וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האביב כפר כאן: ככה נראה פארם האוס מודרני

הילדים עזבו את הבית, וההורים בשנות ה-60 לחייהם ביקשו בית שיתאים למידותיהם ברוח חייהם הנוכחי, בית עם חללים מנוצלים, בית חווייתי, כזה שנעים לארח בו גם גדולים וגם את הנכדים שמרבים להגיע. זה מה שיצא

שרה ונירית פרנקל. איתי בנית,
יש יותר פתוח מזה? עיצוב שרה ונירית פרנקל/איתי בנית
  • אדריכלות ועיצוב פנים שרה ונירית פרנקל
  • צלם איתי בנית

"להבדיל מרוב הפרוייקטים שבהם מספיק מבט חטוף כדי להבין את הסגנון השולט, הפרוייקט הנוכחי שופע טוויסטים, ומשחקים עדינים בין קשת רחבה של סגנונות. קלאסי, מודרני, ישן, חדש, כפרי, פיוז'ן, עושה רושם שהכל נמצא שם בטוב טעם, ובצבעוניות מעודנת עם זרקורים של צבע", מסבירה נירית פרנקל, בעלת משרד "פרנקל אדריכלות ועיצוב פנים" בשותפות עם אמה שרה.

הפרוייקט הזה תוכנן ונבנה עבור זוג בשנות ה-60 לחייו, לאחר שהילדים עזבו את הבית. ביקשו בית שיתאים למידותיהם ברוח חייהם הנוכחי, בית עם חללים מנוצלים, בית חווייתי, כזה שנעים לארח בו גם גדולים וגם את הנכדים שמרבים להגיע, מטבח גדול, מזווה, מעלית וכן בית שיכיל את הגוון הצבעוני המעורר השראה של בעלת הבית. הם רכשו מגרש באחד ממושבי השרון בגודל חצי דונם, שטח הבנייה כולל מרתף 300 מ"ר.

שרה ונירית פרנקל. איתי בנית,
קלאסי, מודרני, ישן וחדש/איתי בנית

הפרוייקט כפי שהוגדר על ידי נירית פרנקל, הוא FARM HOUSE מודרני. לדבריה "לקחנו את המוטיבים של בית החווה והטמענו בו פרשנות מודרנית. לאור בעייתיות המגרש וגודלו הקטן, היה לנו חשוב למקסם את הגינה, כך שהוחלט ליישם בה בריכה הידראולית, שכאשר אינה בשימוש היא נאטמת לטובת ניצול מלוא שטח הגינה".

האדריכלות היא משחק ברור של גושים. גוש נמוך, גוש מחבר וגוש גבוה. אלו הולכים וצומחים כמעין מדרג. הגוש הנמוך עם הגג החשוף, הגוש המרכזי שם ממוקמת דלת הכניסה ופינת העבודה, זהגוש הגדול מורכב משתי קומות האחת אבן שיוצרת חספוס והעליונה טיח לבן ומודרני.

שרה ונירית פרנקל. איתי בנית,
קונסולה דומיננטית ומסקרנת/איתי בנית

האישה היתה מאוד דומיננטית בפרוייקט. זוהי אשה צבעוניות בעלת טעם מיוחד ויוצא דופן, אשה שיש בה הכל והיא הרוח החיה של הבית. בהתאם למידותיה, העיצוב והאדריכלות הם בעצם שילוב של חדש וישן. מצד אחד המטרה היתה להתחדש, ומצד שני להטמיע את הטעם והאהבה של בני הזוג לעיצוב אותנטי, מחוספס, קלאסי, בעבודת יד, וכזה שאינו מזוקק. השילוב הוא זה שיצר את השיק המיוחד של הבית. כאשר הרקע האדריכלי נייטראלי. הצבעוניות התוססת באה לידי ביטוי בריהוט ובאלמנטים של נגרות, ובנקודות שמשתלבות בחללי הבית השונים, כדוגמאת ספת בורדו קטיפתית בסלון, שידה תכלת בכניסה, אי בגוון כחול ג'ינסי, ועוד. עירוב הסגנונות בא לידי ביטוי בקמין שיש קלאסי, על רקע חיפוי קיר, מסגרות בקירות בסגנון בוהו שיק, גופי תאורה מודרניים, מיזוג תעשייתי, מזנון וינטאז', גג כפרי והדוגמאות עוד רבות.

זו פרשנות חדשה ומיוחדת. הסגנונות מתערבבים אחד עם השני. זהו בית שממחיש שאפשר גם וגם וגם ולשמור על עניין, ועל צבע, ועל מינון, ליצור סקרנות, ויחד עם זאת ליצור בית שאינו משעמם אולם עדין האדריכלות איתנה ויציבה והפנים קל לשינוי.

שרה ונירית פרנקל. איתי בנית,
בקיץ הזה תלבשי לבן/איתי בנית

בעת הכניסה לבית אנו פוגשים קונסולה דומיננטית ומסקרנת. קונסולה שבולטת ביחס לכל הנקיון והלבן העיצובי שסביבה. הקונסולה בעבודת יד, "מזדקנת" יפה, נראית כאלמנט שלקוח ממסע חובק עולם, כאשר למעשה היא עוד פריט שנרכש במיוחד עבור הפרוייקט. אגב, האלמנט היחיד שלא נרכש הוא הסרוויס המרשים של בעלת הבית, שממוקם בתוך מזנון שתכתב עם הפריטים הבוהו שיקים סביבן.

החלל הציבורי כולל סלון ופינת אוכל, זהו חלל שמוקדש כל כולו לאירוח. ללא מסכי טלוויזיה. חלל הכולל קמין מפנק , שפע מערכות ישיבה שונות ומפנקות, עושר של חומרים וטקסטיל שמכתבים האחד עם השני.

שרה ונירית פרנקל. איתי בנית,
פרגולה שעוזרת למקסם את שטח הגינה/איתי בנית

המטבח לבן, עוצמתי ומרשים ובמרכזו אי בגוון ג'ינס שנותן משב רוח צעיר, שובב וכפרי. המשטח היוקרתי של האי עשוי שיש קררה שממוקם גם במשטח עבודה של המטבח, ונבחר בעיצוב פראי שממחיש את הגידים של אבן. בסמוך למטבח ממוקמת פינת משפחה נוחה ונעימה להפליא, גם היא כמו הסלון מגיעה עם פינות ישיבה, הפעם אפורמליות ועם צבעוניות נעימה ומסך טלוויזיה לטובת הנכדים.

למעלה ממוקמת פינת עבודה של בעל הבית. ביקש לייצר חלל חם ונעים לשהייה. פינה נקייה וחמימה ומזמינה לשבת בה. מהווה גשר אדריכלי מעל הכניסה. חדר השינה שעוצב בדמות בעלת הבית, עם גב מיטה מאוד דומיננטי עשוי קטיפה קסטם מייד, וגופי תאורה בעבודת יד מפליז בעלי עיצוב בוהו שיקי, ביחד עם שילוב של חיפוי קיר עם יחידת נגרות נמוכה, הדום מעניין. פינת ארונות בסמוך מאוד נקייה, ובסיומה מגיעים לחדר הרחצה שם פוגשים שידה תכלת, שילוב של נחושת ופליז, ובחדר רחצה עצמו מופיע שוב שיש קררה שמזכיר את המטבח.

המרתף למעשה הממלכה של המשפחה והנכדים. חלל מאוד נעים, שרחוק מלהרגיש מרתף. כולל קיר נגרות דומיננטי בשילוב עץ טבעי עם פינות ישיבה מפנקות ומקרן. ספה כחולה עמוקה, מטבחון מאובזר לחלוטין וכל מה שצריך לטובת אירוח נעים ומפנק.

שרה ונירית פרנקל. איתי בנית,
חיים בסטייל/איתי בנית

הגינה היתה מאתגרת ותוכננה כך שהיא שופעת פונקציות מלוכדות לטובת מקסום שטח הגינה. למעשה ביציאה מהסלון ופינת אוכל ממוקמת פרגולה, שם נמצא אזור אירוח המרכזי של הבית, עם שולחן אוכל עם פלטת פסיפס, ומטבח חוץ, פינות ישיבה אינטימיות. ריכזנו את הפונקציות, כדי להשאיר כמה שיותר פינות ירוקות סביב לבית. הבריכה קומפקטית, נבחרה עבורה פסיפס שהינו פאזל אומנותי שהורכב בעבודת יד. פסיפס אוריינטאלי ומקורי שמדמה ריצוף לבית לשימור.

  • עוד באותו נושא:
  • בית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully