וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באמצע השיפוץ: הדיירים הגיעו לשטח ומצאו את הבית ללא גג

בית משקיף לשדה למשפחה חובבת ספרים, תוכנן ללא מסכים בכלל, עם שימת דגש מיוחדת לתאורה, פינות קריאה וספריה, אבל לפני ששופץ ניצב בפני המעצבות אתגר גדול במיוחד

בית בשרון בתכנון זנדבנק ברקאי אדריכלים. איתי בנית,
פתוח וזורם. החלל המרכזי בבית/איתי בנית
  • תכנון ועיצוב פנים: זנדבנק ברקאי אדריכלים
  • הפרויקט: שיפוץ טוטאלי לבית חד-קומתי צמוד קרקע במושב בשרון
  • שטח: 150 מ"ר
  • הדיירים: משפחה זוג+2 ושני כלבים

בני הזוג רצו להפוך את ביתם הישן במושב בשרון למרחב משפחתי מחודש התואם את סגנון חייהם העכשווי. האדריכליות טליה זנדבנק ולירון ברקאי הכינו עבורם חלופות תכנון לשיפוץ בית חד קומתי קיים, אשר כלל חלוקה חדשה של מרחב המגורים הביתי. חזון תכנון הבית היה מאוד ברור, חלל מרכזי פתוח וזורם למפגש ואירוח חברים, משפחה וחיות הבית. מקום שקט לברוח אליו מהמולת החיים, מוקף בחי, צומח ודומם. הבית מוקף שדה ירוק אשר מבצבץ מכל חלון.

תוכננה הפרדה בין החלק הציבורי לחלק הפרטי של הבית בו נמצאים חדרי השינה, כל זאת תוך הקפדה על אסתטיות ופונקציונאליות. "חשוב היה לנו להתאים את השפה האדריכלית של פנים הבית לדרך החיים הפונקציונאלית והמודרנית של בעלי הבית. עבדנו בשיתוף פעולה עם אדריכלי הנוף של הפרויקט, ביחד חשבנו היכן יהיה נעים לשבת, לטייל והיכן צריך יותר צל, זאת על מנת לדייק את הפתחים מתוך הבית ולהגדיר את הכניסה לנחלה ברוח תכנון הבית", מסבירה לירון ברקאי.

בית בשרון בתכנון זנדבנק ברקאי אדריכלים. איתי בנית,
גג בהיר עם קורות עץ טבעי/איתי בנית
בית בשרון בתכנון זנדבנק ברקאי אדריכלים. איתי בנית,
אתגרים גדולים ותוצאות יפות/איתי בנית

לטובת יצירת מרחב ביתי שהוא אי של שקט נבחרה פלטת חומרים טבעית ורגועה - גג בהיר עם קורות עץ טבעי, נגרות עץ אלון, חדרי רחצה מחופים רזינה בגוון חול ים, רצפת עץ אלון בחדרי השינה, ריצוף דמוי בטון במרחב הציבורי, שימוש בחומרים טבעיים, בקווים פשוטים ונקיים ובפלטת צבעים מצומצמת כדי ליצור חללים ניטרליים שיתנו במה להתרחשות האנושית.

גג ותקרת העץ המשופעת תוכננו בסגנון מודרני-ירוק, אשר מייצר חזית חמישית פנימית דרמתית. תכנית התאורה מתייחסת לריהוט ולסירקולציה ומדגישה באלגנטיות את קורות העץ העיקריות והמשניות. גופי תאורה מרככים את קוויה הליניאריים של תקרת העץ בצורתם האורגנית ומוסיפים חום.

בית בשרון בתכנון זנדבנק ברקאי אדריכלים. איתי בנית,
נוף לשדות המוריקים/איתי בנית
בית בשרון בתכנון זנדבנק ברקאי אדריכלים. איתי בנית,
חדר השינה/איתי בנית

תכנית השיפוץ הראשונית כללה פתיחת החלל על ידי שבירת קירות פנים והגדלת הפתחים הקיימים, אבל בתחילת הדרך לא עלתה האפשרות של החלפת גג הרעפים הישן של הבית. אדריכלית טליה זנדבנק מספרת כי "אחרי שלב ההריסות הראשוניות כאשר הבנו שהגג לא יחזיק מעמד בגלל מצבו, נאלצנו להרוס גם אותו ולתכנן גג משופע חדש. כך למעשה מצאנו את עצמנו בוקר אחד עם היקף הבית הישן ובלי גג, ונאלצנו לחזור אל שולחן השרטוטים ולתכנן את הגג מחדש".

שביל הליכה מאבן טרוורטין סילבר מחבר בין הרחוב לבית, ומצביע על דלת כניסה עשויה ברזל שחור. את הכניסה לבית מלוות פינות נגרות, מזמינות להתקרב ולהשתמש. החלל המרכזי נפתח לאט ובהדרגה, עד לחשיפה מלאה של הסלון וממנו הנוף לשדות המוריקים.

בית בשרון בתכנון זנדבנק ברקאי אדריכלים. איתי בנית,
חוויית העיצוב - דיאלוג מתמשך לאורך כל הדרך/איתי בנית

במרחב הציבורי של הבית תוכנן מטבח בסגנון מודרני, משולב אי עבודה וישיבה במרכזו. המטבח תוכנן להיות מקום מפגש מרכזי של בני הבית. בשל כך נפרס אי גדול במיוחד, אשר קובע בהיבט הפרופורציונאלי בתוך החלל הציבורי הפתוח, שהמטבח הוא הנושא של החלל. חשוב היה לנו לייצר קונטרסט בין רצפת הבטון הבהירה ולכן נבחר מטבח בגמר פורמייקה ננו שחורה מינימליסטית ונוכחת. שני חלונות תוכננו להכנסת אור טבעי ואוורור לחלל המטבח, כמו כן יצירת קשר עין עם באי הבית. פינת האוכל גמישה במיקומה, לטובת אירוח משפחתי נרחב בו שולחן עץ האלון מתאים עצמו למספר היושבים. שירותי אורחים באזור הכניסה עבור נוחות מיטבית. בחדרי הרחצה ובשירותי האורחים השתמשנו בריצוף וחיפוי שלם של רזינה בגוון חול יום בהיר, שמייצר דיאלוג עם קורות העץ בתקרה והסגנון העיצובי פרקטי ונקי.

לדברי אדריכלית זנדבנק "חווית עיצוב הבית היתה דיאלוג מתמשך ופתוח לכל אורך הדרך. נהנינו במיוחד לעסוק בתכנון מרחב מגורים אשר כולו נטול מסכי טלוויזיות והקרנה. בעלי הבית וילדיהם הם אנשי ספר, ופינות קריאה וישיבה שולבו בקפידה בכל החללים עם דגש על תכנית תאורה מדויקת לקריאה בלילה, ומיקום פינת הקריאה בסמוך לאור טבעי במהלך היום. יצירת הבית היתה חוויה נפלאה והתוצאה היא מעל ומעבר לכל דמיון".

  • עוד באותו נושא:
  • בית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully