וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממיושן, חשוך וצפוף לבית חלומות: המהפך של המשפחה מהשומרון

בפני עינב דינוביץ, בוגרת בוגרת ביה"ס ללימודי עיצוב פנים של ברברה ברזין, ניצב אתגר לא פשוט. אז איך היא הפכה בית מיושן ואפלולי למגורים נחשקים? הנה הפרטים

תכנון ועיצוב עינב דינוביץ'. אורית ארנון,
מואר ונעים. הבית בעיצוב עינב דינוביץ/אורית ארנון
  • עבור: זוג בשנות ה- 30 לחייהם להם ארבע בנות בגילאי שנתיים עד 12
  • היכן: בית פרטי בישוב בשומרון
  • שטח הבית: כ- 190 מ"ר
  • שטח המגרש: כ-400 מ"ר
  • תכנון ועיצוב פנים: עינב דינוביץ
  • צילום: אורית ארנון

זהו ביתם הפרטי החדש של זוג בשנות ה-30 לחייהם (הוא עצמאי בתחום הדלתות פנים והיא מנהלת חשבונות), להם ארבע בנות, משקיף לעבר הנופים הירוקים של השומרון. מי שאחראית על שיפוץ הבית היא מעצבת הפנים עינב דינוביץ, בוגרת בוגרת ביה"ס ללימודי עיצוב פנים של ברברה ברזין, שיצרה עבורם סביבת מגורים חווייתית בסגנון כפרי עם נגיעות מודרניות.

"טרם השיפוץ בני המשפחה התגוררו באחד הישובים הקהילתיים באזור ואת זה החדש רכשו בישוב סמוך שהם מאוד אוהבים על אף שנזקק לשיפוץ נרחב", משחזרת דינוביץ. "קיבלנו לידנו מבנה מיושן, בנוי טלאי על טלאי כך שלא היתה הרמוניה בין הפונקציות והחללים ומה שכן היה הם הרבה מעברים צרים וחללים סגורים. התקרה המקורית היתה נמוכה ובנוסף היו קורות קונסטרוקטיביות לאורך כל הבית שיורדות מהתקרה כ- 40 ס"מ, מה שגרם לתחושה של בית צפוף וחשוך. במרכז הבית היה עמוד קונסטרוקטיבי וכמובן שנדרשנו להחליף את התשתיות המיושנות".

תכנון ועיצוב עינב דינוביץ'. אורית ארנון,
ירוק בחוץ, כיף בפנים/אורית ארנון

"פירקנו את התקרה באזור המטבח והסלון , הגבהנו אותה וחשפנו את קורות גג הרעפים. הקונסטרוקטור שליווה אותנו בפרויקט הציע פתרון לקורות היורדות שאפשר לפרק אותן ובמקומן יצרנו חלופה של קורות פלדה, מה שפתח את החלל ואפשר זרימה מושלמת. את העמוד התומך במרכז החלל הפכנו לאלמנט עיצובי לכל דבר על ידי חיפוי טיח ערבה.

"בני הזוג שיוו לבית חם משפחתי ומזמין וכך היה. הם מאוד אוהבים לארח ואכן יצרנו עבורם בית שכיף ונעים לארח ולהתארח בו. המטבח החדש מרווח ובו הרבה משטחי עבודה ואי גדול במרכז .בנוסף יצרנו עבורם הרבה מאוד מקומות אחסון ובחרנו חומרים שיהיו קלים לתחזוקה ולניקיון לאורך זמן".

תכנון ועיצוב עינב דינוביץ'. אורית ארנון,
כמה אור/אורית ארנון

"בתכנון החדש יצרתי עבורם open space כך שהמטבח, הסלון ופינת האוכל ממוקמים בחלל אחד. יחד עם זאת חשוב היה לי ליצור תחושה של הפרדה בין האזורים בכדי ליצור אינטימיות וחמימות בכל אזור, ואת זה עשיתי על ידי יצירת תקרות בגבהים שונים: בתקרת המטבח והסלון תכננתי תקרה משופעת עם קורות עץ גלויות ובאזור פינת האוכל תקרה ישרה שממשיכה את תקרת יתרת הבית. חלוקה רעיונית נוספת שיצרתי היא על ידי ריצוף שונה באזור המטבח, בכך גרמתי בחלל ה- open space אינטימיות וחמימות. בתוך כך, בסלון הוספנו bay window גדול עם ספסל שמשקיף לנוף ובמעבר מהאזור הציבורי לפרטי התקנו משרביה מרשימה מרצפה עד תקרה שמייצרת חציצה נעימה ועדינה בין האזורים".

תכנון ועיצוב עינב דינוביץ'. אורית ארנון,
גם האמבטיה מרווחת/אורית ארנון

"חדר חשוב נוסף בקומה הוא חדר השירות בו יש מקרר נוסף ומקומות אחסון יעודים לשואב האבק וכלי ניקוי. החדר ממוקם במרכז הקומה ועם זאת נסתר ובלתי מורגש הודות לדלת קו אפס שהותקנה בו שמייצרת תחושה של קיר אחיד, מבלי לדעת שמסתתר שם חדר.

"העץ הטבעי מלווה אותנו בכל הבית- מקורות העץ הגלויות בתקרת המטבח והסלןן, דרך פרטי הגרות בסלון ובחדרים ועד רצפת הבית שמורכבת מפרקט עץ טבעי. גוון הלקה של העץ שנבחר עבור הנגרויות וקורות התיקרה נלקח מתוך גוון הדק שבחוץ על מנת ליצור נראות אחידה בגוונים".

תכנון ועיצוב עינב דינוביץ'. אורית ארנון,
רק להתרווח ולנשום/אורית ארנון

"בנוסף, בחלונות הוספתי נגיעות של זכוכית סבתא; דוגמת הפרח בזכוכית הסבתא מלווה אותנו גם היא לאורך כל הבית- באריחי הריצוף במטבח, בדוגמת המשרביה בדלת הכניסה ובריצוף חדרי הרחצה. החזרתיות העדינה מייצרת חוויה נעימה והרמוניה בית החללים. בתוך כך, מאחורי המשרביה הוספנו תאורת ספוטים שיוצרת בחלל המסדרון צלליות של דוגמת המשרביה.

"סוויטה השינה המפנקת של בני הזוג ממוקמת גם היא בקומת הכניסה וכוללת חדר רחצה ופינת עבודה. הכניסה לסוויטה מתבצעת דרך דלת אסם יפיפייה אותה ניתן לראות כבר מהכניסה לבית דרך המשרביה והיא נותנת נגיעה עדינה של צבע".

תכנון ועיצוב עינב דינוביץ'. אורית ארנון,
בהיר בהיר/אורית ארנון

"אלמנט מבני נוסף שטופל הן המדרגות, שבמקור היו צרות וכלואות בציר חשוך. כדי לשוות תחושה חמימה וביתית חיפינו את שלחי המדרגות בלוחות עץ אלון ובצידי המדרגות, על הקיר הפנימי, שיבצנו נורות שקועות שמייצרות אפקט הארה מרחפת מעל המדרגות.

"בקומה העליונה ממוקמים שלושת חדרי השינה של הבנות, עבורן תכננו חדר רחצה גדול בו קיר כוח מרשים אותו יצרתי מחמישה סוגי קרמיקה שונים בגוון אחיד בטקסטורות שונות. חדר השירות והכביסה ממוקם גם הוא בקומה".

  • עוד באותו נושא:
  • בית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully