וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגודל קובע, בהחלט: 350 מ"ר של יופי בהרצליה

איך בונים בית חלומות רחב ידיים, עם חצר מאובזרת עם בריכה על מגרש לא גדול במיוחד? ובכן, לאדריכל רון שפיגל יש את הנוסחה. הבית החדש שתכנן בהרצליה עבור משפחה בת 5 נפשות הוא תצוגת תכלית של תכנון מדויק שנותן מקום של כבוד לכל פונקציה במרחב

אדריכלות רון שפיגל - שפיגל אדריכלים. אלעד גונן,
בתוך המבנה הזה מסתתרים 350 מ"ר של שלמות/אלעד גונן
  • היכן: הרצליה
  • שטח מגרש: כ-330 מ"ר
  • שטח בנוי: כ-350 מ"ר
  • עבור: זוג ושלושת ילדיהם
  • תכנון ועיצוב: אדר' רון שפיגל- 'שפיגל אדריכלים'
  • צילום: אלעד גונן

ברוכים הבאים לביתם של בני זוג ושלושת ילדיהם, הממוקם באחד האזורים החדשים בהרצליה, שם עברו החלקות פרצלציה וחולקו למגרשים קטנים. מי שאחראי על תכנון ועיצוב הבית הוא האדריכל רון שפיגל, בעלי המשרד 'שפיגל אדריכלים', שליווה את הזוג כבר משלב רכישת הקרקע, טרם הבניה.

"בדומה לכל המגרשים באזור, גם זה שלהם הוא צר וארוך יחסית, פרט שיכול להוות אתגר בתכנון בית גדול שמצליח לכלול גם חצר גדולה ומאובזרת, עם פסילטיז כמו בריכה ומטבח חוץ; אך ניצול אחוזי הבניה הגבוהים אפשר לנו להשיג את כל זה ועוד", משחזר שפיגל, "תכננו בית בן 4 קומות שכולל קומת מרתף - שם תכננו את חדר המשפחה, הממ"ד ושטחי אחסון, קומת קרקע- הכוללת את הפונקציות המשותפות, קומה א'- שם תוכננו חדרי הילדים, וקומת גג - בה ממוקמת סוויטת השינה של ההורים שנהנים גם ממרפסת גדולה ופרטית".

אדריכלות רון שפיגל - שפיגל אדריכלים. אלעד גונן,
מגרש צר וארוך. בעיה? לא בעיה/אלעד גונן

המגרש הצר, והעובדה שהבית פונה לכיוון סמטה, הפכו את אפשרויות תכנון החזית הקדמית למעט מוגבלות אך גם לסוגיה זו נמצא פתרון: "ניצלנו את החזית הגבוהה לשילוב של מספר חומרים וכך היא הפכה למסקרנת וייחודית: בקומות התחתונות יצרנו חיבורים של טיח, עץ ובטון ובקומות העליונות חיברנו בין אלמנטים מטיח ועץ לחיפוי פורצלן מדוקק. את אזור דלת הכניסה חיפינו עד לגובה 7 מטרים באלומיניום דמוי עץ- מוטיב שרק מדגיש את ממד הגובה. שטח הקומה העליונה גדול יותר מאלה שתחתיה והיא רוכבת מעליהן".

עם פתיחת הדלת נגלה גרם המדרגות וניכר כי הושקעה בתכנוננו מחשבה רבה: "יצרנו מדרגות מתכת בעובי 10 מ"מ אותן חיפינו לוחות עץ אלון והמעקה עשוי מוטות ברזל במארג אלכסוני, שמייצר הרבה עניין. המראה שמתקבל הוא אורגני וקליל וככלל, הגרם משמש כציר מאוד מרכזי ונוכח- מקומת המרתף ועד לקומת הגג", מסביר האדריכל. "בנוסף, באחד הקירות הסמוכים למטבח תכננו פיר ובעתיד, אם כך יחליטו, ניתן יהיה להתקין מעלית".

אדריכלות רון שפיגל - שפיגל אדריכלים. אלעד גונן,
מרווח מקסימלי/אלעד גונן
אדריכלות רון שפיגל - שפיגל אדריכלים. אלעד גונן,
כמה כיף להיכנס לכמות כזאת של אור/אלעד גונן

בקומת הכניסה תוכננו הפונקציות הציבוריות: הסלון, המטבח, שירותי האורחים והמזווה: "מדובר במשפחה שאוהבת לבשל לכן תכננו עבורם מטבח מרווח ופונקציונלי שמלווה בחלונות גדולים ומשמעותיים מסביב. הוא מחולק לציר נמוך ואי שחזיתותיהם חופו לוחות פורמייקה עמידה במיוחד בטקסטורת אבן. החזית הגבוהה חופתה עץ אלון. במשטחי הפורצלן שיקענו כיורים אינטגרליים (אחד מהם באי) וגם מערכת כפולה של כיריים: כיריים גז במשטח וכיריים אינדוקציה באי, שם מתבצעים עיקר הבישולים".

הסלון חולש על כל רוחב הקומה לכן יצר שפיגל חלון פינתי, מינימלי ושקוף שנפתח לכיוון הבריכה: "בחזית הזאת יש כמה שפחות חלוקות והסחות, בפרט בפינה שצופה לכיוון הבריכה, כדי לייצר קשר כמעט בלתי אמצעי בין הפנים לחוץ. בנוסף, חיברנו את החצר לחלל הציבורי על ידי פרגולה חיצונית שסוככת מעל הרחבה".

אדריכלות רון שפיגל - שפיגל אדריכלים. אלעד גונן,
הקפדה על המרחב/אלעד גונן
אדריכלות רון שפיגל - שפיגל אדריכלים. אלעד גונן,
התקפת המשולש/אלעד גונן

"בחלל הסלון יצרנו חזית נגרות ארוכה ומשמעותית שמשמשת לאחסנה, להטמעת מערכת המיזוג וגם עבור מסך הטלוויזיה. השתמשנו בחיפוי דמוי בטון אותו חרצנו בקומפוזיציה א-סימטרית ובחלקה התחתון הוספנו סטריפ עץ אלון אופקי שמכניס ממד של חמימות ושובר את המסה האחידה. פינת האוכל ממוקמת בסמוך לגרם המדרגות ויושבת בחלקה תחת החלל הכפול".

ההתמודדות עם השטח הקטן נכונה בבית הזה גם בהתייחס לגינה: "בכדי לייצר חלוקה נכונה ומאוזנת של חללי הפנים, דלת הכניסה לבית ממוקמת פחות או יותר במרכז המגרש ומטבע הדברים יש דרך לא קצרה עד שמגיעים אליה. בכדי להפוך אותה לחווייתית ונעימה יצרנו מדרכי בטון מחולקים ביניהם נשתלה צמחיה- התחושה היא שאתה מתקדם לכיוון הבית דרך גינה ולא דרך שביל משמים וארוך". מסביר האדריכל. "ככל שמתקדמים בציר נחשפים גם למי הבריכה הכחולים שנגלים ברקע וזה תוצר של מחשבה תכנונית".

אדריכלות רון שפיגל - שפיגל אדריכלים. אלעד גונן,
פינת אוכל בסמוך לגרם המדרגות/אלעד גונן
אדריכלות רון שפיגל - שפיגל אדריכלים. אלעד גונן,
לצאת לחצר ולהתרווח/אלעד גונן

"החצר האחורית לא מאוד גדולה וצורתה ר'- כך יצרנו מרחק מאוזן ונכון בין הפונקציות שבחוץ לבין אלה שבתוך הבית. יצרנו שטח גדול דיו לפעילות outdoor, לא מעט הודות למיקום הבריכה שהותיר לנו שטח דשא די גדול. מתחת לפרגולה ניצבת פינת האוכל החיצונית ולצידה אזור הטאבון. בנוסף, פינת ישיבה לאונג'ית תוכננה באזור מוצל סמוך לבריכת השחייה. למרות שהחצר לא מאוד גדולה הקומפוזיציה וההעמדה הנכונה של הפונקציות, הופכים את האינטראקציה בה לנעימה".

בעוד שקומת הקרקע חופתה באריחי גרניט פורצלן גדולים, קומת חדרי הילדים חופתה רצפת פרקט עץ שמוסיפה חום ואינטימיות. בקומה זו תוכננו 3 סוויטות עם חדרי רחצה צמודים והבת הבכורה זכתה בסוויטה שכוללת גם חדר ארונות ומרפסת אינטימית. כל חדר עוצב ואובזר בהתאם לגילו, טעמו ותחביביו של הדייר הצעיר ובמרכז הקומה מצויה פינת משפחה ממנה יציאה למרפסת משותפת ואזור אחסנה כללית, מאחוריה חדר השירות בו מכונת הכביסה והמייבש.

אדריכלות רון שפיגל - שפיגל אדריכלים. אלעד גונן,
ממלכת ההורים בקומת הגג/אלעד גונן

בקומת הגג נמצאת הממלכה של ההורים בה השכיל שפיגל לנצל את המקסימום בהיבטי הרישוי ואחוזי הבניה, על מנת להפוך את עליית הגג לחדר לכל דבר. הוא יצר תקרה משופעת מקורות עץ גלריה שנצבעו לבן באפקט ווש, שהפכה את המרחב כולו למעניין ומיוחד גם ברמה האדריכלית.

הסוויטה, ששטחה כ-30 מ"ר, כוללת חדר שינה עם ארון קיר גדול בו מצוי גם מסך הטלוויזיה, חדר רחצה עם מקלחון גדול ואמבטיית free standing (שבינו לבין חדר השינה חוצצת מחיצת זכוכית, פרט לאזור השירותים שם תוכנן קיר בנוי) ומרפסת פרטית גדולה לה מעקה שקוף שמאפשר תצפית מושלמת לעבר הנוף.

אדריכלות רון שפיגל - שפיגל אדריכלים. אלעד גונן,
ניגודיות מול הכלים הסניטריים/אלעד גונן

את הקומה בחר שפיגל לעצב בצבעוניות מונוטונית של לבן ושחור- פרקט עץ כהה אל מול הקירות הבהירים, אריחים כהים בחדר הרחצה בגימור חלודה מתכתי אל מול הכלי הסניטריים הלבנים ועוד. הצבע שולב במינונים הנכונים באקססוריז ובחפצים.

  • עוד באותו נושא:
  • בית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully