וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זווית משרדית: כך תיראה הרפואה העתידנית

ההשראה לתכנון ועיצוב משרדי חברת הסטארט אפ 'מומנטיס' הייתה בבסיסה המוצר אותו היא פיתחה - זרוע לחדרי ניתוח שנראית כאילו לקוחה מסרט בדיוני ומציגה הצצה לעולם הרובוטיקה, שאט אט נכנס לחיינו. זו התוצאה

פרויקט משרדי מומנטיס, אדריכלות אורבך הלוי. עוזי פורת,
באיזו שנה אנחנו? פרויקט משרדי מומנטיס/עוזי פורת
  • תכנון ועיצוב: אורבך הלוי אדריכלים
  • פרויקט: תכנון ועיצוב משרדי חברת 'מומנטיס' באור יהודה
  • ניהול פרויקט: טופ הנדסה
  • שטח: 3500 מ"ר

כש'אורבך הלוי' אדריכלים ראו לראשונה את המבנה ששכרה חברת 'מומנטיס' עבור משרדיהם החדשים, חשכו עיניהם ממראה מבנה ישן ולא מטופח המנותק מהקדמה והטכנולוגיה שמייצגת חברת ההייטק הביו רפואית. כבר בשלב ראשוני הובן שבכדי לתכנן עבור החברה משרדים מותאמים, לא יישאר כל זכר מהקיים.

"משרדי החברה כבר היו קטנים עבורם ובתור חברה מתפתחת הם חיפשו נכס גדול יותר שיתוכנן לפי הצרכים של החברה. הם שכרו נכס מאוד ישן ומוזנח באור יהודה וכשראינו אותו לראשונה היה לנו ברור ש'נגלח' את כולו ונשאיר רק את קירות החוץ שלו", מסבירה הדר להב מטרני, מעצבת פנים באורבך הלוי , אחראית על הפרויקט.

פרויקט משרדי מומנטיס, אדריכלות אורבך הלוי. עוזי פורת,
השראה ברורה של סרטי מד"ב/עוזי פורת

כבסיס תכנוני ועיצובי למשרדים, התמקדו ב'אורבך הלוי' במוצר אותו החברה פיתחה. מדובר במערכת רובוטית ניתוחית הכוללת זרועות רובוטיות בעלות יכולות תמרון חסרות תקדים, המאפשרות פרוצדורות חדשניות בחדרי הניתוח "ראינו את הזרוע שפיתחה החברה וזה מיד הציף לנו את העולמות מסרטי המדע בדיוני, חיבור זרועות רובוטיות עתידניות לחיי היום יום של האדם. זו הייתה ההשראה שלנו והבסיס לתכנון ולעיצוב- חוליות שקשורות אחת לשנייה כמו החוליות שיש בזרוע הרובוטית במוצר אותו פתחה החברה". מספרת להב מטרני.

פרויקט משרדי מומנטיס, אדריכלות אורבך הלוי. עוזי פורת,
מטבח מרווח/עוזי פורת

המבנה משתרע על ארבע קומות ולכולן נעשה תכנון מחדש בהתאם לפרוגרמה חדשנית. בקומת הקרקע תוכנן הלובי המרשים בגובה 15 מטר ובו קיר ענק הנמתח עד לקומה הרביעית, מחופה באריחים אפורים, גוף תאורה בנוי מחוליות עץ אשר מזכיר את הזרוע הרובוטית, נתלה מהתקרה הגבוהה וכבר מכניס את האורחים לאווירה העתידנית אשר היוותה עקרון בתכנון המשרד. כבר בקומת הקרקע נחשף המבקר דרך חלון הזכוכית, למעבדה המרכזית בה מפתחים ומחדשים את מוצר הדגל של החברה . משם ממשיכים לקומה הראשונה- לחלל אשר משמש כסימולציה לחדרי ניתוח בבתי חולים ומעבדות נוספות.

המטרה המרכזית הייתה לייצר חוויה שחושפת את עולם התוכן של החברה, המציגה את פיתוח המוצר הייחודי דרך החשיפה למעבדות וחדרי הניתוח. בקומה השנייה והשלישית נמצאים המשרדים שתוכננו כאופן ספייס לצד משרדים פרטיים וחדר ישיבות גדול.

פרויקט משרדי מומנטיס, אדריכלות אורבך הלוי. עוזי פורת,
פרוסות עץ ופרספקס חלבי/עוזי פורת

אלמנט מרכזי לעיצוב בקומות המשרדים המחברת בין אזורי העבודה ללובי הכניסה הקומתית היה "מנהרה": אלמנט המורכב מפרוסות עץ ופרספקס חלבי ומואר. האלמנט בנוי בחלקו בצורה גלית, המזכיר את החוליות של הזרוע הרובוטית. האלמנט מתחיל בקפיטריה הקומתית ומסתיים בחדר הישיבות הגדול. בחלקים מסוימים פרוסות העץ מתרחבות ומשמשות למקומות ישיבה. .את המוטיב הזה ניתן למצוא בחללים נוספים במשרד, כמו בחדר האוכל ובמחיצות בין משרדים. קומת הגג משמשת לאירועי חברה.

מאחר והמשרדים כוללים גם חדר ניתוח ומעבדות נעשה שימוש רב בעץ בכדי לתת תחושה ביתית וחמה.
בקומה בה נמצא חדר הניתוח שהוא מאוד לבן וקר נבחר מטבח צבעוני מאוד לעומת הצבעים הרגועים והנעימים שנבחרו לשאר חללי המשרד.

פרויקט משרדי מומנטיס, אדריכלות אורבך הלוי. עוזי פורת,
חללים לא קונבנציונליים/עוזי פורת

תכנון המשרדים היה מורכב יותר מאחר והוא כלל בניית חדר ניתוח ומעבדות המחייבים התייחסות מיוחדת.. "מאחר ומדובר במוצר רפואי היינו צריכים לתכנן חללים לא קונבציונליים עם מערכות של סינון אוויר, משטחים אנטי בקטריאליים וסביבה סטרילית, מה שהיווה אתגר תכנוני לצד התכנון והעיצוב המקורי והייחודי למבנה". מסביר אורי הלוי, אדריכל שותף ב'אורבך הלוי'.

  • עוד באותו נושא:
  • משרד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully