וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קחו אוויר: החלה עונת המרפסות

האביב כבר כאן וזה בדיוק הזמן לצאת למרפסת, לשאוף אוויר ולהנות מהשמש המלטפת. כל מרפסת, גם הקטנה ביותר תוכל לספק לדייריה רגע של שקט, הפוגה והירגעות, ובשילוב חומרים נכונים גם חלל לאירוח מפנק

עיצוב ותכנון דורית סלע. עודד סמדר,
זו לא מרפסת, זה בית הארחה. עיצוב ותכנון דורית סלע/עודד סמדר

לכל מרפסת יש את הפוטנציאל להפוך לפינת חמד ירוקה ופורחת שתשפיע גם על פנים הדירה וגם על מצב רוח הדיירים. אחת המגמות החזקות היום בתכנון ועיצוב הבית היא השילוב בין הפנים לחוץ. לשבת בבית ולהרגיש בחוץ או לחלופין לשבת בחוץ ולהרגיש בבית "כיום יש חשיבות רבה למרפסת, שהיא חלק בלתי נפרד מהבית, היא המשך ישיר שלו. "חשוב לעצב את המרפסת בהתאם לקו העיצובי של הבית כדי ליצור המשכיות", מסביר מעצב הפנים אורון מילשטיין.

עוד טרנד בולט הוא מרפסות קטנות היוצאות מחדרי השינה ומהוות פינה קטנה ואינטימית לקפה של בוקר או קריאת ספר. "הישראלים 'גילו' את המרפסת שלהם במהלך הקורונה ומאז חשיבותה רק הולכת וגדלה", מסביר מילשטיין, "חשוב לתכנן היטב את המרפסת ולהבין מראש לאיזה כיוון היא פונה ומה אנחנו רואים ממנה, כיווני אוויר, מיקום השכנים וכו, על מנת למקסם את השהות בה. אחד הטרנדים הבולטים היום הוא קיר ירוק- מערכת צמחיה אנכית שמכסה את קיר המרפסת ומעניקה תחושה של 'ג'ונגל' קטן".

עיצוב ותכנון אורון מילשטיין. אלעד גונן,
פינת חמד. עיצוב ותכנון אורון מילשטיין/אלעד גונן

"בשנים האחרונות המרפסות גדלו משמעותית, ואנו רואים יותר ויותר דירות עם מרפסות היקפיות לדירה עצמה, שמדמות את הגינות בבתים הפרטיים", מציינת דורית סלע, בעלת משרד לאדריכלות, תכנון ועיצוב הבית. "היציאה למרפסת נעשית כמעט מכל חלל, כאשר כל מרפסת זוכה להתייחסות שונה בהתאם לכך, המרפסת שיוצאת מהמטבח נהנית ממטבח חוץ, המרפסת שיוצאת מהסלון נהנית מסלון חוץ וזו שממוקמת בסמוך לחדר השינה, נהנית מג'קוזי או האט טאב מפנק ורומנטי. בתוך כך, גם המפתחים גדלו משמעותית עם חלונות ענק שמכניסים בגאון את המרפסת לפנים הבית".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
ניגא שף FOR HOME. איתי אבירן,
מה יותר כיף מלבשל במרפסת? מטבח FOGHER ביבוא ניגא שף FOR HOME/איתי אבירן

כחלק מחוויית האירוח בחוץ, איך אפשר שלא להתייחס לאוכל? הישראלים אוהבים לארח ולבשל ואוהבים שמש. חווית הבישול בחוץ הפכה להיות דומיננטית, כתוצאה מכך מטבחי החוץ כבשו את הישראלים. הם מאפשרים חווית בישול נוחה ואיכותית ממש כמו בבית, אבל בחוץ. ישנו כיום היצע עצום של מטבחי חוץ בגדלים שונים, המתאימים לכל מרפסת ומגיעים עם כל הפסיליטיס שאפשר לחלום עליהם, החל ממקררים, גריל וטאבון, מקרר יינות ועוד.

"הצרכן הישראלי לא מסתפק בפינת מנגל מסורתית במרפסת, הוא רוצה חוויית אירוח עשירה ומפנקת בדמות מטבח של ממש, שלעתים גם לא נופל ממטבח הפנים שברשותו. המטבחים כבר אינם נחלתם של בעלי מרפסות או גינות גדולות מימדים, אלא גם מטבחי חוץ קומפקטיים, עמידים, קלים לשינוע, ובעלי מראה מעוצב ויוקרתי", מסבירה יעל מוסקוביץ', סמנכ"לית שיווק בניגא שף FOR HOME, יבואנית מטבחי החוץ של המותג FOGHER האיטלקי.

עיצוב אורון מילשטיין. אלעד גונן,
תתרווחו ותסעדו. עיצוב אורון מילשטיין/אלעד גונן
עיצוב ותכנון דורית סלע. עודד סמדר,
טוב, היינו חייבים עוד תמונה מהיופי הזה. עיצוב ותכנון דורית סלע/עודד סמדר

"הערבוב בין הפנים לחוץ הוליד שפע של קולקציות המיועדות לחוץ ולפנים. בתוך כך מתקבלת מראה בין הסלון הביתי לסלון שבחוץ. קולקציית הישיבה במרפסת היא בעצם בבואה של הסלון הביתי. אותו סגנון, אותה שפה. מה שיוצר טשטוש בין הפנים לחוץ", מסכם מילשטיין. לדבריו, "במרפסת אפשר לשלב אפשרויות ישיבה ושכיבה שונות, עם נגיעות שובבות בדמות פופים, כריות צבעוניות, וסגנונות ישיבה פחות פורמליים שיוצרים תחושה של זולה וחופש. קיימים היום מגוון רב של פתרונות ישיבה לחוץ עשויים מחומרים עמידים, שכמעט ואינו מורגש שוני בין הטקסטיל המפנק והניחוח של הפנים לבין העמיד יותר של החוץ".

  • עוד באותו נושא:
  • מרפסת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully