וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

10 שנים אחרי: זה מה שעלה בגורל "הקוף של איקאה"

18.12.2022 / 23:57

גם לכם יצא לתהות מה עלה בגורלו של "הקוף של איקאה" מהמים הויראלי ההוא? גם אם לא - ודאי תופתעו לגלות שהפרסום הוביל אותו למאבק משפטי ארוך שבסופו נאלץ לעזוב את הבית

איפה נמצא היום הקוף של איקאה?/@tyleraustintoks/

אם אתם בגיל הנכון אז אתם בטוח זוכרים את המים המפורסם של הקוף הקטן והחמוד במעיל הצמר העבה בוהה בדלת הזכוכית של איקאה. אז 10 שנים חלפו מאז שהוא כיכב בכל רשת חברתית אפשרית - והקוף שלנו גדל ועבר כברת דרך מאז.

ב-9 בדצמבר 2012 הקוף בן ה-6 חודשים נצפה בסניף איקאה בטורונטו. תמונה של קוף המקוק היפני מדגמן במעיל אופנתי בעודו בוהה בעצבנות/עצבות בדלת הזכוכית של איקאה השיקה אינספור ממים והעניקה לקוף את השם הלא רשמי שלו: "הקוף של איקאה". מתברר שמאז התמונה הזאת הקוף הפך להצלחה ויראלית, התמודד בקרב משפטי שנוי במחלוקת ועבר לבית חדש.

אז לקוף של איקאה קוראים היום דרווין והוא חי באושר במקלט החיות Story Book שבאונטריו. "מה עשיתם היום לפני 10 שנים?" כתבה חוות Story Book בפייסבוק, "כי דרווין שלנו יצא לקניות לחג המולד והפך לסנסציה עולמית".

זוכרים אותו?

הקוף של איקאה. Instagram/@LisaLin, צילום מסך
הקוף של איקאה/צילום מסך, Instagram/@LisaLin

ככה דיווחו עליו ב-CNN לפני עשור:

וגם אנחנו דיווחנו עליו אז

קנדה: הפתעה בסניף איקאה - קוף לבוש במעיל יוקרה/צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן, קריינות: לירון בארי

"סיפור הצלחתו" של דרווין החל כאשר נמלט מרכב - לבוש בחיתול ומעיל חורף - לאחר שבעליו השאירו לבד. משם, כמו כל לקוח - הוא נכנס לאיקאה והלך לאיבוד. צוות בקרת בעלי החיים המקומי תפס אותו והוא נלקח למקלט הפרימטים בסנדרלנד, אונטריו. על פי הדיווחים, האישה שגידלה את דרווין בזמנו הואשמה בגידול חיה אסורה וקיבלה על כך קנס בסך 240 דולר. היא ניהלה מאבק משפטי כדי להחזירו לחיקה - ללא הצלחה.

הנה הוא היום. וואלה, לא היינו מזהים

הקוף של איקאה - 10 שנים אחרי. Story Book Primary Sanctuary/Dai, צילום מסך
הקוף של איקאה - 10 שנים אחרי/צילום מסך, Story Book Primary Sanctuary/Dai

דיינה ליפא, מנהלת המתנדבת בחוות Story Book מספרת שדרווין "מרגיש נהדר". "היום מותר לו להתנהג כמו קוף ולא כמו תינוק אנושי כפי שהתייחסו אליו בעבר", אמרה ליפא ל- BuzzFeed News. היא סיפרה שהאישה שטיפלה בדרווין התייחסה אליו כמו אל תינוק וכי זה דבר רע מאוד עבור כל קוף באשר הוא.

כשדרווין הגיע לראשונה למקלט, הצוות העניק לו תשומת לב נוספת ומזון כדי לעזור לו להתאקלם. לאט לאט, הוא נרגע והחל לשחק עם קופים אחרים. עכשיו יש לו אפילו חבר מאוד טוב בשם מקסימוס. "הוא היה חסר ביטחון עם ההגעה למקלט והרגיש צורך להיות במרכז תשומת הלב של כולם", הוסיפה ליפא, "הוא היה מוגן משאר הקופים עד שהתרגל לסביבתו החדש".

ככה מדווחים עליו היום:

ליפא אמרה ל-BuzzFeed News שרוב הפרימטים שמגיעים למקלט הם חיות מחמד שבעליהם ויתרו עליהן לאחר שגדלו או שלא ניתן היה לטפל בהן יותר, חיות מעבדה בדימוס או תושבי גני חיות לא מוסדרים. לחוות Story Book יש כיום 26 פרימטים בסך הכל - תערובת של למורים, בבונים ומקוקים יפניים כמו דרווין.

"דרווין יכול לצאת החוצה כשהוא רוצה, למתחם חיצוני עם קופים אחרים - או להישאר בפנים עם סוגים אחרים של פעילויות העשרה שיש לנו עבורו", אמרה ליפא. הפעילות האהובה עליו היא שימוש בצינורות כיבוי ישנים: "הוא אוהב להתנדנד קדימה ואחורה וזה משהו שהוא היה עושה בטבע".

הקוף של איקאה. Story Book Primary Sanctuary/Dai, צילום מסך
קצת מזכיר את הקוף של רוס/צילום מסך, Story Book Primary Sanctuary/Dai

ליסה לין, האישה שצילמה את התמונה האיקונית של דרווין בוהה מהחלון, שמחה לשמוע שהקופיף הפרוותי שנתקלה בו במקרה באיקאה מסתדר היטב. "לעד אזכור את דרווין", היא אמרה.

המקוק היפני בדרך כלל חי בין 22 ל -27 שנים אז אנו מצפים לעדכון נוסף עליו בעוד עשור. נראה כמה דברים הוא עוד יספיק עד אז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully