וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניין בבת ים זכה בתואר "הבניין הכי מכוער בעולם"

עודכן לאחרונה: 7.1.2023 / 19:36

בניין אחד בבת ים זכה בסוף השבוע בתהילת עולם מפוקפקת - והוא אפילו לא ידע שהוא כזה. אלפי גולשים בחרו בבניין הבת ימי כמבנה המגורים המכוער ביותר בעולם. איך הוא נראה ואילו מבנים הוא הביס בדרך? צפו

בניין בבת ים נבחר על ידי גולשי רדיט לבניין הכי מכוער בעולם. Reddit, צילום מסך
יש מכוערים ממנו, אבל אין מכוערים כמוהו. תמונת הבניין שהועלתה לשרשור ב-Reddit/צילום מסך, Reddit

סוגיית מחירי הדיור הגבוהים בישראל היא אחת המדוברות כאן בעשורים האחרונים, אבל בדרך כלל הדגש הוא על המחיר הגבוה, ולא על התמורה הנמוכה - אבל בסוף השבוע האחרון בניין אחד בבת ים זכה לתהילת עולם מפוקפקת כשזכה בתואר "הבניין המכוער ביותר בעולם" בשרשור גולשים ברשת החברתית Reddit - והוא אפילו לא ידע שהוא כזה.

בניין המגורים שמתנשא לגובה של כ-12 קומות ממוקם סמוך לכיכר המצבה בחלק הצפוני של בת ים. הוא נבנה בשנות השבעים, כחלק מקופלקס מסחרי גדול שנמצא בקומות התחתונות וכולל בין השאר אולם אירועים, חנויות וחניות. הוא צולם על ידי רחפן והועלה לשרשור על ידי משתמש בשם holyroach, שם זכה לדירוג הכי גבוה על ידי גולשים, כשהוא משאיר מאחוריו מבנים כעורים ממדינות אחרות, כמו בלוק מגורים סובייטי בסופיה, בירת בולגריה, שכונות עוני מלאות פחוני במנילה בפיליפינים או בקייפטאון, דרום אפריקה ושכונת מהגרים בצרפת.

ככל הנראה השילוב בין גודלו וגובהו של הבניין ומצב ההזנחה שלו הם אלה שהביאו לו את הזכייה בתואר המעליב. מדובר בבנייה שהיתה אופיינית בישראל החל משנות ה-50 ועד לשנות ה-80 של המאה ה-20 שמתאפיינת בבנייני מגורים מאסיביים בנראות מגושמת, וללא מרפסות. תוסיפו לכך תריסים מיושנים, סורגים מחלידים ומנועי מזגנים שנתלים על חלקו החיצוני של הבניין בכל חלקה פנויה, וגג שממנו מזדקרות צלחות לוויין ודודי שמש. קשה להתווכח עם כך שהתוצאה אינה אסתטית.

התגובות לצילומי הבניין בשרשור ב-Reddit היו מגוונות. לא מעט גולשים ציינו דמיון בין הבניין הבת ימי ובין סגנון הבנייה של בלוקי המגורים הסובייטיים שהיו נהוגים במדינות שהשתייכו לברית המועצות לשעבר. אחד מהם כתב "זה נראה כאילו לקחו בניין סטליניסטי וזרקו אותו ליד הים התיכון". בין המגיבים היו לא מעט ישראלים שניסו לצאת להגנת הבניין וסגנון הבנייה הישראלי בכלל, וטענו כי נטפלו אליו שלא בצדק וכי יש גרועים ממנו, בעוד שאחרים ציינו שדירה בבניין בוודאי עולה כמה מיליונים בשל הקרבה של בת ים לתל אביב שהיא אחת הערים היקרות בעולם.

תמיכה מכיוון בלתי צפוי הגיעה מגולש מצרי שכתב: "לא יודע, לי זה נראה בסדר. אני גר בקהיר וככה נראים בנייני דירות בדרג בינוני-גבוה אצלנו (אם כי בקהיר הדירות כנראה זולות יותר, לפי מה שאני מבין מהתגובות)".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

השרשור שבו דורג הבניין בבת ים כ"הכי מכוער בעולם"

הדיון אף גלש אל מעבר לגבולות Reddit והגיע לטוויטר, שם הגולשים הישראליים לקחו פחות אישית את הביקורת, וזרמו עם הומור. "והם אפילו לא ראו את כל הבניינים בבת ים" - כתב משתמש אחד ורבים אחרים עקצו שדירה בבניין ה"מכוער" הזה עולה הרבה יותר ממה שרוב המצביעים בסקר המקורי בכלל יכולים להרשות לעצמם. אה, וכמובן איך אפשר בלי התגובה המתבקשת תמיד בסיטואציות כאלה: "אנטישמים".

בכל אופן, למי שמוטרד מהזכייה בתואר המפוקפק, נבהיר שלא מדובר בשום תחרות רשמית (וגם אין פרס לזוכה), אלא בהצבעת גולשים ספונטנית בתת-שרשור של קבוצה שהנושא שלה הוא בנייני מגורים מכוערים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully