וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בין עצים ושדות: הכירו את הבית עם אחד הנופים המרהיבים בצפון

בעמק יפה בין עצים ושדות, ממוקם אחד הבתים הנעימים בצפון, בו נהנית משפחה ממרחב מגורים מואר, חווייתי ומשובב לב שעושה הרבה כבוד לחומרים ייחודיים, לצבעוניות מאוזנת ולנוף המרהיב שנשקף מבעד לפתחים הגדולים

עיצוב סטודיו דולו. ורבלית,
לקום בבוקר לזה. עיצוב סטודיו דולו/ורבלית

היכן: טבעון
עבור: זוג בשנות ה-40 לחייו לו שלושה ילדים
שטח הבית: כ- 200 מ"ר
שטח המגרש: כ- 400 מ"ר
עיצוב פנים: סטודיו דולו (מיכל מדר דה יונג ועדי קליין)
אדריכלות מבנה: דור קסל מתכננים
צילום: ורבלית

בואו נודה באמת: גם הטיפוסים האורבניים שביננו חולמים מפעם לפעם לעבור לבית רחב ידיים הממוקם בלב סביבה פסטורלית, ירוקה ומרגיעה- ממש כמו זה שלפניכם. זהו ביתם החדש של זוג בגילאי ה-40 , להם שלושה ילדים, בעל טעם עיצובי משובח שפנו ל"סטודיו דולו" שבעמק יזרעאל, מיד לאחר קבלת היתר הבניה על מנת שיתאימו את פנים הבית במדויק לטעמם וצרכיהם.

"הם הגיעו אלינו בשלב מתקדם יחסית, כשהעמדת הבית שתכנן האדריכל דור קסל (מבעלי המשרד 'קסל מתכננים') כבר עמדה". משחזרת מעצבת הפנים מיכל מדר דה יונג מ"סטודיו דולו" שאמון על עיצוב ותכנון הפרויקט. "בתחילה הם ביקשו שנתמקד בתכנון, פרטי הנגרות, בעיצוב חדרי הרחצה ובבחירת החומרים והצבעים, אך ככל שהתקדמנו התווספו עוד רבדים; מבחירת גופי התאורה ועד לסטיילינג הסופי".

עיצוב סטודיו דולו. ורבלית,
עוטף ומזמין/ורבלית

"הקו המוביל מודרני ומזמין ומטרת העל הייתה לייצר בית עוטף ומשפחתי - כיפי למגורים ומזמין לאירוח. המבנה שופע במרחבים גדולים ואווריריים, שפע של אור טבעי וחלל ציבורי ייחודי שהוא תוצר של אדריכלות הגגות, הכולל תקרת בטון חשופה שהיוותה רקע נפלא לעבודת התאורה. כמו כן, ברבים מהחללים יש חלונות תמונה קבועים שממסגרים את נוף החורש הטבעוני ומכניסים אותו לכל פינה".

כמו רבים מהבתים בישוב טבעון גם בית זה בנוי על שיפוע צלע ההר: קומת הכניסה ממוקמת במישור הרחוב וממנה ירידה למפלס תחתון, שם תוכנן מאסטר השינה של בני הזוג וחדר העבודה של אבי המשפחה שעובד בשעות הלילה מול חו"ל.

עיצוב סטודיו דולו. ורבלית,
כך זה נראה מבחוץ/ורבלית

"אחד הדברים החשובים ביותר עבורם היה לייצר חוויית כניסה מיוחדת ומשמעותית, ואחד הפיצ'רים הבולטים בבית הזה היא דלת הכניסה הצהובה שמעלה חיוך על הפנים", מסבירה המעצבת. "כדי לאזן את הצבעוניות ולתת לה את הבמה הראויה, מיד עם הכניסה לבית תיכננו ארון בגוון אפור ניטרלי שם מסתתרים לוחות החשמל והתקשורת ומקום לגרדרובה".

בעומק החלל נגלים משמאל פינת האוכל, המטבח והסלון, ומימין שירותי האורחים מיד אחריהם חדרי הילדים וחדר הרחצה הכללי. רצפת הקומה חופתה אריחי גרניט פורצלן בגוון בטון ומכל זווית ניתן להנות מהמראות שבחוץ ומסכמת הצבעים והחומרים המאוזנת ששומרת מחד על קו מודרני ונקי ובד בבד מייצרת ממד של חמימות.

עיצוב סטודיו דולו. ורבלית,
מכל זווית נהנים גם מהמראות שבחוץ/ורבלית

המטבח פתוח לחלל הציבורי ובמרכזו אי גדול נוח במיוחד, סביבו 5 מקומות ישיבה. בני המשפחה אוהבים מאוד לבשל ולארח ועל כן, גם בהיקף תוכנן משטח עבודה נוח שבדומה לאי חופה אבן קיסר. מעל לכיריים תוכנן ברז למילוי סירים, וחזית הגבוהים (שם מוקמו המקרר, התנור ועמדת הקפה) חופתה עץ אלון בגוון טבעי שמהווה קונטרסט לחזיתות הנמוכות שנצבעו בתנור בגוון לבן מרענן.

מעל משטח העבודה מרחפת הנמכת תקרה מינימלית עבור מיזוג האוויר אותה ניצלו מתכנני דולו להטמעת גופי תאורה שקועים. על מנת להמשיך את הקו המודרני המתוחכם נבחרו גופים שנעים על פס מגנטי- שילוב של ספוטים ופרופילי הארה שיחד יוצרים תאורה ממוקדת, אופטימלית לאזור שוקק ופעיל כמו מטבח.

עיצוב סטודיו דולו. ורבלית,
מטבח פתוח/ורבלית

במרכז פינת האוכל הסמוכה ניצב שולחן עגול מעץ אלון סביבו שובצו כסאות פוליפרופילן בגווני ירוק ושחור. בנישה הבנויה שובצה יחידת נגרות לאחסון כלי מטבח ואירוח לה חזיתות בגוון שחור ונישות פתוחות מעץ אלון. במרכזה דלתות מבעדן חבוי ארון משקאות מלא כל טוב עם גב מראה שהופך את הציר כולו לאלגנטי וחווייתי אף יותר.

הסלון רחב הידיים ממוקם תחת התקרה המשופעת אותה בחרו המתכננים לחפות פלטות בטון: "כבר בשלב הפיקוחים, כשראינו את התקרה החשופה, הרגיש לנו נכון שהיא תקבל חומר אחר ובני הזוג זרמו עם הרעיון לחפות אותה בלוחות בטון", מסבירה מדר דה-יונג. "בסלון שמרנו על צבעוניות מונוכרומטית שנותנת מקום של כבוד לחלון התמונה, למרפסת המקורה ולדלת הצהובה שנשקפת מפטיו הכניסה. בחרנו עבור בני המשפחה מערכת ישיבה כיפית ומפנקת מרופדת בד נעים הכוללת ספה עם שזלונג וכורסת טלוויזיה עם הדום. במרכז שילבנו שולחן קפה לו רגלי ברזל שחורות ומשטח עץ מושחר והוספנו גם רהיט קונסולי בגמר צבע שחור עם מגרות מעץ אלון".

עיצוב סטודיו דולו. ורבלית,
מקל בבקרים. חדר השירותים/ורבלית

בצידה השני של הקומה ממוקמים שירותי האורחים; קיר האסלה הנמוך חופה אריחי טרצו שחורים משובצים בגווני אדמה. הצהוב שב וחוזר גם בחלל זה, בדמותו של כיור מונח על גבי משטח עץ.

אריחי הטרצו מככבים גם בחדר הרחצה המשותף של הילדים ממנו מעבר לאזור שירות וכביסה שמסתיים בחלון תמונה ותצפית לנוף. הילדים חולקים ארון אמבט בגוון שחור גרפיט, על גבו משטח אבן קיסר עליו מונחים צמד כיורים לבנים שמקלים מאוד בפרט בהתארגנות בבקרים.

עיצוב סטודיו דולו. ורבלית,
כל כך מואר/ורבלית
עיצוב סטודיו דולו. ורבלית,
חדר השינה/ורבלית

באזור חדרי הילדים תוכנן גרם מדרגות מחופה שלחי עץ אלון שמוביל למאסטר ההורים. בכניסה תוכנן חדר העבודה של האב, דרכו נכנסים לאגף השינה והרחצה שרוצפו באריחי גרניט פורצלן דמוי פרקט עץ בדוגמת פישבון. הודות לאדריכלות הייחודית המראה בחדר השינו הוא א-סימטרי: מצידה האחד של המיטה חלון ורטיקלי צר ומעברה השני משתלשל גוף תאורה מינימליסטי ישירות מהתקרה שמדגיש את ממד הגובה.

חדר הרחצה הסמוך חופה אריחים בגוונים בהירים ובו ארון אמבט בגוון פודרה. בני הזוג נהנים גם ממרפסת אינטימית מקורה ברצפת הקומה העליונה שרוכבת על זו התחתונה, אשר מכניסה את חורש עצי האלון ממש כאילו לתוך חדר השינה.

  • עוד באותו נושא:
  • בית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully