וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסיכוי לגור פה: 1 ל-300. איך הגענו דווקא למספר הזה?

אבי משפחה בת 6 נפשות יצא למסע בעקבות הבית המושלם וראה לא פחות מ-300 נכסים עד שמצא את האחד, יחד עם הדס רוט ושירה מוסקל, בעלות המשרד הלל אדריכלות ועיצוב פנים שאמונות על תכנון ועיצוב הפרויקט. זה מה שהוא קיבל

הלל אדריכלות. מאור מויאל,
יגעת ומצאת? תאמין. הבית שעוצב על ידי הדס רוט ושירה מוסקל, בעלות הלל אדריכלות/מאור מויאל
  • עבור: זוג בשנות ה-40 לחייהם וארבעת ילדיהם
  • היכן: רמת השרון
  • שטח מגרש: כ-410 מ"ר
  • שטח בנוי: כ-230 מ"ר
  • תכנון ועיצוב: הלל אדריכלות ועיצוב פנים

מנוחה ונחלה: ברוכים הבאים לביתם של זוג בשנות ה-40 לחייהם, להם ארבעה ילדים - בית שנתפר במיוחד לטעמם וצרכיהם ואינו מסגיר, ולו לרגע, את הדרך הארוכה שעשה אבי המשפחה מהרגע בו בשלה ההחלטה לעזוב את דירתם ועד ליום בו נמצא סוף סוף את הנכס הנכסף.

הלל אדריכלות. מאור מויאל,
מרווח יותר, אין ספק/מאור מויאל

"את בעלי הבית אנחנו מכירות שנים. תכננו עבורם את הדירה בה גרו עד למעבר לבית החדש, שהפכה עם השנים לקטנה עבור משפחה בת 4 ילדים מתבגרים", אומרת מעצבת הפנים הדס רוט, מבעלות המשרד 'הלל אדריכלות ועיצוב פנים' המתמחה בהשבחת נכסים.

"לפני שנמצא הבית, שממוקם ברמת השרון, בחן הבעלים לא פחות מ- 300 בתים שונים באזור השרון. הנכס הזה, שסייענו באיתורו, קסם לו במיוחד לא רק בזכות מאפיינים אדריכליים נהדרים שקשה למצוא בבניה החדשה (כמו חלוקה למפלסים ותקרות גבוהות ומשופעות) אלא גם הודות לסיפורו המרגש והמיוחד של הבית".

הלל אדריכלות. מאור מויאל,
מאפיינים אדריכליים נדירים/מאור מויאל

"הבית נבנה בשנות ה-70 על ידי אדריכל יווני והיה ביתן המשותף של שתי חברות טובות. המבנה המרשים ורחב הידיים חולק לשתי יחידות נפרדות במרכזן פטיו משותף, החצר גם היא היתה פתוחה ומשותפת", מסבירה מיכל אייזנברג, מנהלת הפרויקט מטעם 'הלל אדריכלות ועיצוב פנים. "עם השנים אחת החברות החליטה למכור את ביתה שמתאפיין כאמור באלמנטים אדריכליים ייחודיים שכבר לא רואים בבנייה החדשה: ארבעת המפלסים, הפטיו המואר, התקרות המשופעות והחורשה מוריקה שגובלת בחזית האחורית (במקום שכנים) קסמו מאוד לבעלים החדשים ובתום חודשים ארוכים של חיפושים נפלה סוף סוף ההחלטה והנכס נרכש".

הלל אדריכלות. מאור מויאל,
אלמנטים ייחודיים/מאור מויאל

כחלק מתהליך התכנון החדש יצרו מתכננות המשרד מספר שינויים מהותיים במבנה הקיים. ראשית, נדרשה חלוקה של הפטיו המשותף במרכזו עץ בוגר שנכון היה להשאיר. על כן נבנה סביבו קיר במישורים שונים שחופה טקסטורות ולייסטים מבטון ולצידו נשתלה צמחיה. כך נוצר למעשה פטיו חדש, מואר, אינטימי ופרטי המצוי לצד גרם המדרגות ומקשר בין המפלסים. שינוי מהותי נוסף היתה הגדרה מחדש של הפונקציות הקיימות במפלסים.

במקור, הכניסה לבית נעשתה ישירות מהמפלס התחתון שבמישור הקרקע, שם מוקמו שירותי האורחים וחלל עבודה ששימש את בעלת הבית הקודמת. בתכנון החדש הוחלט להקצות את המפלס הזה לטובת סוויטות השינה של שני הילדים המתבגרים ואת הכניסה לבית להעביר למפלס השני שם מצוי החלל הציבורי. לשם כך שינו המתכננות את מיקום הכניסה; עתה את בני הבאים מקבלים שמונה מהלכים רחבים, מתונים ונוחים סביבם נשתלה צמחיה ולצידם שולב מפל מים מרגיע- דרך חווייתית ומעניינת לכל הדעות להיכנס הביתה.

הלל אדריכלות. מאור מויאל,
הכול מואר/מאור מויאל

לצד דלת הכניסה לבית תוכנן ארון קיר בו חבויות מערכות החשמל והתקשורת, ומקום למעילים וחפצים יום-יומיים. חזיתות הרהיט נצבעו בתנור ויוצרו בהן מגרעות דקיקות המשמשות הן כידיות והן כפתחי אוורור. בהמשך היחידה תוכננה נישה מסוגננת לחפצי נוי ששוברת את המסה האטומה.

בחלל הציבורי המואר ורחב הידיים ממוקמים המטבח, הסלון ופינת האוכל. "נשארנו למעשה רק עם מעטפת המבנה המקורי ורוב חלוקת הפנים שונתה בתכלית כך גם החלונות שהורחבו משמעותית ואובזרו במערכות אלומיניום וזכוכית שמכניסות שפע של אור ואוויר", אומרת הדס רוט, מבעלות המשרד. "מבית כפרי בהווייתו הפכנו את סביבת המגורים הזאת לחוויית פיוז'ן הקושרת ומחברת בין סגנונות עיצוב שונים שמתקיימים כאן יחד בהרמוניה מוחלטת".

הלל אדריכלות. מאור מויאל,
היישר לפאטיו שטוף השמש/מאור מויאל

"גרם המדרגות המקורי היה מאוד מרשים לכן השארנו את השלד הקיים ואת המהלכים חיפינו בעץ אלון; חומר דומיננטי ונוכח שחוזר על עצמו באגפים השונים, לצד הברזל והבטון", מוסיפה אייזנברג. "שלושת החומרים הללו מתקיימים יחד בכל חלל, במינונים וביישומים שונים. כך יצרנו מערכת קשרים בין הפונקציות השונות והחללים ושמרנו על קונספט אחיד שלא מפסיק להתחדש ולהשתנות. בפועל, את הבית הזה אפשר להגדיר כפיסולי ותלת ממדי. הפכנו את האתגר ליתרון ויצרנו קשר אופטימלי בין המפלסים".

פיצ'ר אדריכלי מרשים נוסף, שנוכח בבית זה ומקנה לו את מראהו הייחודי, הן התקרות המשופעות שחופו במקור בעץ שנצבע עתה בגוונים בהירים ועוטר בקורות גושניות שמעצימות ומדגישות את מוטיב הגובה והשיפועים. לדברי רוט, "בסלון הדגשנו עוד יותר את ממד הגובה אפילו יותר על ידי תכנון ספריית ברזל ועץ שמהווה את לב הבית. קיר כוח בחלל הציבורי שמאגד בתוכו שלל פונקציות חשובות כמו מערכת מיזוג VRF ובה מסך הטלוויזיה, בר משקאות ומדפי תצוגה לאקססוריז וספרים.

הלל אדריכלות. מאור מויאל,
עיצוב בטוב טעם/מאור מויאל

רצפת החלל במפלס הציבורי רוצפה באריחים מדוקקים וגדולים (1/3 מ') והיא מהווה אתנחתא בין המפלס התחתון והמפלס השלישי (בו ממוקמות הסוויטות של שני הילדים הקטנים) שרוצפו פרקט עץ אלון והן נגלות גם כשנמצאים במפלס זה. המטבח המקורי, שהיה תחום בין קירות, נפתח לגמרי לעבר הסלון ופינת האוכל כשעמוד קונסטרוקטיבי בודד, המהווה זיכרון לתכנון הישן, חופה לוחות ברזל טבעי והפך לחלק בלתי נפרד מהעיצוב החדש. חזיתות המטבח החדש נצבעו בתנור וחזיתות האי חופו עץ מסורק שמוסיף רובד וטקסטורה לחלל.

המשטחים הם משטחי אבן גרניט טבעית שחורה שמשתלבים עם החומריות הטבעית והאורגנית במרחב. פינת האוכל מוקמה באזור היחיד בחלל בו התקרה מונמכת, מיקום אופטימלי לפונקציה אינטימית ומעוגנת מטבעה. המתכננות בחרו בפינת אוכל עגולה שלא תופסת שטח רב ומעצימה את תחושת "הביחד" בארוחות המשפחתיות.

הלל אדריכלות. מאור מויאל,
מראה קלאסי/מאור מויאל

ארבעת הילדים זכו בסוויטות פרטיות; שתיים מהן, אלו של הילדים הגדולים, נמצאות כאמור במפלס התחתון ושתיים נוספות, עבור הילדים הקטנים יותר, ממוקמות במפלס השלישי. כל אחת מהן תוכננה בקו התואם את קונספט העיצוב הכללי וכוללת חדר שינה מואר ומרווח, חדר רחצה פרטי וארון קיר.

מאסטר ההורים, שממוקם במפלס הרביעי, כולל גלריה המשקיפה לעבר הסלון. במקור תחם אותה מעקה עץ שהוחלף עתה בוויטרינת זכוכית המאפשרת מחד תצפית למתרחש בחלל הציבורי ומאידך פרטיות להורים. תקרות הרביץ המקוריות בוטלו ובמקומן הותקנו קורות חדשות שמתכתבות עם תקרת הסלון: "הגבהנו את גובה התקרה המקורית. כך הגדלנו את הנפח ולכן אוטומטית החלל נראה גדול יותר", אומרת אייזנברג. "יצרנו עבורם חדר אסתטי ונקי עם וויבים של בית מלון ותצפית מושלמת לכיוון החורשה. רצפת החלל חופתה פרקט עץ אלון מעט מולבן ובמקום תריסים התקנו וילונות קטיפה שמשדרים אווירה של מלון בוטיק. במסדרון, שמוביל מחדר השינה לחדר הרחצה, תוכננו ארונות האחסון והבגדים שנצבעו בתנור בגוון הקיר ולהם ידיות אינטגרליות. המרפסת האינטימית המקורה במאסטר היא המקום האהוב על בני הזוג, לדבריהם ומשמשת כמעין גלויה של החוץ".

הלל אדריכלות. מאור מויאל,
זמן טוב לשבת בחוץ/מאור מויאל

"חדר הרחצה במאסטר השינה עוצב בקו כהה ודרמטי יותר. רצפתו חופתה אריחי גרניט פורצלן דמויי אבן וכדי להעניק לו תחושה של גודל תכננו מראה ענקית על גבי הקיר שמכפילה את גודלו. בני הזוג נהנים ממקלחון גדול ומפנק וארון הרחצה שתכננו עבורם עשוי עץ אלון עם טקסטורה של פסים וחריצים".

אחד היתרונות הגדולים בנכס זה היא כאמור החורשה הצמודה הגובלת בחצר האחורית וניכר כי השפה העיצובית של פנים הבית נשמרת גם בסביבת החוץ: "שמרנו על המראה האורגני והטבעי על ידי שימוש באבני בזלת אמורפיות לא מסותתות- אבן שחורה וטבעית שחודרת פנימה גם למרחב הפרטי". מסכמת רוט.

  • עוד באותו נושא:
  • בית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully