וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אילון מאסק בונה עיר ענקית בטקסס - מה הוא מתכנן לעשות שם?

על פי דיווחים בארה"ב גורמים מטעמו של מאסק רוכשים עשרות אלפי דונמים של קרקעות סמוך לעיר אוסטין, שעליהם תקום עיר חדשה שבה יגורו ויעבדו עובדי החברות שבבעלותו. ומה יצא לו מזה? התשובה בפנים

אילון מאסק. GettyImages
הייתם רוצים אותו גם בתור בוס וגם בתור בעל בית? אילון מאסק/GettyImages

מה קונים לאיש שהוא כל כך עשיר, שיש לו הכול? כלום. ומה הוא קונה לעצמו? אולי עיר. גורמים הקשורים במיליארדר אילון מאסק ובחברות שלו, רוכשים בזמן האחרון אלפי דונמים של קרקעות בטקסס, שעליהם מתוכננת לקום עיר - שבה יחיו ויעבדו העובדים הרבים שמאסק מעסיק בעסקיו. כך על פי דיווחים שהתפרסמו בוול סטריט ג'ורנל ובאתר CNN.

הגופים שרכשו את הקרקעות קנו למעלה מ-14 אלף דונמים סמוך לעיר אוסטין, בירת טקסס. על פי הדיווחים, ישנם כבר מגעים להקמת עיר חדשה שתיקרא snailbrook שם שככל הנראה קורץ לדמות החילזון שהיא הקמע של חברת כריית המנהרות שבבעלותו של מאסק. בוול סטריט ג'ורנל פרסמו מסמכים רשמיים של המחוז ושל רשם הקרקעות, כמו גם התכתבויות פנימיות שמחזקות את הסברה שמאסק או גופים מטעמו רוכשים את הקרקעות במטרה להקים עיר עובדים חדשה.

SpaceX של אילון מאסק. ShutterStock
מהלך שיתן לו יותר כוח מול רגולטורים ורשויות פדרליות? מתקן של חברת SpaceX בבעלותו של מאסק/ShutterStock

חברות הייטק כמו פייסבוק וגוגל מרבות להציע לעובדיהן תנאים מפתים שיעודדו אותם להשאר שעות ארוכות יותר במשרדים ובקמפוסים ולעבוד שעות רבות יותר. אם התוכנית של מאסק אכן תצא לפועל, הרי שמדובר בצעד אחד קדימה בגישה הזאת. על פי הדיווח, מאסק רוצה שהעובדים בחברות בבעלותו (חברת הכרייה Boring Co. חברת טסלה וחברת SpaceX - שלכולן מתקנים בקרבת אוסטין, טקסס) יוכלו לגור ב"בתים חדשים עם שכר דירה מתחת למחירי השוק". התוכנית כוללת בנייה של כ-100 בתים ולצדם גם מתקנים ציבוריים כמו בריכת שחייה ומתקני ספורט.

אחת הסברות שהועלו לגבי מניעיו של מאסק, היא שהקמת עיר שלמה עשויה להעניק לו יותר כוח וחופש פעולה מול רשויות פדרליות ורגולטוריות, שעמן היו לו חיכוכים לא פעם.

בשנת 2020 הכריז מאסק כי הוא מתכוון להעתיק את המטה של חברת טסלה בבעלותו ואת מגוריו הפרטיים מקליפורניה לטקסס, עקב תסכולו מתקנות הקורונה שהונהגו במדינת קליפורניה בשעתו. בשנה שעברה נפתח מפעל הייצור הענק של טסלה באוסטין. לחברת הכרייה בורינג ולחברת החלל של מאסק כבר יש מתקנים באזור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully