וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק ביקיני: כך חוללה אינסטגרם מהפך בעולם העיצוב

במשך יותר מעשור מכתירה אינסטגרם כוכבי ענק, משמשת מקפצת ויראליות ומסייעת למפרסמים להכניס כסף. שלא במפתיע גם זירת העיצוב העולמית, זאת המושתתת על ויזואליה חזקה ואימג'ים עוצמתיים, קיבלה מינוף רציני

MODY. יחצ,
האם יש פלטפורמה טובה יותר להראות ויזואליה כזאת? המותג GESSI ביבוא בלעדי של MODY/יחצ

נכון לנתונים מסוף 2022, באפליקציית אינסטגרם רשומים לא פחות מ-1.4 מיליארד משתמשים. כחצי מיליארד מהם משתמשים בה על בסיס יום-יומי ונתון כללי נוסף, מדהים לא פחות: רובנו מבלים בה בממוצע 10 שעות מדי חודש. מסתבר שאם אתה לא שם אתה לא קיים.

החזון של קברניטי מטא, בעבר פייסבוק, האחראים על הפיצ'ר שכבש את ליבנו, היה ברור: אינסטגרם תשמש כרשת חברתית עצמאית לשיתוף תמונות וסרטוני וידאו קצרים בני פחות מדקה, שניתן יהיה לשתף גם ברשתות חברתיות מקבילות כמו פייסבוק וטוויטר. לא ברור אם הם הבינו בזמנו את גודל האוצר שיש להם ביד, מה שבטוח שמאז הוא הספיק להביס את אחותו הגדולה בטח בקרב הקהל הצעיר, אך בהחלט לא רק.

עיצוב קרן ניב טולדנו. איתי בנית,
מושך ומאתגר. עיצוב קרן טולדנו/איתי בנית
למינם ישראל לקראת מילאנו. יחצ,
מראה נקי. למינם ישראל/יחצ

הכוכבים הגדולים זיהו די מהר את הפוטנציאל ואליהם הצטרפו במהרה, out of nowhere, כוכבי רשת חדשים שכבשו את ההמונים, חלקם לא בזכות כישרון מיוחד אלא בשל היכולת להעביר מסרים בצורה מספיק מעניינת וככאלה הם הפכו מקור השראה לעשרות מיליוני העוקבים.

ואיפה הם יוצרים את כל הקסם הזה? ברבים מהמקרים בסביבה הכי אינטימית, בבתים. לראשונה מזה עשורים סלבס A-LIST בינלאומיים פותחים בפנינו לא רק את הלב אלא גם את סביבת המגורים שלהם בצורה אותנטית ונטולת חסמים. אנחנו מצידנו זוכים לראות כיצד הם חיים ומה ההעדפות העיצוביות שלהם- רואים ומיד רצים לקנות, כי מי לא רוצה שזלונג כמו כמו שיש לקלואי קרדשיאן בחדר השינה או טפט ממש כמו זה שג'ניפר אניסטון בחרה לתלות בסלון.

ולא רק הם: במציאות של 2023 קשה למצוא מעצב או אדריכל שמכבד את עצמו שלא מתחזק עמוד תוסס על בסיס יומי. גם החנויות ומותגי העיצוב המובילים בארץ ובעולם מנצלים את הפלטפורמה, לא רק כמקור השראה אלא ככלי מכירתי לכל דבר.

עיצוב רונית שיסמן. ערן תורג'מן, באדיבות דלקוב,
כל הנוצץ זהב. עיצוב רונית שיסמן/ערן תורג'מן, באדיבות דלקוב
למינם ישראל לקראת מילאנו. יחצ,
תפוח, מישהו? תצוגה של למינם/יחצ

לדברי עדי לביא, מנהלת קשרי אדריכלים ב-MODY, "האינסטגרם הפך הכול לפשוט ונגיש, ואם בעבר היינו צריכים לכתת רגליים בין מקומות כדי לשאוב השראות היום הן מוגשות לנו על כף היד. הפיצ'ר הזה שינה לחלוטין את חוקי המשחק; מובילי דעת הקהל משתפים הכול בצורה קלה ונגישה וקל להתחקות אחר המעשים, העיצובים וההשראות שלהם. העוקבים מצידם מושפעים מכל צעד שהם עושים ואם יש משפיען שאני מתחבר לסיפור שלו, לאורח החיים או לסטייל ולקו העיצובי, סביר שארצה לעצב את חדר הרחצה שלי בגוונים כהים ממש כפי שהוא עשה".

מעצבת הפנים קרן ניב-טולדנו מחדדת את המגמה ולשיטתה, רשתות כמו Instagram ו-Pinterest יצרו גשר מובהק בין עולמות האופנה, העיצוב, הלייף סטייל וה- Wellness :"כיום, מובילי דעת קהל מתקשרים את עצמם דרך הרשתות בהמון רבדים, שלאו דווקא קשורים לתחום ההתמחות המקורי שלהם- בין אם מדובר בספורטאי שחושף אותנו ליעדי התיירות האטרקטיביים בעולם או לחילופין פאשניסטה שמכניסה אותנו על בסיס קבוע לביתה הפרטי. הרשתות השטיחו את ההתמחות והפכו את הידוענים למובילי דעת קהל, בטח בנדבכים וויזואליים שבאים לידי ביטוי ביתר שאת בפוסטים שלהם".

מעצבת פנים ניקה אפימור. מאור מויאל, באדיבות דלקוב,
מעצבת פנים ניקה אפימור. הכי אינסטגרמי שיש/מאור מויאל, באדיבות דלקוב

"קהל העוקבים נהנה מ- database וויזואלי כמעט אין-סופי", מוסיפה טולדנו, "הוא חשוף לתמות הרווחות ומגיע מגובש עם העדפות ודרישות שבסופו של יום מכתיבות מה הן המגמות ששולטות בסצנת העיצוב העולמית. אבל יש כאן תהליך עמוק, מרתק וסמוי מהעין, שכן מי שמושך בפועל בחוטים, ומנווט את כולנו למחוזות שנקבעו הרבה מראש, הם הטרנדולוגים שתפקידם לזהות את הדבר החם הבא עוד לפני שהוא קורה בפועל. הם אלה שמגדירים לבתי האופנה ומותגי העיצוב הבינלאומיים את פלטות הצבעים והחומרים שישלטו בקולקציות הבאות והם שאחראיים על בניית ליינים של טקסטיל, פרינטים ומוצרים. מותגי העיצוב ומעצבי העל דואגים לשלב מבעוד מועד את התוצרים החדשים בסביבה הטבעית של הידוענים שמשמשים במקרה הזה כ-Early adopters. הם מאמצים את הסגנונות ומיד אחריהם גם רבים מבין מאות אלפי או מיליוני העוקבים עושים זאת, בידיים פתוחות".

תמיר רז, מנכ"ל חברת 'ארונות דלקוב' מסביר כי: "גם אנחנו כחברה, שההצלחה שלה נשענת על קולקציות חדשות ועיצובים פורצי דרך, שואבים השראות מה- Instagram. הפתיחות והחשיפה האין-סופית רק עוזרת לנו לחדד מסרים, לחשוב מחוץ לקופסה ולייצר מוצרים שקולעים לטעם ולצרכים של קהל כמה שיותר רחב. כך אגב פועלות כל החברות המובילות בשוק; כולנו מבינים שזה המקום האולטימטיבי להדהד מסרים ולהציג חידושים וכולנו מעלים את האימג'ים קודם כל לאפליקציה, עוד לפני האתר".

רז מסביר כי אינסטגרם הפכה למאגר מידע פנומנלי זמין לכולם: ללקוחות פוטנציאלים וגם למתחרים, אלה הם חוקי המשחק החדשים. "היא גם פותחת אותנו לשווקים חדשים, אנחנו רואים שיתוף מאסיבי של תמונות המוצרים שלנו אצל משתמשים מטורקיה, בלגיה, אנגליה ומדינות נוספות ברחבי העולם. הפלטפורמה הזאת חוצה ארצות ויבשות ומייצרת סיטואציות מגוונות, לעיתים נעימות ומרגשות ולפעמים פחות. כך למשל מקרה שהתרחש לאחרונה בו חברת ריהוט גדולה מרוסיה פרסמה תמונות של מוצרים שלנו וייחסה אותם לעצמה. מצד שני, חברה גרמנית גדולה שנחשפה למוצרים שלנו שלחה אלינו למפעל נציגים להתלמדות. ה-Instagram מייצרת הזדמנויות אינסופיות ומאפשרת, ממש כמו למובילי דעת קהל בשלל תחומים, גם לחברות בתחום העיצוב, למעצבים ולאדריכלים לשגשג ולפרוח".

המותג Gessi של MODY. יחצ,
המותג GESSI ביבוא בלעדי של MODY/יחצ

וזה לא נעצר שם: לדברי רז, "אינסטגרם מייצרת אינטראקציות חיוניות בין המשתמשים שבהרבה מקרים מסייעת לקדם יוזמות. אנחנו רואים הרבה פוסטים שלנו שזוכים לעשרות תיוגים, זאת יכולה להיות חברה של זוג שבדיוק משפץ את חדר השינה שמאותת להם להתעכב על המוצר או אישה שמתייגת את בעלה וכותבת: "כזה ארון אני רוצה!". אז גם נוצר שיח שמניע לפעולה: אנחנו עונים להם, מנסים להתאים את המוצר לצרכים, מסבירים להם מה היתרונות ומפיגים חששות ביחס לעלויות. במקרים אחרים האפליקציה ממש מדרבנת קונים להגיע לחנויות. הם לרוב מגיעים עם תמונה של מוצר שראו באפליקציה ומבקשים אותו אחד לאחד. אנחנו מצידנו מבצעים את ההתאמות כך שהוא לא רק יראה נהדר אלא גם יתאים להם במדויק לרצונות ולצרכים".

  • עוד באותו נושא:
  • בית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully