וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה לטוס למלדיביים אם אפשר להביא אותם לישראל?

עם יד על הלב, מי מאיתנו לא היה שמח להתנתק ולו לזמן קצר מהשגרה האינטנסיבית והתובענית ולנדוד למחוזות אקזוטיים שקטים ומרגיעים? ובכן, אפשר להפסיק לפנטז - ריזורט האירועים קאי של השף המוערך מושיק רוט, אותו תכנן האדריכל ירון אלדד בהשראת האיים המלדיביים

אדריכל ירון אלדד. עודד סמדר,
הכי אקזוטי שיש/עודד סמדר
  • הפרויקט: קאי- ריזורט ואירועים של השף מושיק רוט
  • המיקום: עמק חפר
  • תכנון: אדריכל ירון אלדד

אם תהיתם לעצמכם איך היו נראים האיים המלדיביים לו היו כאן בישראל, קאי-ריזורט ואירועים של השף מושיק רוט מספק ככל הנראה את התשובה המדויקת ביותר לשאלה. התכנון המוקפד של המתחם שממוקם בעמק חפר, עליו אמון האדריכל ירון אלדד, מצליח לשחזר חוויה אותנטית אקזוטית המשלבת נגיעות מודרניות-עכשוויות שהופכות את המתחם ליוקרתי ומהנה באותה נשימה.

כמו כל פרויקט של רוט (מעמודי התווך בקולינריה העולמית והשף הישראלי הראשון שקיבל כוכב מישלן), גם המתחם שבבעלותו מצליח לגרות את כל החושים ולפרוט על נימי הרגש. ניכר כי הוא ואלדד שקדו זמן רב על יצירת מתחם אקסקלוסיבי, מעוצב לפרטי פרטים, שמצליח לשחזר את הוויבים הנפלאים שלרוב נחוש רק בעת חופשה מפנקת בחו"ל. החוויה הייחודית ממשיכה גם בתום האירוע עצמו וכוללת שפע אטרקציות ופינוקים בהם ספא ואוכל ברמה הגבוהה ביותר.

אדריכל ירון אלדד. עודד סמדר,
טרופי בטירוף/עודד סמדר

איך הכול התחיל אתם שואלים? בהרבה חול, בכל כל מכל.

בראשית התהליך קיבל לידיו אלדד שטח צחיח חולי עצום אותו התבקש להפוך למתחם שוקק ומלא חיים שאינו מסגיר את סביבתו הגיאוגרפית. לשם כך היה עליו להתחשב לא רק בדרישות במאוויים של הלקוחות אלא גם בתוואי השטח ונתוני הקרקע המאתגרים ובכיווני השמש והאוויר. בתוך כך הוא השכיל להשתמש בצבעוניות וחומריות שנאמנים לאזור הגיאוגרפי איתו מתכתב הפרויקט.

כשבוחנים את המתחם ממבט על מתגלה סימטריה מושלמת בין שני אולמות האירועים לשתי חצרות טבולות בצמחייה טרופית הצמודות אליהם. לכל אולם גם בקתות אירוח משלו וברקע מחבר ביניהן הבניין המרכזי.

"לקחנו כאן החלטה תכנונית שעונה על היבטים אסתטיים ורגשיים כך שכל בעל אירוע ידע שקיבל את האולם המרשים ביותר שתואם את הצרכים", מסביר אלדד. "הסימטריה תורמת מאוד לעוצמת החוויה וכבר בכניסה למתחם, כשהוא נגלה בפני הבאים בגודלו הכפול, התמונה שנוצרת היא פנורמית, ב-360 מעלות".

אדריכל ירון אלדד. עודד סמדר,
מזח על מי טורקיז זה כאן/עודד סמדר

הכניסה למתחם מתבצעת דרך גשר עץ מרחף מוקף מים מהם בוקעים עמודי הבקתות, ממש כמו באיים שהיוו השראה לפרויקט המורכב הזה. לכך מתווספת גם הצמחייה שמייצרת הצללה ופרטיות ותורמת לאווירה האקזוטית שביקש האדריכל לייצר. הגשר מוביל היישר לבניין המרכזי שחופה טיח לבן, ממש כמו בקתות הספא. את האורחים מקדם אטריום מרשים עם תקרת סקיילייט פתוחה לשמיים.

מבעד לעמדת הקבלה תכנן אלדד, הידוע בקו התעשייתי-המודרני שהוא מיטיב ליצור, מוטות קורטן אנכיים שמשלבים נדבך עכשווי בקונספט. מבעד לרווחים שביניהם נגלות מדרגות מרחפות שמובילות לקומות העליונות וחושפות אט אט את המתחם כולו- כך מתחברים האורחים לחוויה הכוללת לא באחת אלא בשלבים.

אדריכל ירון אלדד. עודד סמדר,
יפה, שלו, שקט/עודד סמדר

בקומת הקרקע של הבניין המרכזי תוכנן גם המטבח ממנו גישה לשני האולמות, למשרדים, לחדרי טעימות, ללאונג' בר ולגג שצופה למרחבים הפתוחים של העמק, שם תוכננה בריכה סביבה מתקיימים אירועים אינטימיים. את חזית המבנה יצר אלדד מחומרים עכשוויים שמתאימים לאקלים הישראלי להם שידך חומרים טבעיים שנלקחו מהאיים הרחוקים. כך למשל האלומיניום השחור המודרני במפתחים שבולט אל מול הבקתות המסורתיות שם תכנן האדריכל לייסטים מאורכים מעץ בגימור מהוקצע, שמשלבים את החומריות האותנטית ובד בבד גם את הקו התעשייתי.

השילוב בין תפיסות העיצוב השונות לכאורה שב וחוזר גם באדריכלות עצמה; כך למשל הגג הא-סימטרי של האולמות שמייצר קונטרסט בייחס לרקע שעוצב בהשראת המלדיביים. בתוך כך, האולמות עצמם שקופים ומעל לחזיתות האלומיניום נתלו רפפות א-סימטריות שמצלות מהשמש, יוצרות מייצג תלת-מימדי ומשקיפות על ביתן מהודר מקש המשמש לצילומים.

בחזית כל אולם תוכננו מוטות במבוק, בהם שולבה תאורה אחורית, הצופים על מעקה הגשר שעשוי גם הוא מבקבוק בשילוב רשת ברזל. לכל אולם תוכננה חצר אחורית שמשמשת להמשך האירוח בסביבת החוץ. את החצרות בחר האדריכל לרצף בטון בו יצר פתחים בהם נשתלה צמחייה טרופית גבוהה, שמייצרת חציצה רעיונית בין החצר למתחם- כך נוצרת אווירה אינטימית מתבקשת.

אדריכל ירון אלדד. עודד סמדר,
כן, זה פה בישראל/עודד סמדר

על גבי רצפת הבטון הוטבעו ספירלות שלקוחות מעולם הקעקועים האסייתיים- מימד אתני נוסף שרק מעצים את האווירה האקזוטית. הערסלים ומיטות העץ ששולבו במרחב תורמים מאוד לאווירת ההרגעות ותחושת הניתוק.

בקתות הספא, שתוכננו עבור טיפולים מפנקים וללינה לאחר האירוע, מוקפות בריכת נוי ועשויות מחומרים טבעיים כדוגמת קש, במבוק ועץ, כשברקע שולבו חומרים תעשייתיים. עבור כל אחת מהן תוכנן מעקה זכוכית שמייצר שקיפות ומחבר באופן כמעט בלתי אמצעי בין המבנה לסביבה. בנוסף שולבה רשת המשמשת הן כערסל והן כאלמנט בטיחותי. הן, ממש כמו כל המתחם, בוראות חוויה עוצמתית ומרגשת במחוזות רחוקים, מבלי לצאת את גבולות ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully