וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיפורו של לובי: מאחורי המבואה של אחד ממגדלי העסקים היוקרתיים בישראל

אלפים נכנסים בשערי עזריאלי שרונה בכל יום. מה כלל העיצוב המיוחד באחד המגדלים העסוקים בארץ? שוחחנו עם אלכס מייטליס, האדריכל ומעצב הפנים של הפרויקט

ריהוט ניסו רהיטים. יוסי וקנין,
חלל נעים. עיצוב אלכס מייטליס, ריהוט ניסו רהיטים/יוסי וקנין

מדובר באחד ממגדלי העסקים היוקרתיים והמרכזיים בישראל, כזה שאלפים נכנסים בשעריו מדי יום והוא מהווה מטה עבודה למאות חברות וביניהן הבכירות במשק. מגדל עזריאלי שרונה מתנשא לגובה של 238.5 מטרים ובעל 61 קומות, שהופכים אותו לגורד השחקים הגבוה בישראל. אין זה מקרה שחברות רבות בוחרות להשתכן בו ולנהל ממנו את פעילותן, שכן מלבד מיקומו המרכזי וצורת המבנה המרשימה, בתהליך עיצובו הושקעה כמו כן עבודה ומחשבה רבה, כך שיהלום את אופי דייריו וירשים את מבקריו הרבים.

למעשה, נראות המגדל מבפנים ומבחוץ יכולה להעיד על האיכות, המעמד ועל רצינות המשרדים הפועלים בו לכן, ביקשנו לשמוע על תהליך העיצוב המיוחד של המגדל מפי מהאדריכל ומעצב הפנים המוביל אלכס מייטליס, אשר עיצב את לובי מגדל עזריאלי שרונה.

ריהוט ניסו רהיטים. דניאל צאירי,
לחדש כל הזמן. עיצוב אלכס מייטליס, ריהוט ניסו רהיטים/דניאל צאירי

"החשיבות של לובי המגדלים גדולה מאוד והיא הייתה קיימת מאז ומתמיד. מדובר בשער הבניין והחוויה הראשונה שהמבקר בו עובר. לכן הוא אמור להציג את האופי של הבניין, לשדר מסר ונעימות. העיצוב שלי תמיד מתייחס קודם כל אל המקום, ליצירה ולפעילות המתקיימת בו והלובי הזה הוא בתחתית של מגדל מאוד ייחודי", מספר מייטליס, "מה שהנחה אותי בתהליך העיצוב של לובי מגדל עזריאלי שרונה היא הגיאומטריה הייחודית של מבנה הבניין. הצורה הסיבובית לצד הקווים הישרים, קירות הזכוכית האלכסוניים אשר יוצרים תחושה של קירות מתוחים מסתובבים. זו היא אדריכלות שלא קיימת בשום מקום אחר בעולם. לכן עיצוב הלובי הוא ניסיון להמשיך את אותו הקו.

"הרגשתי צורך להבליט ולהעניק ביטוי לאותה הייחודיות הגיאומטרית בתהליך העיצוב. זה בא לידי ביטוי בעיצוב עמדת הדלפק, בשטיח מתחת שיוצר הרגשה המדמה אי בתוך החלל. גם הריהוט שעוצב על ידי במיוחד בעיצוב אליפיטי מעוגל, מושפע מאותו העיצוב הגיאומטרי ומהמשחקים הגיאומטריים שמתקיימים בחלל. בעוד הכורסאות הן מעוצבות בקווים ישרים, הספה והדלפק יוצרו במיוחד כדי ליצור קונטרס, סוג של תרופה למכה. החיבור בין הגיאומטריה הקשה של הקירות ללובי הוא אמורפי, יוצר נגיעה רכה. אני אוהב לחדש כל הזמן, לא לשמור על סימן היכר. הפחדים שלי הם להשתעמם. לכן אני חושב כל הזמן איזה שימוש חדשני ניתן לעשות עם חומרים, מה עוד לא עשו איתם. הרי אלוהים לא יצר אף חומר מכוער. עם כל חומר אפשר לעבוד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
ריהוט ניסו רהיטים. דניאל צאירי,
אכן, מעורר השראה. ריהוט ניסו רהיטים/דניאל צאירי

כאמור את ריהוט הלובי, עיצב מייטליס בהתאמה אישית דרך מותג עיצוב רהיטי היוקרה 'ניסו רהיטים'. "עיצוב הלובי נעשה על ידי בחירת ריהוט בעיצוב אישי על ידי אלכס, כזה שיתאים לגודל החלל ולאופיו. שטיח כחול עגול הוצב במרכזו ולמעשה תוחם את כל הרהיטים למין איים קטנים. דרישתו הייתה למלא את החלל בריהוט המעוצב בקווים מעוגלים, שולחנות צד עגולים וכסאות קובייה לצד ספות אמורפיות גדולות במיוחד בגודל של חמישה מטרים לערך", מספר יוסי אדוט, מבעלי החברה, "אנחנו עובדים עם אלכס כבר המון שנים ומאוד מתחברים להשראה העיצובית שלו אשר באה לידי ביטוי בקו הנקי ובאינטליגנציה עיצובית גבוהה. אנחנו שמחים לענות על אותה הראייה המיוחדת ולספק לו מגרש משחקים בו הוא יכול להשתולל עם החלומות שלו".

  • עוד באותו נושא:
  • לובי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully