וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטירה האהובה מסדרת הטלוויזיה שוב בצרות, והסיבה פשוט מושלמת

עודכן לאחרונה: 16.3.2023 / 11:09

טירת הייקליר באנגליה שבה צולמה הסדרה 'דאונטון אבי' נקלעה לקשיים כלכליים והסיבה כל כך קלאסית שזה מושלם: מאוד קשה למצוא משרתים טובים בימינו. אה וגם הברקסיט קשור לזה, ההסבר המלא בפנים

טירת הייקליר באנגליה שבה צולמה הסדרה דאונטון אבי. ShutterStock
טירת הייקליר בדרום אנגליה שבה צולמה הסדרה 'דאונטון אבי'/ShutterStock

את הטירה שבתמונה רבים בוודאי מזהים כ'דאונטון אבי' האחוזה המפורסמת מסדרת הדרמה התקופתית עטורת השבחים של נטפליקס אחוזת דאונטון, אבל שמה האמיתי הוא טירת הייקליר (Highclere Castle). היא ממוקמת בדרום אנגליה והיא שייכת לרוזן השמיני של קרנרבון ואישתו, ובדומה לקו העלילה של אחת מעונות הסדרה, היא מצויה כעת בקשיים כלכליים עקב שינויים ברוח התקופה שפגעו קשות בהכנסות האחוזה.

עד לא מזמן כ-40% מהכנסות הטירה הגיעו מקיום אירועים פרטיים (חתונות בעיקר) בשטח הנכס ההיסטורי (1,274 שנים), אולם בחודשים האחרונים בעליה מתקשים מאוד לגייס עובדים שיאיישו את התפקידים הכרוכים בקיום אירועים במקום, ובשל כך הם נאלצו להפסיק לקיים חתונות במקום. "אנחנו כבר לא מסוגלים לקיים חתונות עם מספר משתתפים משמעותי, והסיבה לכך היא הברקזיט", אמרה לרויטרס הרוזנת פיונה קרנרבון בת ה-74 שהיא ובעלה הרוזן הם הבעלים הנוכחיים של הטירה.

זוג משיק כוסות שמפניה על רקע טירת הייקליר ששימשה כסט הצילומים של הסדרה דאונטון אבי. ShutterStock
"בלתי אפשרי למצוא עובדים". אירוע בטירת הייקליר/ShutterStock

לפני מגיפת הקורונה, נערכו בטירה בממוצע 25 חתונות מדי עונה, שבכל אחת מהן היה סדר גודל של כ-100 משתתפים ויותר. ההכנסות מהאירועים הללו היוו כמעט מחצית (40%) מהכנסות הטירה השנתיות. אולם כעת הם ממש מתקשים לגייס מספיק עובדים שיוכלו לתפעל ולתת שירות באירועים הללו. הסגל הנוכחי שלהם יכול לתת שירות לחתונות של 20 משתתפים, לא יותר. מה שאומר שבפועל, הם לא מסוגלים לערוך אירועים במקום.

"בלתי אפשרי למצוא עובדים", התלוננה הרוזנת באוזני כתב רויטרס בעודה יושבת בסלון הבוקר בטירה. "כשאנחנו פונים לסוכנויות כוח האדם הרגילות שאנחנו עובדים איתן, פשוט אין להם עובדים לתת לנו", אמרה. גם מסיבות התה שהטירה פתחה לקהל הרחב בוטלו מאותה הסיבה.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

כשבירוקרטיה פוגשת אריסטוקרטיה

ואיך הברקזיט קשור לזה? ההתנתקות של בריטניה מהאיחוד האירופי הפחיתה מאוד את מספרם של סטודנטים צעירים מהאיחוד שנרשמו לאוניברסיטאות באנגליה. הסטודנטים האירופאיים היוו את עיקר כוח העבודה בסוכנויות כוח האדם שסיפקו עובדים לאירועים בטירת הייקליר. השפעה נוספת של המהלך פגעה בהכנסות ממרצ'נדייז של הטירה - בעבר, כשליש מהמכירות בחנות המתנות המקוונת של טירת הייקליר הגיעו ממדינות האיחוד האירופי. אולם לאחר הברקזיט, השתנו חוקי הייצוא והמכס וגם עלויות המשלוח לאירופה מבריטניה. "אנחנו טובעים בבירוקרטיה מכל כיוון בעסק שלנו", אמרה הרוזנת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully