וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כבר לא ספארק ג'וי: אפילו מארי קונדו התעייפה מלסדר אחרי הילדים

עודכן לאחרונה: 29.1.2023 / 12:12

אם בארזים נפלה שלהבת, גם אזובי הקיר יכולים ללכת לישון עם כלים בכיור וצעצועים מפוזרים בכל הסלון - אחרי שילדה את בנה השלישי, כוהנת הסדר היפנית מארי קונדו מתוודה: "קצת הרמתי ידיים מלסדר אחרי הילדים"

מארי קונדו. GettyImages
"הבית שלי מבולגן, אבל אני מבלה את הזמן שלי בצורה הנכונה לשלב זה בחיי". מארי קונדו/GettyImages

מארי קונדו, כוהנת הסדר והארגון היפנית, ששיטת ה'קון-מארי' שלה למיון, קיפול ואחסון של כל פרט בחיינו כבשה בסערה לפני כמה שנים את העולם כולו, הודתה בסוף השבוע בגילוי לב שגם לה נגמר הכוח לסדר אחרי הילדים שלה. הסיבה למשבר הזהות של קונדו? יכול להיות שהיא תישמע לכם מוכרת: היא עשתה ילד שלישי.

באפריל 2021 קונדו בת ה-38 ובעלה טקומי קוואהרה הביאו לעולם ילד שלישי, אח לשתי בנותיהם סצוקי ומיקו. התרחבות התא המשפחתי מספרת קונדו, גרמה לה לשחרר את ההתעסקות בסדר ולהשלים עם הבלאגן. "הבית שלי מבולגן, אבל אני מבלה את הזמן שלי בצורה הנכונה לשלב זה בחיי", אמרה קונדו בראיון לוושינגטון פוסט.

"עד לאחרונה הייתי מסדרת מקצועית, אז עשיתי כמיטב יכולתי לשמור על הבית שלי הכי מסודר שאפשר בכל רגע נתון. אבל די ויתרתי על זה, בקטע טוב. אני מבינה שמה שחשוב לי כרגע זה ליהנות מהזמן שלי עם הילדים בבית", אמרה קונדו בראיון. קונדו עזבה את יפן לפני כמה שנים בעקבות ההצלחה הגלובלית שקצרה, ועברה להתגורר בקליפורניה עם משפחתה.

לעוד כתבות על סדר וארגון בבית:
חלום של מכורי סדר וארגון: דירה מעוצבת עם מלא מקום אחסון
מינימליזם סקנדינבי, סדר יפני והרבה פלפל ישראלי

שיטת הקון-מארי שהגתה ושיווקה קונדו וזכתה להצלחה מסחררת (כולל ספרים רבי מכר וסדרה בנטפליקס) מבוססת על תורת הקוראשי (Kurashi ) שהיא למעשה דרך חיים שלמה שבתוכה מקופלים (רואים מה עשינו פה?) גם עקרונות לשמירה על סדר בבית. היום, כשהיא אם לשלושה ילדים קטנים, קונדו הבינה שבלאגן הוא דרך החיים החדשה שלה, לפחות בעתיד הנראה לעין.

שיטת קון-מארי מבוססת על חלוקת הפריטים של כל אחד מאיתנו לקטגוריות מוגדרות מראש (בגדים, ספרים, ניירת, שונות ופריטים סנטימנטליים). בשלב השני, נדרש האדם לבחון כל פריט בפני עצמו ולשאול את עצמו האם הוא "spark joy" עבורו - מה שהפך לביטוי המזוהה ביותר עם קונדו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully