וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקבוק עם מכתב מלפני 135 שנים התגלה מתחת לרצפות

2.12.2022 / 0:04

אינסטלטור נותר המום כשהסיר חתיכת פרקט ומצא מתחתיה בקבוק עם מסר מלפני 135 שנים. זה מה שהיה כתוב שם

התקין מטבח ומצא פתק ומתנה מהדיירים הקודמים/hooserice88/TIKTOK

האינסטלטור פיטר אלן נקרא לעבודה בבית באדינבורו, סקוטלנד, ביום שני ה-14 בנובמבר והיה עליו להזיז רדיאטור באחד החדרים. הוא עשה חור ברצפת העץ כדי לאתר את הצנרת ובמקום זאת מצא שם בקבוק וויסקי עם פתק מגולגל בתוכו.

בן ה-50 מיהר לסלון בהתרגשות כדי לספר לבעלת הבית על ממצאיו. פיטר, בעלת חברת האינסטלציה WF Wightman Plumbing, סיפר שהבקבוק נמצא מתחת למה שהיה ככל הנראה חדר עוזרת הבית כשהבית נבנה לראשונה. "החדר הוא 3 על 5 מטרים ועשיתי במקרה חור בדיוק מסביב לבקבוק מבלי לדעת שהוא שם. אני לא מאמין שזה קרה", הוא אמר ל-BBC סקוטלנד, "הזזתי רדיאטור ועשיתי חור אקראי בריצפה כדי למצוא את הצינורות ושם הוא היה. לקחתי אותו לאישה למטה ואמרתי 'תראי מה מצאתי מתחת לרצפה שלך'".

האם לשניים, היליד סטימפסון, הצליחה להמתין עם פתיחת הבקבוק עד שילדיה - בני 8 ו-10 - חזרו הביתה מבית הספר. "כשהם חזרו אמרתי להם שיש לי משהו ממש מרגש לספר להם והם שאלו: 'אנחנו הולכים לאכול נקניקיות לצהריים?'", היא נזכרה, "הם המשיכו לנחש עד שסיפרתי להם שמצאנו בקבוק עם מסר בבית שלנו. הם ממש התרגשו וחשבו שאולי זה אוצר".

בתחילה הם ניסו להוציא את המכתב בעזרת פינצטה, אך הוא החל להיקרע. בניסיון לשמר את המכתב, החליטה סטימפסון לנפץ את הבקבוק בפטיש. "הרגשתי נורא לשבור בקבוק בן 135 שנים, אבל זו הייתה הדרך היחידה להגיע למכתב", היא אמרה, "שמרתי את כל החלקים בכלי טאפרוור. כולנו התגודדו סביב המכתב וניסינו לקרוא אותו. זה היה כל כך מרגש".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

בסופו של דבר הם גילו שההודעה נכתבה בידי מספר גברים שעבדו בבית אי שם במאה ה-19. היה כתוב: "ג'יימס, ריצ'י וג'ון גרייב הניחו את הרצפה הזו, אבל הם לא שתו את הוויסקי. 6 באוקטובר 1887. מי שימצא אי פעם את הבקבוק הזה יכול לחשוב שהאפר שלנו מנשב לו לאורך הדרך".

הנה תוכן המכתב:

זה לא המכתב הראשון שנמצא בבקבוק שדיווחנו עליו

נמצא מכתב בבקבוק שהושלך מהטיטאניק רגע לפני שטבעה?

צוללנית מצאה מכתב בבקבוק מ-1926 - ובזכותכם הוא הגיע ליעדו

הספרייה הלאומית של סקוטלנד המליצה להם לאחסן את המכתב בן ה-135 שנים בניילונית נטולת חומצה. בני המשפחה מתכננים גם להכניס מכתב חדש יחד עם תמלול של המקור לבקבוק ולהניחו באותו מקום לפני שהחור ברצפה יכוסה. סטימפסון אמרה: "הזמנתי כמה ניילוניות ואני חושבת שבסופו של דבר נמסגר את הפתק עם חתיכה מהבקבוק, כמו למשל צוואר הבקבוק, כי זה דבר כל כך מרגש ומקסים. לחשוב שזה שכב שם כל הזמן הזה ויכול היה להישאר שם לנצח, זה פשוט מדהים. זה לא משנות ה-70 או משהו כזה, זה הרבה יותר ישן. זה ממש מגניב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully