק לסביבה ולצומת הספציפי בשכונה. "הוא אינו בולט כעצם זר, אלא מהווה חלק מהנוף. בנוסף, יצרנו בו חללים נעימים ומוצללים, הן בפנים והן בחוץ, הודות לתכנון שמתחשב בתנאי האקלים ובכיווני האוויר".

מרכז אודי, אדריכלות אורבך הלוי. יחצ,
אופי המבנה קשור לשכונה/יחצ

המבנה המכובד, פונה לכיוון צפון, ומורכב ממסת בטון שכמו "צומחת" בצורה אורגנית מתוך גינה מלבלבת. חלקו העליון של הבניין, בדומה לרעיון פריצת "תקרת הזכוכית" עבור ילדי הפריפריה, הוא מעין פרגולה פיסולית עשויה פלדה בשילוב רשתות עץ. " לקחנו את רעיון הפרגולה, ונתנו לה פרשנות מחודשת, של מעין פסל ייחודי", מסביר אדריכל הלוי. "שילוב החומרים נדמה כקליל במיוחד, וכמו יוצר ריקוד באוויר שבונה את אותה 'פרגולה אופטימית', נטולת זכוכית", הוא מוסיף בחיוך.

שלב התכנון הראשוני התמקד בעובדה שבתוכנית ניצנים יש כ-1,900 חניכים מהפריפריה, אשר זקוקים למקומות עבודה וישיבה נאותים. בהתאם, אדריכלי המשרד יצרו מאות עמדות עבודה זמינות, אשר מייעלות ועוזרות לקדם את התוכנית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully