וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אינם ראויים למגורי אדם - שיפוץ בהתנדבות שיעלה לכם דמעות

עודכן לאחרונה: 17.4.2023 / 17:04

יש ארגון שדואג לשפץ לניצולי שואה דירות בחינם, כדי לעזור לשפר את רמת חייהם שאצל חלקם פשוט מחפירה. צפו בשיפוץ המדהים שהסתיים ממש עכשיו, של דירה אחת באור יהודה ודירה בראשון לציון

סרטון לפני ואחרי/סיירת השיפוצים

הערב ומחר נציין את יום השואה, אך בישראל של שנת 2023 יש אלפיי קשישים ושורדי שואה שחיים בבתים שאינם ראויים למגורי אדם. דירות מוזנחות ולא בטיחותיות, ללא תשתיות וללא רהיטים ומוצרי חשמל, אלו חלק ממקרים רבים שמגיעים לידיהם של חבריי עמותת סיירת השיפוצים לקשישים וניצולי שואה, עמותה שמשפצת ומחדשת דירות של קשישים וניצולי שואה המתגוררים בתת תנאים

דירות ללא חלונות, הפרוצות לרוחות בחורף ולחום אימים בקיץ, בתים ללא תשתיות מים בסיסיות, חיים ללא מקלחת סדירה וללא מיטה לישון עליה, אלו דוגמאות של סיפורים אמיתיים איתם מתמודדים עמותת סיירת השיפוצים לקשישים וניצולי שואה וארגונים דומים נוספים המסייעים בשיפוץ וחידוש דירות של קשישים ושורדי שואה.

סלון לפני
דירת הקשיש באור יהודה. סיירת השיפוצים לניצולי שואה, אתר רשמי
הסלון בראשון לציון. מזעזע/אתר רשמי, סיירת השיפוצים לניצולי שואה

הסיירת הוקמה בראשית ימי הקורונה ושמה לה למטרה לסייע לכמה שיותר קשישים ושורדי שואה לחיות את חייהם בבית חם ובטוח למגורים, מאז הספיקה לשפץ למעלה מ-40 דירות ולסייע למאות קשישים מערד ועד עכו בתיקוני ליקויים מסכנים, אבזור מוצרי חשמל ובריהוט חדש.

כיום חיים בישראל עשרות אלפיי קשישים מתחת לקו העוני, בניהם אלפיי קשישים וניצולי שואה המתגוררים בדירות שאינן ראויות ובטוחות למגורי אדם ולא מונגשות לקשישים. פרויקט השיפוצים האחרון, התבצע בדירתו של שורד שואה מאור יהודה שחיי לבדו במשך שנים בבית ללא תנאים בסיסיים, הוא תיאר קור אימים בחורף וחום בלתי נסבל בקיץ, זאת בגלל שלא היו בביתו חלונות ולא הייתה לו את האפשרות לסדר את זה, האדון חיי בגפו בבית עם ריצוף רעוע, שירותים ומקלחת הרוסים ולא נגישים וללא מטבח ומוצרי חשמל תקינים לצד ערימות של ציוד ומוצרים בלוים שנערמו בבית עם השנים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
סלון אחרי 
דירת הקשיש באור יהודה. סיירת השיפוצים לניצולי שואה, אתר רשמי
הסלון - עכשיו. רהיטים באדיבות שמרת הזורע/אתר רשמי, סיירת השיפוצים לניצולי שואה
מטבח לפני
דירת הקשיש באור יהודה. סיירת השיפוצים לניצולי שואה, אתר רשמי
מלוכלך, שבור, מדכא. המטבח לפני/אתר רשמי, סיירת השיפוצים לניצולי שואה
מטבח אחרי 
דירת הקשיש באור יהודה. סיירת השיפוצים לניצולי שואה, אתר רשמי
וזה המטבח עכשיו - באדיבות אלקטרה/אתר רשמי, סיירת השיפוצים לניצולי שואה

סיירת השיפוצים שמשתפת פעולה עם חברות מסחריות כמו שמרת הזורע ואלקטרה מיזוג אוויר ובעזרת אנשי מקצוע מתחום השיפוצים, חברו לפרויקט שיפוץ יסודי במהלכו המטבח הוחלף, הותקנו חלונות שלראשונה אחרי המון שנים בלמו את הרוחות שפרצו לבית שהיה ללא חלונות כלל, הוחלפה אינסטלציה וכלים סניטרים, מתנדבים רבים מכל הארץ רכשו למענו ציוד משלים ואקססוריז חדשים, והבית רוהט לחלוטין ברהיטים שנתרמו על ידי שמרת הזורע.

לרגל יום השואה יתקיימו בימים הקרובים ימי התנדבות מרוכזים שיסייעו ל-3 קשישים ושורדי שואה מאיזור המרכז לחיות את חייהם בבית בטוח ונעים למגורים.

מקלחת לפני
דירת הקשיש באור יהודה. סיירת השיפוצים לניצולי שואה, אתר רשמי
אין מילים. המקלחת לפני/אתר רשמי, סיירת השיפוצים לניצולי שואה
מקלחת אחרי 
דירת הקשיש באור יהודה. סיירת השיפוצים לניצולי שואה, אתר רשמי
המקלחת עכשיו, באדיבות אלקטרה/אתר רשמי, סיירת השיפוצים לניצולי שואה

שיפוץ הדירה האחרון מצטרף לשורה של שיפוצים משני חיים אותם ערכה הסיירת במהלך שנתיים של פעילות מאז הקמתה. אין כיום שום ארגון רישמי שנותן מענה למצוקת הדיור הזו בקרב קשישים וניצולי שואה ורובה המוחלט של פעילות סיוע לקשישים בתחום שיפוץ הבתים מתבצע על ידי עמותות שונות.

מידי שבוע מגיעות לעמותה עשרות פניות של קשישים הזקוקים לסיוע נקודתי ועד לקשישים שחיים בתנאים מסוכנים למגורים ללא תשתיות בסיסיות של חשמל ומים, עם מוצרי חשמל ורהיטים בלויים והרוסים ולא שמישים סיירת השיפוצים לקשישים וניצולי שואה פועלת בהתנדבות מלאה וללא מטרות רווח במשך כל השנה ובכל הארץ בתקווה שנראה כמה שפחות מקרים כאלו ובתקווה שכמה שיותר קשישים וניצולי שואה יחיו את שארית חייהם בבית חם, נעים ובטוח למגורים.

להתנדבות בעמותה ניתן לשלוח הודעת ווצאפ למספר 0525663555 או בעמוד הפייסבוק והאינסטגרם של העמותה

תרומות ניתן להעביר לעמותה בהעברה לחשבון: בנק מזרחי, סניף 483, מס' חשבון 397620 על שם סיירת השיפוצים לקשישים וניצולי שואה. או בלינק כאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully