וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להגדיל בשקל תשעים? הסניפים הכי יפים של מקדונלדס בעולם

עודכן לאחרונה: 23.1.2023 / 9:34

כשאנשים נכנסים לסניף של מקדונלדס הם מצפים למצוא את המזון המהיר, הזול והמנחם שהם רגילים למצוא בכל פינה על הגלובוס. אבל יש סניפים שיתנו לכם חוויה מרהיבה הרבה יותר - עם ארכיטקטורה עוצרת נשימה - אלה 5 הסניפים הכי יפים של מקדונלדס בעולם

בווידאו: פתיחת סניף מקדונלד'ס במוסקבה תחת המיתוג החדש/צילום: רויטרס

ארכיטקטורה משובחת זה אולי אחד הדברים האחרונים שאנשים מחפשים כשהם נכנסים לסניף של מקדונלד'ס (הראשונים הם, כמובן: צ'יפס, ביג מק גלידה פיצוץ וצרבת - לא בהכרח בסדר הזה אבל בדרך כלל כן). אבל כמו ששאול למד כשיצא לחפש אתונות ומצא מלוכה - תמיד חשוב לשמור על ראש פתוח.

את הקשתות הצהובות של מקדונלדס יודע כמעט כל אחד בעולם לזהות ממרחק, ועם יותר מ-36,000 סניפים בכ-120 מדינות בעולם, אין ספק שלרשת המזון המהיר יש פריסה מרשימה ביותר על כמעט כל נקודה בגלובוס. וכמו שלכל מדינה יש את המנות הייחודיות שלה שמזדחלות אל התפריט המוכר, המנחם והאהוב, גם בסניפים של מקדונלדס ברחבי העולם ניתן להתרשם מסגנונות ארכיטקטוניים שונים שמושפעים מהאדריכלות והסגנון המקומיים או מהתרבות והסביבה.

חלק מהסניפים של מקדונלדס יושבים במיקומים הכי מתויירים - בין אם במבנים היסטוריים או בבניינים חדשים שתוכננו בסגנון אוונגרדי. ועד כמה שזה בלתי צפוי יש ביניהם מבנים עוצרי נשימה של ממש. הנה 5 סניפים מיוחדים ויפים במיוחד של הרשת ברחבי העולם:

1. סניף אימפריאל - פורטו, פורטוגל

סניף מקדונלדס בבניין קפה אימפריאל בפורטו פורטוגל. ShutterStock
סניף מקדונלדס בבניין קפה אימפריאל בפורטו פורטוגל/ShutterStock
סניף מקדונלדס בבניין קפה אימפריאל בפורטו פורטוגל. ShutterStock
סניף מקדונלדס בבניין קפה אימפריאל בפורטו פורטוגל/ShutterStock

הסניף ששוכן בבניין קפה אימפריאל ההיסטורי בפורטו שבפורטוגל נחשב ככל הנראה לסניף הכי יפה של מקדונלדס בעולם כולו. מעל הכניסה הראשית מקדם את פני הבאים פסל ענק של נשר ובתוך המבנה הנשימה נעתקת מתקרות גבוהות מקומרות, חלונות ויטראז' צבעוניים וענקיים ונברשות קריסטל. אם אתם רוצים לראות סיור מצולם במקום - דפדפו כאן.

2. סניף החללית - באטומי, גאורגיה

סניף מקדונלדס בבאטומי גאורגיה. ShutterStock
דומה לחללית? סניף מקדונלדס בבאטומי/ShutterStock
סניף מקדונלדס בבאטומי גאורגיה. ShutterStock
את המבנה תכנן האדריכל המקומי המצליח גיורגי חמלדזה/ShutterStock

אם אדריכלות מודרנית היא יותר הקטע שלכם - אל תפספסו ביקור בסניף מקדונלדס בעיר באטומי שבגאורגיה (ממוקם ברחוב שריף חימשיאשווילי) שתוכנן על ידי האדריכל המקומי הנחשב גיורגי חמלדזה. המבנה העתידני עשוי חזיתות מתכת וזכוכית גאומטריות וצורתו החיצונית מזכירה לרבים חללית.

3. הצלחת המעופפת - רוזוול, ניו מקסיקו

סניף מקדונלדס ברוזוול ניו מקסיקו שמעוצב כמו צלחת מעופפת. ShutterStock
ה-מקום לחובבי קונספירציות ורודפי עב"מים רעבים. סניף רוזוול/ShutterStock

ואם כבר בחלליות עסקינן, אי אפשר שלא להזכיר את הסניף הכי קרוב לאזור 51 הידוע לשמצה - סניף מקדונלדס ברוזוול ניו מקסיקו. רוזוול היא "בירת החייזרים" של העולם, ובמקדונלדס לא פספסו הזדמנות לרכוב על הטרנד שהפך את העיירה המדברית לאבן שואבת לחובבי קונספירציות ועב"מים. הסניף עוצב בצורת צלחת מעופפת והוא מקושט מבחוץ באורות הולוגרפיים.

4. מק-קלאסיקה - דברצן, הונגריה

סניף מקדונלדס בבניין היסטורי בדברצן הונגריה. ShutterStock
הקשתות הצהובות בחזית המבנה מתיישבות בול על רוח המותג. סניף מקדונלדס בדברצן/ShutterStock

סניף מקדונלדס בעיר דברצן - העיר השנייה בגודלה בהונגריה, שממוקמת כשעתיים נסיעה מהבירה בודפשט. דברצן היא עיר אקדמיה ויש בה לא מעט סטודנטים, שתקציב הארוחות שלהם הוא בדרך כלל מוגבל למדי. ומה מתאים יותר לארוחת סטודנטים ממזון מהיר? הסניף המקומי שוכן בבניין שנודף ניחוחות של אירופה הקלאסית, עם חזיתות מקושתות שצבועות בצהוב - שמתמזג באופן מושלם עם צבעי המותג.

5. מק-אחוזה - בית דנטון בניו הייד פארק, ניו יורק

כשתאגיד מקדונלדס רכש את המבנה ההיסטורי - בית חווה בסגנון קולוניאלי מסורתי - בשנת 1985 התוכנית המקורית שלו היתה להרוס את בית האחוזה הישן ולבנות על המגרש שלו סניף חדיש בצבעי צהוב-אדום. אלא שהמקומיים יחד עם תנועה של תומכים בשימור ניהלו קמפיין נחוש נגד התוכנית, שאחד הטיעונים המנצחים שלו היה שמדובר בבית בעל ערך היסטורי שהיה שייך בעבר לאחד ממייסדי העיירה. לבסוף הושגה פשרה - מקדונלדס תשמר את חזית המבנה ההיסטורי ותפתח את הסניף בתוכו. וכך נולד ה-McMansion.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully