וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזכרון תפנה ימינה: לזה בהחלט אפשר לקרוא "בית חלומות"

ביתם החדש של הסמנכ"ל הבכיר, רעייתו הצלמת וארבע בנותיהן הצעירות מצליח לתרגם במדויק את הרצונות, החלומות והצרכים של כל אחת ואחד מבני המשפחה. מתכנני סטודיו דולו יצרו עבורם סביבת מגורים נעימה הכוללת מגוון פתרונות נגרות פנטסטיים שהופכים את ההתנהלות לקלילה

עיצוב סטודיו דולו. ורבלית 62,
לראות ולרצות. עיצוב סטודיו דולו/ורבלית 62
  • היכן: זיכרון יעקב
  • עבור: זוג לו 4 בנות צעירות
  • שטח בנוי: כ- 280 מ"ר
  • עיצוב פנים: סטודיו דולו (עדי פרשטמן ועדי קליין)
  • אדריכלות מבנה: יעקב פרץ
  • צילום: אורן בינמוביץ

אחרי שנים של מגורים בצפון הרחוק, ובעקבות עבודתו החדשה של האב בתל-אביב, החליטו בני המשפחה הצעירה להעתיק את מגוריהם ולהתמקם באחת המושבות הפסטורליות והאהובות בישראל, הלא היא זיכרון יעקב. הם רכשו מגרש ושכרו את שירותיהם של האדריכל יעקב פרץ ושל מתכנני סטודיו דולו שהופקדו על עיצוב הפנים.

"הבית תוכנן בצורת האות L ובנוי בשלושה מפלסים. קומת הכניסה כוללת את אזור האירוח; המטבח, והסלון (שחובקים את חצר האירוח והבריכה), ופינת האוכל תוכננו כ- open space. בקומה זאת מצויים גם שירותי האורחים וחדר הכביסה, ויחידת המאסטר של בני הזוג", מסביר עדי פרשטמן מסטודיו דולו. "הפתחים הגדולים שבקומה מכניסים שפע של אור ואוויר טבעיים וחשוב לא פחות, מייצרים קשר בלתי אמצעי בין הזירות וגורמים לך להרגיש שאתה יושב בחוץ, בלב הגינה הירוקה ובסמוך למי הבריכה התכולים גם כשאתה לגמרי בפנים".

עיצוב סטודיו דולו. ורבלית 62,
תוכנן בצורת L/ורבלית 62
עיצוב סטודיו דולו. ורבלית 62,
מתי נשתכשך?/ורבלית 62

"החיבור בין הקומות נעשה דרך גרם מדרגות עשויות מתכת ועץ שממוקמות במפתח שמקשר בין שלושת המפלסים ושוטף אותם באור. הקומה העליונה הוקדשה לבנות וחולקה לשני אגפים ביניהם מרפסת".

"בכל אגף תוכננו שני חדרי שינה, אחד לכל ילדה, וכל חדר, שכולל גם פינת לימודים ומחשב, עוצב בהתאם לגילה, תחביביה וטעמה של הדיירת הצעירה. בין כל צמד חדרים תוכנן חדר רחצה שמייצר סירקולציה מלאה ביניהם, אליו יש כניסה פרטית מכל חדר", מוסיף פרשטמן. "בכדי להקל על ההתנהלות תוכנן בקומה הזאת גם פיר כביסה דרכו עוברים הבגדים המלוכלכים ישירות לחדר הכביסה שבקומת הקרקע. במפלס המרתף תוכננה סוויטת אירוח מדוגמת הכוללת מטבחון וחדר שינה ושם נמצא גם הממ"ד".

עיצוב סטודיו דולו. ורבלית 62,
כל אגף תוכנן בקפידה/ורבלית 62
עיצוב סטודיו דולו. ורבלית 62,
ברוכים הבאים לבית החלומות/ורבלית 62

החוויה מתחילה כבר ברחבת הכניסה: דלת הכניסה שמקבלת את הבאים עשויה שתי פאות- האחת מתכתית כהה והשנייה מעץ; שני חומרים דומיננטיים וחשובים ששבים וחוזרים בחלקי הבית השונים. מבואת הכניסה ממוקמת תחת חלל כפול ואת גרם המדרגות הפיסולי ניתן לראות כבר מרחבת הכניסה דרך פתחי האלומיניום.

עם פתיחת הדלת נגלה ארון כניסה שממשיך ומסתובב לכיוון המטבח ומייצג נאמנה את תפיסת התכנון של הבית כולו. הנגרות בו היא חלק משמעותי מהחומריות- כמעט ואין קירות חשופים שאינם נגריים, המשמשים את הבית הן בהיבט הפונקציונלי והן העיצובי: "בכניסה אנחנו לא רואים קירות אלא יחידת נגרות בהירה בה שילבנו אלמנטים של מסגרות ועץ אלון על מנת לשבור את המסה האטומה. היא מהווה ציר חשוב: חודרת את המטבח ומגיעה עד לאזור שירותי האורחים", מסביר פרשטמן. "כמות האחסון היא אדירה וכבר בכניסה משמשת היחידה לאחסון גרדרובה וציוד יום-יומי שניתן לשלוף רגע לפני שיוצאים מהבית ולאחסן ברגע שחוזרים".

עיצוב סטודיו דולו. ורבלית 62,
חדר שינה מתוקתק ומואר/ורבלית 62
עיצוב סטודיו דולו. ורבלית 62,
אין מחיר לחופש/ורבלית 62

"באזור המטבח היא הופכת למזווה וטומנת בחובה גם את עמדת העבודה של אם המשפחה- צלמת במקצועה שכבר בשלבי התכנון הראשונים הבהירה עד כמה חשוב לה לעבוד בלב הבית ולא בפינה חבויה. לצד הנגרות הבהירה, פרטי המסגרות ולוחות עץ האלון בולט במטבח גם הקוריאן עמו חיפינו את האי רחב הידיים שמשמש לבישול, הכנות וכדלפק אכילה".

הסלון ממוקם מימין למבואת הכניסה ויושב תחת חלל שנישא לגובה של 4.5 מטרים. אבי המשפחה הוא אודיופיל מושבע לכן כל הבית ובפרט הסלון מרושת במערכת רמקולים סמויה שלא תבייש גם את אולמות הקולנוע המובילים. ככלל, החלל מהווה דוגמה טובה לעיצוב מודרני בקווים לינאריים ונקיים, ולצבעוניות מונוכרומטית מאופקת שמהווה רקע מושלם לאמנות השזורה ברחבי החלל ולגווני הטבע שנשקף מבחוץ.

עיצוב סטודיו דולו. ורבלית 62,
מבט אל הבריכה/ורבלית 62
עיצוב סטודיו דולו. ורבלית 62,
יחידת נגרות מוקפדת/ורבלית 62

על מנת לייצר כמה שפחות חסמים בין הסלון לרחבת האירוח החיצונית מסך הטלוויזיה ניצב על עמוד. בקצה הסלון תוכננה יחידה מפרט גבס ונגרות בה שולב הקמין. מעליה שובצו חפצי נוי ויצירת אמנות שמייצגת נאמנה את האסתטיקה הלינארית והצבעוניות המאוזנת שמאפיינות את החלל.

הגינה שנשקפת מכל פינה בבית הזה, מהווה ציר חשוב ומרכזי וככזאת, ניתן לצאת אלי משתי הפאות, מהסלון והמטבח. היא טבולה בירוק, רחבת הישיבה חופתה רצפת דק וברחביה פינות חמד פונקציונליות כדוגמת פינת האוכל ופינת ישיבה לאונג'ית נוחה ומפנקת שמשקיפות לבריכה.

בהמשך יחידת הנגרות תוכננה דלת סתרים שמובילה למאסטר ההורים, שמשקיף לגינת ירק פרטית. חדר השינה מואר במיוחד. הרצפה חופתה פרקט אלון שמכניס חמימות וחזית ארון הקיר נצבעה גוון פודרה מרגיע ונעים. כמו בסלון, גם כאן שובצה מערכת קולנוע ביתית מתוחכמת שמאפשרת שליטה מרבית בסאונד.

עיצוב סטודיו דולו. ורבלית 62,
חדר שינה מואר במיוחד/ורבלית 62
עיצוב סטודיו דולו. ורבלית 62,
עיצוב סטודיו דולו/ורבלית 62

בחדר הרחצה בוצעה עבודת פיסול בקוריאן, החומר ממנו עשויים הספסל הבנוי במקלחון וארון האמבט. חלל זה פתוח חלקית לכיוון חדר השינה פרט לאזור האסלה שנותר תחום מבעד קיר נוי, בעוד כנף הזכוכית של המקלחון היא שחוצצת בין שתי הפונקציות.

חדרי הרחצה של הבנות עוצבו גם הם בקפידה וגם בהם בוצעה עבודת פיסול בקוריאן שמהווה קונטרסט למדפי המתכת מדוקקים. הקירות חופו אריחי קרמיקה ריבועיים ששבים וחוזרים בנישות וארונות האמבט נצבעו בפיגמנטים מרגעים, תואמים לצבעוניות הנישות, בגוונים של עץ וכחול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully