וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדירת קבלן סטנדרטית לסביבת מגורים מזמינה ועוצמתית

בבניין חדש יחסית בלב העיר חולון ממוקמת דירה מרשימה, מתוכננת לפרטי פרטים, אותה עיצבו פלורינה פופובסקי וטלי אליאשוב עבור זוג צעיר. שני בני הזוג מעריכים איכות וכפי שתראו מיד ניכר שגם ניחנו בטעם טוב. הצצה לדירה שחשבו בה על כל פרט

עיצוב FT DESIGN  באדיבות ארונות דלקוב. איל תגר,
לא רע לבית ראשון/איל תגר
  • היכן: חולון
  • הנכס: דירת 5 חדרים בשטח של כ-140 מ"ר
  • עבור: זוג צעיר
  • תכנון ועיצוב: פלורינה פופובסקי וטלי אליאשוב- FT Architecture & Design studio
  • ארונות בסוויטת השינה: ארונות דלקוב
  • צילום: אייל תגר

ברוכים הבאים לדירתם החדשה של זוג צעיר הממוקמת בבניין חדש שבנייתו הסתיימה לפני שנים אחדות. טרם המעבר פנו בני הזוג למעצבות פלורינה פופובסקי וטלי אליאשוב, בעלות FT Architecture & Design studio, שהשכילו לייצר עבורם מרחב מחייה מוקפד, אלגנטי ומעודן שקולע במדויק לרצונות, לצרכים ולמאווים.

"בני הזוג נישאו לא מזמן וזה הוא ביתם הראשון. טרם השיפוץ היתה זאת דירת קבלן סטנדרטית ומעבר לעיצוב ביצענו בה גם כמה שינויים מבניים", משחזרת פופובסקי. "כך, למשל, שינינו את מיקום המטבח, זאת על מנת ליצור חלל מרווח בהרבה עם אי גדול. את שניים מחדרי השינה איחדנו למאסטר שינה מפנק והודות לשינוי הקירות והפתחים באזור זה הצלחנו לייצר במסדרון, שמוביל מהאגף הציבורי לאגף החדרים, ארון אחסון גדול לשימוש כללי".

עיצוב FT DESIGN  באדיבות ארונות דלקוב. איל תגר,
גדול ומפנק/איל תגר

ככלל, ניכר שבני הזוג והמעצבות נתנו דגש מיוחד לכל נושא האחסון והארונות, כך נוצרו חללים אסתטיים ומוקפדים שנותנים מקום של כבוד לפרטי הריהוט ולאמנות ששובצו בתבונה ורגישות באגפים השונים.

"אחד הדברים שהנחו אותנו לאורך התכנון היה לייצר חללים מרווחים וזורמים, חפים מעומס וויזואלי", מסבירה המעצבת. "בני הזוג הם אנשים מאוד רגועים באופיים ואחת מבקשותיהם היתה להשתמש בפלטת צבעים רגועה ומונוכרומטית, כשהצבעוניות באה לידי ביטוי בנגיעות מאוזנות. התוצאה שהתקבלה היא סביבת מגורים מגובשת; נינוחה ורגועה מחד ומאידך, מאוד חמימה ומזמינה".

עיצוב FT DESIGN  באדיבות ארונות דלקוב. איל תגר,
ארונות ואחסון - ראשונים במעלה/איל תגר

עם פתיחת דלת הכניסה נגלה החלל הציבורי: מימין פינת האוכל, בהמשך הסלון ומשמאל מטבח פרללי רחב ידיים. הדלת ממוקמת בין שני גושי ארונות שנמתחים מקצה לקצה. אחד מהם משמש לאחסון גרדרובה בו חבויים גם ארונות החשמל והתקשורת ועמדת קפה מוקפדת ואסתטית, עם דלתות מתכנסות שניתן לסגור בכל עת וכך לשמור על רצף וויזואלי מקצה לקצה. מעברה השני של דלת הכניסה תוכננה יחידת ארונות סימטרית שמשרתת את פינת האוכל. היא ברובה אטומה פרט לשתי חזיתות זכוכית מבעדן שובצו יינות וכלי אירוח.

במטבח תוכננו שתי חזיתות שמייצרות אילוזיה של מרחב ואורך. בזו הגבוהה, בה יש שפע של מקומות אחסון, נסתרים גם מוצרי חשמל אינטגרליים, כך גם התנורים שנותרו גלויים. במרכז ניצב אי רחב ידיים מרשים, פתוח מכל פאותיו, כך שניתן להתנהל סביבו ובו תוכננו הכיריים והכיור- האינטראקציה בין אלה היושבים בסלון לאלה שעובדים במטבח נשארת מיטבית.

עיצוב FT DESIGN  באדיבות ארונות דלקוב. איל תגר,
חיפוי בפניקס לארונות המטבח/איל תגר

בדומה לכלל הארונות בחלל הציבורי, גם את ארונות המטבח בחרו המעצבות לחפות ב'פניקס'- חומר המיוצר בננו-טכנולוגיה וככזה עמיד במיוחד ונוח לתחזוקה. משטחי הדקטון הבהירים, על גבם מוטבעים גידים זהובים-אפרפרים, משתלבים מצוין עם הגוון החולי של החזיתות ויחד הם מייצרים הרמוניה בין גוונים וחומרים.

הסלון עוצב כמרחב פתוח, מפנק ומזמין. מסך הטלוויזיה נתלה על עמוד מסתובב ב-360 מעלות, כך ניתן לשנות את פוזיציית הצפייה גם לכיוון המרפסת, המטבח ופינת האוכל. ספת השזלונג העמוקה והמפנקת רופדה בד בגוון אבן- מחד היא קואזית ומחבקת ומאידך, הסילואטה הישרה והנקייה שלה אינה מעמיסה על החלל ומתחברת לקו המודרני.

עיצוב FT DESIGN  באדיבות ארונות דלקוב. איל תגר,
עדין ומשדר חופש/איל תגר

מעליה נתלתה יצירת אמנות תלת-ממדית צבעונית של האמן חן סונגו המתארת סצנה של זוג צעיר ומייצרת תנועתיות ודינמיות בחלל. לצד הספה שובצו שתי כורסאות מסתובבות בגוון אפרפר ובמרכז החלל ניצבים שני שולחנות קפה צבועים בגוון ברונזה מתכתי שמתכתב עם הזכוכיות בוויטרינות שבפינת האוכל. על הרצפה נפרס שטיח שמתחבר לצבעוניות המונוכרומטית במרחב, הפעם בגוון מעט יותר כהה. קנט הפרנזים הכהים שבצדדים מייצר קונטור ומוסיף עניין.

עבור פינת האוכל נבחר שולחן אמורפי עשוי פלטת זכוכית שקופה ורגלי עץ צבועות בשחור. "הזכוכית השקופה אוורירית ואינה מעמיסה על החלל והצורניות הא-סימטרית, מטרתה לשבור מעט את הקווים הישרים במרחב", מסבירה פופובסקי. "הכיסאות שבחרנו הם פרי יצירתו של מעצב העל מרסל ונדרס והם כשלעצמם יצירת אמנות. הכיסאות הם חלק מקולקציה שעיצב בהשראת בירות העולם; שניים מהם צבעוניים ומשמשים ככתם צבע והאחרים בצבעים של שחור ולבן בשתי טקסטורות שונות, שמקפיצים ומאזנים את הפלטה המונוטונית הבהירה. מעל השולחן מרחף גוף תאורה אליפטי- מינימליסטי מפליז".

עיצוב FT DESIGN  באדיבות ארונות דלקוב. איל תגר,
מאסטר מפואר/איל תגר

מאסטר השינה של בני הזוג תוכנן גם הוא לפרטי פרטים: בכניסה אליו נגלה ארון ארוך עם דלתות ציר לאחסון נעליים שיוצר, כמו גם שאר הארונות המורכבים בחלל הזה, על ידי חברת ארונות דלקוב.

"הארונות מהווים ציר חשוב ומרכזי בחלל הזה", מסבירה פופובסקי. "מעבר לוויזואליות המהוקצעת והמרשימה הם מגדירים היטב את הפונקציות בחלל. בעלת הדירה היא פאשניסטה עם טעם משובח וכחלק מהבריף ביקשה לתכנן ארון בגדים גדול במיוחד עם סקשנים נפרדים לתלייה וקיפולים, ארון נעליים נפרד ופינת טואלט עם תאורה חזיתית שתאפשר לה להתאפר בצורה איכותית. החלל שנוצר אלגנטי וכהה ודלקוב ידעו לייצר עבורנו בגוף הארונות תאורה פנימית עם דימר, כך שניתן לשלוט בעוצמתה ולייצר תאורת אווירה שמחמיאה למרחב".

עיצוב FT DESIGN  באדיבות ארונות דלקוב. איל תגר,
מרווח, גדול והרבה אזור אחסון. חדר המאסטר/איל תגר

משמאל לארון הנעליים נגלה חלל שמהווה מעין מבואה. מה שחוצץ בינו לבין אגף השינה הוא ארון הבגדים המרשים שניתן לנוע סביבו. את הארונות בחרו המעצבות לחפות בלימינציה דמוית עץ כהה; חלק מהחזיתות יוצרו זכוכית שקופה ואחרות מזכוכית כהה ודרמטית. עבור עמדת הטואלט נבחר כיסא מחופה בד קטיפה ז'מש בגוון כתמתם אותו עיצב המעצב היהודי- צרפתי רפאל נבות שנחשב לאושיית עיצוב פורצת דרך ומוכרת ברחבי העולם.

קיר הארון הוא שמגדיר את אזור השינה: הפאה האחורית, זו הניצבת מול המיטה חופתה לימינציה דמויית עץ כהה. למיטה יש הרבה נוכחות בחלל; היא גבוהה ומרשימה, מרופדת בד וככזאת מחבקת ומפנקת, מאחוריה נתלה טפט דמוי בד בגוון טרקוטה. "בקיר הזה יש גם חלון א-סימטרי והשתמשנו בו בכדי לייצר ולהעצים קומפוזיציה א-סימטרית בחדר השינה. תלינו וילון שמגיע עד מרכז המיטה ושילבנו שתי מנורות משני צדדיה- אחד משתלשל מהתקרה ושני מונח על שידת הלילה".

עיצוב FT DESIGN  באדיבות ארונות דלקוב. איל תגר,
עדינות ורכות/איל תגר

חדר הרחצה של בני הזוג ממשיך את פלטת הצבעים הרכה והמונוכרומטית אותה פגשנו בחלל הציבורי. הקירות נעטפו אריחים המדמים אבן בהירה ורעננה וארון האמבט, שבחלקו החיצוני הוא בהיר, טומן בתוכו הפתעה: גוף הארון עשוי עץ שמחבר אותנו שוב לצבעוניות ולחומריות השולטת בחדר השינה.

  • עוד באותו נושא:
  • בית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully