וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם המצב הפוליטי, אבל לא רק: המצב העגום של קבלני השיפוצים

4.4.2023 / 13:15

סקר התאחדות קבלני השיפוצים לשנת 2023: ירידה גדולה בהזמנות, השפעת המחאות הפוליטיות, כמה כסף הישראלים מוציאים בשיפוצים לחג ומהן הבקשות הכי הזויות ומוזרות של הישראלים?

בווידאו: הפגנות ענק ברחבי הארץ, עשרות אלפים חסמו את נתיבי איילון/צילום: יותם רונן, חדשות 13

היום (שלישי) נחשף סקר התאחדות קבלני השיפוצים לחג השיפוצים הרשמי של הישראלים, חג פסח 2023. כמדי שנה, קבלני השיפוצים בישראל עונים על השאלות החמות בענף החל מסוגיות כלכליות, פוליטיות, טרנדים וביקושים אצל הלקוחות ברחבי ישראל. במסגרת הסקר ענו על שלל הסוגיות הבוערות בענף 817 קבלני שיפוצים רשומים בישראל וחברי התאחדות קבלני השיפוצים.

מנתוני הסקר ניתן ללמוד ראשית על פגיעה קשה בענף השיפוצים הישראלי. אם בשנה שעברה נרשמה עליי של למעלה מ-25 אחוזים לקראת חג השיפוצים, השנה על פי הערכות נרשמה ירידה עשרות אחוזים. למעלה מ-40% דיווחו על ירידה של 25%, כאשר יותר מ-36% דיווחו על ירידה של 50% בהזמנות שיפוצים ועבודות לקראת חג הפסח. כשנשאלו קבלני השיפוצים אם הירידה\פגיעה מקורה בין היתר במחאות הפוליטיות שפוקדות את המדינה בחודשים האחרונים, למעלה מ-59% השיבו תשובה חיובית חד משמעית.

ערן סיב, יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים, מציין: "בשונה משנים עברו, בהן ענף השיפוצים רשם פריחה של עשרות אחוזים בחג הפסח, השנה אנו מדווחים על ירידה של עשרות אחוזים, פיטורי עובדים, עצירה ודחיית עבודות. המצב היום בענף, רגע לפני חג הפסח, מזכיר לי עתות משבר, סבבי לחימה וקורונה".

על רקע ההדברות, השבוע ה-13 להפגנות נגד המהפכה המשפטית בצומת קפלן, תל אביב 01 באפריל 2023. אורי סלע
רוב הקבלנים סבורים שיש השפעה ישירה מהמצב/אורי סלע

קבלני השיפוצים נשאלו האם בעקבות עליית הריבית יש יותר בקשות לשיפוץ דירות יד שנייה, כאשר למעלה מ-40% השיבו כי אכן יש יותר ביקוש בנושא. סוגייה בוערת נוספת שעלתה בסקר עם השאלה - האם בעקבות יוקר המחייה ישנה עלייה בבקשות לשינוי חדרים פנימי (הגדלה\הקטנה) במקום מעבר דירה?

גם כאן התשובות היו ברורות מאוד. למעלה מ-40% מהקבלנים השיבו "כן" לשאלה הבוערת - אנשים מעדיפים לשפץ ולשנות את מספר החדרים בבית במקום לעבור לדירה חדשה. עוד נדבך שהצטרף אלינו בשנה החולפת הוא נושא רעידות האדמה שפוקדות את האזורים הסמוכים אלינו, על רצף השבר הסורי-אפריקאי. הקבלנים נשאלו מה מבקשים הישראלים לבדוק בעקבות רעידות האדמה באזורי הסיכון, כאשר כאן, על פי הערכות, בעקבות הבלבול והרצון לבדוק מהר ככל האפשר הדעות חלוקות. כמעט 30% מהישראלים ביקשו לבדוק אופציה לחיזוק המבנה לאחר רעידות האדמה בטורקיה, כ-28% מהקבלנים מעידים על בקשות לתיקונים פנימיים וסדקים שנוצרו בעקבות רעשי האדמה, כאשר את הרשימה סוגרות בקשות קונסטרוקציה ובדיקות עם קצת יותר מ-21%, ובקשות בדיקה\הוספת ממד לסיום עם קצת יותר מ-19%.

בנוסף, בדקו בהתאחדות קבלני השיפוצים את העלות הממוצעת של שיפוץ דירה בישראל על פי שני פרמטרים שיפוץ ממוצע לזוג בישראל ושיפוץ ממוצע למשפחה המונה 3-4 נפשות. בשאלה על עלות השיפוץ הממוצעת לזוג בישראל הדעות חלוקות, כאשר את מרבית תשומת הלב תפס הנתון הזה: למעלה מ-34% מהזוגות בישראל עורכים שיפוץ שנע בין 50-100 אלף שקל על פי הקבלנים. משפחות עם כמות נפשות שלא עולה על ארבע באותו הבית מגיעות על פי הסקר לשיפוצים של בין 125-200 אלף שקל, כאשר למעלה מ-31% מהקבלנים מעידים על כך.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
זוג משפץ. ShutterStock
הלבן עדיין שולט/ShutterStock

מעבר לשאלות הכלכליות הבוערות, חלקו השני של הסקר מדבר על הטרנדים החמים בענף החדר המבוקש, בית חכם, חיפויים, שיפוצי חוץ וגם איך השפיעו רעידות האדמה על החשש של הישראלים באזורי הסיכון ומה הבקשות המוזרות ביותר שהגיעו לפתח דלתם של הקבלנים בשנה החולפת.

בגזרת הטרנדים, גם השנה החדר המבוקש ביותר לשיפוץ על ידי הישראלים הוא חדר הרחצה, עם למעלה מ-43%, כאשר מיד אחריו מגיע אזור המטבח עם קרוב ל-24% אחריהם יגיעו חדר השינה עם קצת יותר מ-20 אחוז ובסיום חדר הילדים עם קצת יותר מ12%.

עם יוקר המחייה מגיעים גם הפתרונות היצירתיים שתופסים תאוצה בשנים האחרונות - החיפויים. בשנים האחרונות הישראלים בוחרים בפתרונות החיפויים השונים לקירות, מטבחים, לחידוש לעיצוב ועוד. על פי הסקר של התאחדות קבלני השיפוצים, החיפוי המבוקש ביותר לפסח על ידי הישראלים הוא חיפוי הבריקים המפורסם, עם למעלה מ-33%, כאשר מיד אחריו חיפוי הבטון עם קצת יותר מ-28%, חיפוי העץ עם 23% וחצי והטפטים סוגרים את הרשימה עם כמעט 15%.

עם בוא האביב ישראלים אוהבים לחדש את הבית עם צבע, ובעקבות זאת גם נבדק את הצבע המבוקש ביותר על ידי ישראלים לקראת הפסח הקרוב, כאשר את המקום הראשון הצפוי תופס הצבע הלבן עם למעלה מ-51%, אחריו תופס את המקום השני צבע השמנת עם קצת יותר מ-24% ואז מגיע הצבע האפור עם 19%. את הרשימה של ארבעת המבוקשים סוגר צבע התכלת עם קצת יותר מ-5%.

ערן סיב. ינאי דיטש,
שנה לא פשוטה. ערן סיב/ינאי דיטש

הביקושים לשיפוצי חוץ חזרו אלינו בסערה בזמן הקורונה, כאשר גם השנה חידוש הדק\ריצוף תופס את המקום הראשון עם קצת יותר מ-45% בביקושים, כשמיד לאחר מכן מגיעות הפרגולות לקראת הקיץ עם כמעט 31%. את הרשימה סוגרים מטבחי החוץ עם 13.5% והכנות לבריכות\ג'קוזי עם קצת יותר מ-6%. את הטרנדים סוגרת השאלה שהצטרפה לסקרי ההתאחדות בשנים האחרונות עם עליית הדרישה לטכנולוגיות ביתיות ובית חכם, כאשר קבלני השיפוצים מעידים על כך שאין שינוי מהותי (56%) בדרישות הישראלים להפיכת הבית לבית חכם יותר.

ועם כל המצב המתוח במדינה, בהתאחדות קבלני השיפוצים בחרו להוסיף עוד שאלת בונוס לסקר השנתי - הבקשות המוזרות וההזויות ביותר שנתקלו בהם קבלני השיפוצים מול הישראלים. קבלן שיפוצים מהדרום מספר לנו כי באחד המושבים בדרום הארץ ביקש ממנו אחד מבעלי השטח לבדוק את האפשרות להקים מקלט אטומי בבית. קבלן שיפוצים מאזור השרון משתף בסיפור על אישה מבוגרת שביקש להפוך את חדר השירותים של האורחים בבית ל "מזווה לאוכל", מכיוון שהחדר לא מנוצל לטענתה. קבלן שיפוצים מאזור חיפה אמר כי במעמד חתימת החוזה גילה כי הלקוח מבקש להוסיף סעיף כי שיפוץ של 100,000 שקל יתפרס לתשלומים על סך שנים כולל של 10 שנים, שיפוצניק ממרכז הארץ סיפר כי בדירת ארבעה חדרים של זוג + 1 בתל אביב ביקשו ההורים מהשיפוצניק אם ניתן לבנות מתקני נינג'ה קטנים בחדר הארונות של ההורים. ולסיום, הקבלן האילתי סיפר על הויז'ן של הלקוח הדרומי על אולם קולנוע ביתי עם מסך גדול בחדר השירותים והמקלחת, כדי שיוכל להתפנק ולברוח מהילדים.

שיפוץ חדר רחצה. ShutterStock
לצעד השיפוצים הקונבנציונליים היו גם בקשות הזויות/ShutterStock

יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים, ערן סיב: "מהסקר השנה ניתן ללמוד שאנחנו כמו גופים רבים במדינה נמצאים במשבר. עם בתקופות של לפני חג הפסח התרגלנו לעליות חדות בביקושים ובעבודה, השנה בפסח הזה אנו נאלצים להתמודד עם פיטורי עובדים, עצירת עבודות, מחסור בהזמנות וקשיים כלכליים".

עוד הוסיף סיב כי: "ענף השיפוצים עובר תהפוכות מאז הקורונה, ובפסח הזה אנחנו למדים שאחרי שנתיים שחשבנו שהענף חזר לשגרה מלאה שהדרך עוד ארוכה. במהלך השנים למדנו על בשרנו כי הענף מושפע מאוד מהמצב במדינה וניכר מאוד מהסקר כי המחאות הפוליטיות ויוקר המחייה משפיעים ישירות על הלקוח הישראלי ועל קבלן השיפוצים. זה הזמן לאחל חג פסח שמח לכל בית ישראל. עם סיום החג נתכנס ונחשוב על פעולות וצעדים על מנת להחזיר את הענף חזרה למסלול הנכון עד לסיום השנה הקלנדרית".

  • עוד באותו נושא:
  • שיפוצים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully