וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לברוח מהרעש: היוזמה האסקפיסטית של הדיירים ביהוד

האזור נמצא בהתחדשות עירונית, והדיירים ביקשו מהמעצבת קרן הימלבלאו להפוך את הדירה שלהם לחדר בבית מלון. איך היא עמדה במשימה?

סלון. דנה סטמפלר עשאל,
כמה אור, כמה יופי/דנה סטמפלר עשאל
  • פרויקט: תכנון ועיצוב דירת 4 חדרים פרויקט הגנים התלויים ביהוד
  • שטח: 110 מ"ר
  • הדיירים: זוג הורים וארבעה ילדים
  • עיצוב פנים: קרן הימלבלאו
  • צילום: דנה סטמפלר - עשאל

המעצבת קרן הימלבלאו התבקשה לעצב דירה בפרויקט הגנים התלויים ביהוד, אזור שנמצא בהתחדשות עירונית מתמדת במסגרת תהליכי פינוי-בינוי בעיר. בקשת הלקוחות הייתה לתכנן את הדירה באופן חמים ונעים כדי שירגישו כמו "בבית מלון", בנוסף היה חשוב להם לשים דגש על תכנון מקומות אחסון רבים ככל הניתן.

פלטת הצבעים שנבחרה היא שחור, לבן-חם ועץ בשילוב צבעוניות רכה בגווני ירוק מעושן וחמרה במקומות שונים בבית, קירות הבית נצבעו בגוון בהיר וחם - שהוא גם הצבע שנבחר לחלק מהארונות בבית. "כשרוצים לייצר חלל שהוא הרמוני ומותאם בתחושות שהוא מייצר בכל חלקי הדירה - יש לקחת בחשבון את סוג החומר והצבע שנבחר בכל חלל ולייצר חזרתיות עדינה בחדרים השונים", מספרת הימלבלאו.

מטבח. דנה סטמפלר עשאל,
המטבח הורחב על חשבון מרפסת השירות/דנה סטמפלר עשאל

לרצפת הבית, המעצבת השתמשה בפרקט אלון שמייצר בסיס משגע לריהוט. התפיסה בתכנון ובעיצוב הייתה מינימליסטית, כל רהיט ורהיט נבחן ונבדק להתאמה מדויקת למרחב דלתות של פנדור ושאר האביזרים.

"המטבח בדירה לא ענה על צרכי האחסון של דיירי הבית והחלטנו להרחיבו על חשבון מרפסת השירות הקיימת, את הארונות האחסון הגבוהים מיקמנו בצלע אחת תוך ניצול מלא של הגובה ובצלע האחרת שמרנו על קלילות עם ארונות נמוכים בלבד וחיפוי קיר באריחים לבנים עד לגובה התקרה - זה קיר שמייצר תגובת וואו אצל כל מי שנכנס לבית", מוסיפה הימלבלאו. "לחלל המטבח הוספנו אי שמשרת את דיירי הבית לאחסון וכמשטח עבודה נוסף. האי אף יוצר סוג של הפרדה בין המטבח לסלון ומספק מקום נוח לישיבה של בני הבית".

חדר שינה. דנה סטמפלר עשאל,
רהיטים נרכשו בהתאם לגודל החדרים/דנה סטמפלר עשאל

בסלון - בהתאם לבקשת הלקוחות, לא תוכננה טלוויזיה. "החלטנו על ספה ארוכה ומולה פינת ישיבה נוספת ואינטימית לצד ספריית ברזל מרשימה ופונקציונאלית שתוכננה במיוחד - כל זאת הפך את הסלון לאזור ישיבה נעים ומקום לאירוח - במיוחד עם הנוף המשגע שנשקף מהחלון. הספרייה היא פריט עיצובי מיוחד, אך מעבר לכך היא מקום אחסון לפרטי נוי, ספרים ומערכת מולטימדיה".

בחדרי השינה הרהיטים נרכשו בהתאם לגודל החדרים והארונות תוכננו בצורה פונקציונאלית מקיר לקיר - חלקם בעומק 60 ס"מ שמתאים לתליית בגדים וחלקם בעומק 40 ס"מ שמתאים לבגדים מקופלים. בחדר הורים נוספה 'נישה' בתוך הארון, במקום השידה המסורתית לצד המיטה, ובחדר הילדים תוכננה פינת עבודה שמתחברת באופן אינטגרלי לארון ומתאימה בצורה הרמונית לצבעים בחלל החדר.

חדר ילדים - דלתות פנדור. דנה סטמפלר עשאל,
שילוב בין רהיטים לצבעוניות נבחר בקפידה/דנה סטמפלר עשאל

"השילוב בין הרהיטים והצבעוניות תוכננו בקפידה עד הפרטים הקטנים ביותר, כולל האביזרים שנרכשו ונאספו ממגוון חנויות, תכנון ארונות ומקומות אחסון רבים שמאפשרים ללקוחות לשמור על סדר בבית ועוזרים להם להשאיר אותו נעים ואסתטי - בדיוק כמו בבית מלון", מסכמת המעצבת.

  • עוד באותו נושא:
  • מלון
  • דירה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully