וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבית הזה בטוקיו נראה כאילו הוא נמס - ויש לזה סיבה טובה

עודכן לאחרונה: 22.2.2023 / 8:24

הבית המשונה הזה בטוקיו תוכנן במיוחד עבור אמנית מנגה שביקשה בית חשוך ויצירתי שבו תוכל לגור, ליצור ולגדל את ינשופי המחמד שלה. ואיך הוא נראה מבפנים?

במבט ראשון, נראה שהוא נמס - אבל הבית הזה בטוקיו, שעוצב על ידי משרד אדריכלות יפני, הוא ביטוי יצירתי והזווית הבלתי הגיונית בעליל של קיר החזית שלו הפכה לסימן ההיכר שלו. הקיר המעוות תוכנן כך ש"יראה כאילו הקרקע תחתיו מתרוממת' - כך הוסבר בהודעה לעיתונות מטעם מתכנניו.

מנהרה שעוברת דרך הקיר ה"נמס" מובילה אל הדלת הראשית של המבנה ומזמינה את המבקרים "לצאת מתוך השגרה אל תוך הבלתי שגרתי ויוצא הדופן". הבית הייחודי הוא לא רק הצהרה אדריכלית, אלא בית מגורים שתוכנן במיוחד עבור אמנית מנגה, בן זוגה ושני ינשופי המחמד שלהם (כן, קראתם נכון).

על התכנון האדריכלי אמון משרד האדריכלים Tan Yamanouchi & AWGL ועל אף החדשנות שזועקת ממנו כלפי חוץ, המבנה דווקא תוכנן עם שלד עץ כפי שנהגו בבנייה המסורתית ביפן. לדברי המתכננים, החזון שהוביל אותם היה ליצור "בית שמרחף כמה סנטימטרים מעל קרקע המציאות היומיומית".

צורתו הלא קונבנציונלית של הבית הנמס דווקא תואמת בצורה מושלמת את מבנהו הצר והארוך של המגרש שעליו הוא יושב: רוחבו 4.9 מטרים ואורכו 14.7 מטרים. הבית מחולק למספר מפלסים, באופן לא סימטרי - בחלקו הקדמי יש שני מפלסים, ואילו בחלקו האחורי החלל מחולק לשלושה מפלסים. פנים הבית עוצב בצבעוניות מצומצמת שכוללת אפור, גוונים חמים של עץ ומעט כחול-ירקרק. גרם מדרגות קלות מעץ ומתכת מתפתל במרכז החלל ומחבר בין המפלסים.

ממשרד האדריכלים נמסר כי לאמנית שעבורה הוא תוכנן היו 3 בקשות מקדימות: 1. שהבית ישמש גם כסטודיו שלה - שבו תוכל ליצור, לערוך פגישות וכן להתראיין לכלי התקשורת. 2. היא ביקשה במפורש בית קומפקטי וללא הרבה אור טבעי שחודר מבחוץ. הבקשה השלישית והחשובה ביותר לדבריה, היא שיהיה זה בית שנותן השראה ומעודד יצירתיות. מה דעתכם - אפשר לסמן 'וי' על כל הסעיפים?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully