וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תערוכות, סדנאות וגם הנחות: יום העיצוב הישראלי

עודכן לאחרונה: 14.12.2022 / 8:05

סטודיו פתוח והיכרות עם מעצבים מקומיים, אלו שקמים בבוקר לתפור, לחרוט, להדביק, לנעוץ, לכופף ולשרוף רק כדי לייצר פריט בודד אחד ומיוחד - 3 תחנות שלא כדאי לפספס בסופ"ש העיצוב הישראלי

שבוע העיצוב הישראלי 15-17 בדצמבר 2022 - עבודות בסטודיו arco collection ושל היוצר מאור אהרון/ארקו קולקשן, מאור אהרון, יח"צ - שבוע העיצוב הישראלי

יום העיצוב הישראלי יתקיים השנה בפעם הראשונה ויתפרש על פני כל סוף השבוע (15-17 בדצמבר). במסגרת האירועים יוכלו המבקרים להתוודע אל הסיפור שעומד מאחורי מוצר מעוצב מקומי ואל המעצב הבודד, זה שקם בבוקר תופר, חורט, מדביק, נועץ, חותך, לוחץ, מכופף, שורף - הכל כדי לייצר פריט בודד אחד.

הסיפור שעומד מאחורי מוצר מעוצב, מאחורי המעצב שחלם אותו ומאוחר יותר יצר אותו, מקורות ההשראה, המחשבות והרהורים שהובילו אותו לבחור בצורה ובצבע מסוימים הם שהופכים את הפריט המסוים לבעל ערך עמוק בהרבה מעצם היותו יפה או פחות. הדיון סביב עיצוב הוא הרבה יותר רחב מהדיון על הערך האסתטי, ואת הדיון הזה מבקש יום העיצוב להרחיב ולהנגיש לקהל רחב של צעירים ובוגרים, ילדים והורים.

חללי סטודיו של מעצבים תל אביביים יהיו פתוחים במהלך כל סוף השבוע, לסיורים עצמאיים ומודרכים, גם לילדים, ויתארחו בהם גם מעצבים מחוץ לת"א. ניתן יהיה להכיר ולפגוש ביוצרים מחומרים וטכניקות שונות בהן, טקסטיל, זכוכית, קרמיקה, עץ, מתכת, וינתנו הנחות מיוחדות. בנוסף יתקיימו סדנאות חווייתיות מרתקות של יצירה בעץ.

להרשמה לסיורים ולכל האירועים ביום העיצוב

סטודיו רייש- בבושקות מפורצלן שהן קופות חסכון, בעיצוב רחלי שרפשטיין. הילה מרסל קוק,
קמים כל בוקר למלאכת כפיים מורכבת שמניבה פריט אחד וייחודי. קופות חיסכון בבושקות פורצלן של סטודיו רייש בעיצוב רחלי שרפשטיין/הילה מרסל קוק

המעצבים יתרכזו בשלושה מתחמים עיקריים: מתחם החשמל, מתחם ארקו קולקשן ומתחם קריית המלאכה, וכן ברחבי העיר תל אביב. הנה כמה מעצבים ששווה במיוחד להכיר אותם ואת יצירותיהם במסגרת יום העיצוב הישראלי:

עוד פריטים יפים שליקטנו לאחרונה:
באנו להדליק: חנוכיות מעוצבות ועוד פריטי חובה לחנוכה
הפריט המושלם לכל סלון במחיר הכי זול שראינו

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

מתחם החשמל

מטריאל גירלז - שי גרסי ועדי טל יוצרות בחימר מאדמה מקומית שהן אוספות בטיולים בארץ. הן יוצרות כלים שימושיים כמו ספלים, קערות וצלחות עם חיבור שורשי, מקורי ומלא ערך לאדמה ולמקום שבו אנו חיים ופועלים.

מטריאל גירלז, צלחות. מעין דיסקין,
חימר מאדמה מקומית. צלחות של מטריאל גירלז/מעין דיסקין
מטריאל גירלז, אספרסו מראה מקום. מעין דיסקין,
כלים עם חיבור שורשי. כוסות אספרסו של מטריאל גירלז/מעין דיסקין

אדם שלוי - מעצב ומנפח כלי זכוכית שימושיים בטכניקה מסורתית, בעבודת יד חופשית ללא תבנית, כך שכל כלי הוא אחד ויחיד. העבודות שלו מתאפיינות בצורות גאומטריות, נקיות ומופשטות, ובצבעוניות המבליטה את האיכויות הייחודיות של הזכוכית, את ההשתנות שלה באור ואת היופי הייחודי שלה.

אדם שלוי - אגרטלי זכוכית - יום העיצוב הישראלי 2022. שייקה איתן סטודיו הראל,
העבודות של שלוי מבליטות את האיכויות של הזכוכית ואת האופן שבו היא משתנה באור/שייקה איתן סטודיו הראל

גרין קפסול - עינת גפן מתמחה ביצירה ועיצוב טרריום, קומפוזיציה של צמחייה מיניאטורית בתוך מיכל זכוכית, שיוצרת מערכת אקולוגית משגשגת כמעט ללא תחזוקה. המותג פועל תחת האג'נדה "להכניס את החוץ פנימה" ומאפשר דרך ייחודית שבה כל אחד מעצב את הטרריום האישי שלו.

גרין קפסול- טרריום מעוצב.. ניקי טורק,
טרריום בעיצוב אישי. גרין קפסול/ניקי טורק

מתחם ארקו קולקשן (בן אביגדור 26 ת"א):

ארקו קולקשן - בני הזוג שי ועדי הגשימו חלום של שנים מתוך תשוקה אמיתית ליצירה ועיצוב של רהיטים בעבודת יד. לאחר שצברו ניסיון בייצור, עיצוב והתאמה של רהיטים בתחום המסחרי ובעולם האירועים בחרו השניים להביא את כל הידע שצברו לתחום עיצוב הפנים, שבו יכלו לפרוץ את הגבולות ולהגשים את כל החלומות. הקולקציה שלהם כוללת ספות וכורסאות, שולחנות אוכל ועד הדומים וכסאות. העיצוב נוגע במגוון רחב של חומרי גלם וטכניקות עבודה, החל מנגרות ועד תפירה ורפדות.

במתחם יתארחו מעצבי מוצר צעירים לצד עבודות פרינט מקורי של בוגרי החוג לתקשורת חזותית בשנקר.

ארקו קולקשן - שולחן צד מתכוונן. איה ווינד,
רהיטים מעוצבים ומיוצרים בעבודת יד. שולחן צד מתכוונן של ארקו קולקשן/איה ווינד
ארקו קולקשן - שולחן סלון עם מקום למגזינים. חיים אפריאט,
מנגרות ועד תפירה ורפדות - שולחן עם מקום למגזינים של ארקו קולקשן/חיים אפריאט

רותם טל - עובדת עם חימר נוזלי שהיא יוצקת לתבניות גבס, בטכניקת Nerikomi (נריקומי) שמקורה ביפן ומשלבת זהב 24 קראט שמותאם לשריפה, נטמע בחומר ולכן אינו מתקלף. טל מעצבת כלים שימושיים ותכשיטי קרמיקה בעבודת יד החל מהמודל שמודפס במדפסת תלת מימד ועד הגימורים הסופיים.

כלי קרמיקה של רותם טל. רותם טל,
יוצקת חימר נוזלי לתבניות גבס ומטמיעה בתוכו זהב 24 קראט בטכניקה יפנית. עבודות של רותם טל/רותם טל

מתחם קריית המלאכה:

מאור אהרון - אהרון הגיע לעיצוב מוצר מעולם האלקטרוניקה, ופיתח טכניקות יציקה ייחודיות שמשלבות תנועה סיבובית ועבודת יד. המוצרים בסטודיו נעים בין הדקורטיבי היחידני לפונקציונלי הסדרתי, רהיטים, אגרטלים ועוד.

מאור אהרון- שרפרפים צבעוניים. מאור אהרון,
בין הדקורטיבי היחידני לפונקציונלי הסדרתי. שרפרפים צבעוניים של מאור אהרון/מאור אהרון

מה עוד לראות ברחבי העיר?

סטודיו REISH - רחלי שרפשטיין יוצרת אינטראקציה וזווית שונה ולא צפויה, במוטיב של הזמנה למשחק, במראות ייחודיות, פופים העושים שימוש בדימויים מעולם המשחקים וספרות הילדים. תארח בסטודיו פודקאסט לייב בשיתוף עם שני רינג, בו יתארחו מעצבים ישראלים והקהל מוזמן להתארח ולהאזין.

סטודיו רייש-מראה דקורטיבית בעיצוב רחלי שרפשטיין. אליה מלינקוב,
עבודות המראה הכי מזוהות עם המותג בעיצובה של שרפשטיין. מראה דקורטיבית של סטודיו רייש/אליה מלינקוב
סטודיו רייש- פוף דים סאם בעיצוב רחלי שרפשטיין. הילה מרסל קוק,
סטודיו רייש- פוף דים סאם בעיצוב רחלי שרפשטיין/הילה מרסל קוק

בעלות מלאכה - דורון שי וענת גלזר מעצבות במנעד רחב של סוגי עצים, יעבירו בנגריה שלהן במתחם נגה סדנה על קסם העץ ולאן ניתן למתוח את גבולות החומר.

בעלות מלאכה- אגרטלים מגולפים בעבודת יד. נטלי אייכנגרין,
עד לאן ניתן למתוח את גבולות החומר? אגרטלי עץ של "בעלות מלאכה"/נטלי אייכנגרין
בעלות מלאכה- שולחן עץ עגול. טל ברושל,
שולחן עץ של "בעלות מלאכה"/טל ברושל

סטודיו ויהי - המעצבים קטרינה ברנד וצורי גוטליב, מעצבים גופי תאורה בעבודת יד מפורניר, שכבת העץ הדו-ממדית הופכת על ידי כיפוף והדבקה למבנה תלת ממדי, אורגני, מאוורר וקל משקל. הצורות נולדות בתהליך משחקי עם החומר ולכן תמיד יישאו בתוכן את עקבות מלאכת היד שיצרה אותם. החומר הוא שמוביל את היד שבונה את הגופים המיוחדים.

סטודיו ויהי גופי תאורה מפורניר. אסף אמברם,
צורות נולדות בתהליך משחקי עם החומר. מנורות רצפה מפורניר של סטודיו ויהי/אסף אמברם

יום העיצוב יתקיים ביוזמת LOCAL DOT COM, ארגון שמטפח יזמות בעיצוב בשוק המקומי, ונוסד במטרה להעלות את המודעות לעיצוב מקומי, ליצירה מקומית, לסולידריות חברתית. האירועים יתקיימו ברחבי תל אביב בתאריכים 15-17 בדצמבר 2022. למפת האירועים המלאה ולפרטים על הרשמה לסיורים - לחצו כאן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully