וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחווה המרגשת של ונוס וויליאמס לזמרת הנערצת

עודכן לאחרונה: 15.3.2023 / 12:55

טניסאית העבר ונוס וויליאמס תסייע בגיוס כספים לטובת שימור בית ילדותה של זמרת הנשמה האמריקאית ופעילת זכויות האזרח נינה סימון בצפון קרוליינה

ונוס וויליאמס לצד אחותה סרינה וויליאמס בטקס האוסקר. רויטרס
ונוס וויליאמס לצד אחותה סרינה/רויטרס

טניסאית העל ונוס וויליאמס חברה לאמן אדם פנדלטון והשניים ישתפו פעולה בפרוייקט שימור בית ילדותה של הזמרת נינה סימון. הפרוייקט יעשה בשיתוף פעולה גם עם הקרן הלאומית לתרבות ומורשת אפריקאית-אמריקאית. וויליאמס נרתמה לסייע בגיוס הכספים שיממנו את שיקומו של הבית של סימון בצפון קרוליינה והפיכתו למוזיאון.

"במסגרת הפרוייקט הזה הקרן מתכננת לשפץ ולשחזר את מקום הולדתה של האייקון המוזיקלי שהיתה גם פעילה למען זכויות האזרח - נינה סימון, שביתה שוכן בטיירון, צפון קרוליינה", נכתב בהודעה לעיתונות של הקרן. גיוס הכספים ייערך בשני מישורים מרכזיים: הראשון, הוא מכירה פומבית של יצירות אמנות שנתרמו לטובת הפרוייקט על ידי אמנים שונים, שסימון היתה משמעותית עבורם. השני, הוא ערב גאלה שיתקיים ב-20 במאי בפייס גאלרי בניו יורק.

נינה סימון. Monty Fresco, GettyImages
הכוהנת הגדולה של הג'אז והסול ופעילת זכויות אזרח. נינה סימון/GettyImages, Monty Fresco

נינה סימון נולדה בשם יוניס וויימון בשנת 1933 ובילתה את שנות ילדותה בבית עץ קטן בן 3 חדרים, שם התגוררה עם אמה שהיתה מטיפה דתית מהזרם המתודיסטי. כבר בילדותה המוקדמת זוהה כשרונה המוזיקלי, והיא החלה ללמוד נגינה על פסנתר בגיל 6. בשנת 1950 היא עברה לניו יורק והתקבלה ללימודים בביה"ס היוקרתי לאמנויות ג'וליארד. לאחר מכן היא החלה להופיע באטלנטיק סיטי, שינתה את שמה לנינה סימון וטיפסה למעמדה ככוהנת הגדולה של מוזיקת הסול וגם הפכה מעורבת ובולטת במאבק לשוויון זכויות עבור הקהילה השחורה ובתנועה לזכויות האזרח.

סימון מתה בשנת 2003 בגיל 70 ועד לאחרונה היה ידוע יחסית מעט על הבית הצנוע שבו היא גדלה. בשנת 2017 החליטו מספר אמנים, בהם אדם פנדלטון, לרכוש במשותף את צריף ילדותה על מנת לשמר את מורשתה של סימון. כעת מספר גופים הצטרפו לתהליך שבו ישומר וישוחזר החלל. טרם הוחלט אם לשמר את המבנה הקיים בלבד כפי שהוא כיום, או לשפץ ולהוסיף לו תוספת מודרנית שתשמש כמגורי אמנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully