וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה הבית שבו הנסיכה דיאנה היתה "הכי מאושרת אי פעם"

עודכן לאחרונה: 14.11.2022 / 13:40

אחוזת אלת'ורפ, בית ילדותה של הנסיכה דיאנה המנוחה היא נכס היסטורי ומרהיב שנמצא מזה 19 דורות בבעלותה של משפחת ספנסר. 90 חדרים, אולם נשפים ושולחן אוכל ל-42 איש - צפו בתמונות

בית אלת'ורפ בית ילדותה של הנסיכה דיאנה בנורת'המפטונשייר. David Levenson, GettyImages
הבית פתוח לציבור רק בחודשי הקיץ, אבל אם יש לכם תקציב תוכלו לשכור אותו לאירוע. אחוזת אלת'ורפ - בית ילדותה של הנסיכה דיאנה/GettyImages, David Levenson
צילום מן האוויר של בית אלת'ורפ בית ילדותה של הנסיכה דיאנה המנוחה. David Goddard, GettyImages
יותר מ-52 אלף דונם של יערות, שדות, אגמים וטבע אנגלי מפואר/GettyImages, David Goddard

מעריצי "הכתר" - סדרת הדרמה של נטפליקס שפורשת את סיפורה של משפחת המלוכה הבריטית, גומעים בשקיקה בימים אלה ממש את העונה החמישית של הסדרה, שסובבת לא מעט את דמותה האייקונית של הנסיכה דיאנה. אלה היו השנים המטלטלות והקשות שבהן התפוררות נישואיהם של הנסיך צ'ארלס ואישתו השברירית והאהודה כירסמו לא רק בנפשות הפועלות כי אם במוניטין ובמעמד של מוסד המלוכה כולו.

הנסיכה דיאנה הודתה לא פעם שהיתה אומללה באותן שנים שבהן היתה חלק ממשפחת המלוכה והתגוררה בארמון קנזינגטון עם שני ילדיה. ייתכן שבאותם ימים היא התגעגעה מאוד לבית ילדותה - בית אלת'ורפ - שעל השנים שבהן התגוררה בו אמרה פעם: "במבט לאחור, זאת היתה ככל הנראה התקופה המאושרת ביותר בחיי".

הנסיך וויליאם והנסיך הארי עם הנסיכה דיאנה. GettyImages
הנסיכה דיאנה ובניה הנסיך וויליאם והנסיך הארי בארמון קנזינגטון/GettyImages
צארלס ספנסר אחיה של הנסיכה דיאנה מוביל סיור של מבקרים בבית אלת'ורפ בשנת 1977. Ian TyasKeystone, GettyImages
צ'ארלס ספנסר, אחיה של הנסיכה דיאנה, מוביל סיור למבקרים בשטחי האחוזה, 1977/GettyImages, Ian TyasKeystone

צ'ארלס ספנסר, הרוזן התשיעי לבית ספנסר, הבעלים הנוכחי של הנכס (ואחיה של דיאנה) יחד עם אישתו קארן בחדר הביליארד באחוזה

הבית נבנה בשנת 1508 ונמצא מזה 19 דורות במשפחת ספנסר

דיאנה לבית ספנסר גדלה בבית אלת'ורפ ההיסטורי, כמו כל בני משפחת ספנסר לפניה. את האחוזה והשטחים שסובבים אותה - יותר מ-52,000 אלף דונם שכוללים יערות, אגם, חוות וקוטג'ים - רכש בשנת 1508 סר ג'ון ספנסר, אחת מאבות אבותיה של הנסיכה המנוחה. הוא גם זה שבנה את בית האחוזה הראשי שמספר חדרי השינה בו נע בין 31 ל-90 לאורך הדורות והשנים שבהם עבר הבית שינויים שונים. נוסף על אלה יש בבית גם אולם נשפים עצום, גלריית אמנות וחדר ביליארד.

מומחים מאשרים כי הנכס ההיסטורי נותר בידי משפחת ספנסר לאורך 19 דורות רצופים עד היום. בעליו הנוכחי של הבית ושטחיו הוא צ'ארלס ספנסר, הרוזן התשיעי לבית ספנסר ואחיה של הנסיכה המנוחה. באתר Historic Houses נכתב כי "ג'ון ספנסר, שבנה את הבית בשנת 1508 הכניס סעיף מיוחד לצוואתו שבו הורה כי בית אלת'ורפ לעולם יהיה מקום שישמש להנאה ופנאי". ואפשר בהחלט לומר שצוואתו מתקיימת עד היום, שכן הנכס מושכר לא פעם לטובת קיום אירועים יוקרתיים, מוקפדים ויש לשער שגם מהנים.

בין השאר נערכו במקום ארוחת צהריים חגיגית לכבודו של נשיא דרום אפריקה המנוח נלסון מנדלה ונשף קיץ של ארגון הצדקה לילדים מייסודו של נשיא ברה"מ לשעבר מיכאיל גורבצ'וב. הבית עצמו פתוח לציבור רק לתקופה קצרה במהלך חודשי הקיץ, כך שבימים אלה הוא סגור למבקרים. אבל אם יש לכם חתונה, בר מצווה או אירוע משמח אחר, ואתם מוכנים להיפרד לטובת העניין מ-50 אלף ליש"ט לפחות, תוכלו לבחון את האפשרות לערוך אותו שם.

דיאנה בילדותה, כפי שצולמה על ידי אביה בכניסה לביתם

גרם המדרגות המפואר בכניסה לבית, 1986

אביה של דיאנה ג'ון ספנסר ואישתו השנייה על המדרגות בכניסה לבית אלת'ורפ 1986. John Downing, GettyImages
אביה של דיאנה ג'ון ספנסר ואישתו השנייה ליידי ריין בצילום מבית אלת'ורפ בשנת 1986/GettyImages, John Downing

המדרגות המפוארות כיום

בתאריכים מסויימים ניתן גם לשכור חדר ללילה במקום, והמחיר לכך מתחיל על פי ההערכות ב-500 ליש"ט לילה, אולם טרם פורסמו התאריכים והתעריפים לשנה הנוכחית. בעמוד האינסטגרם של הנכס ניתן להתרשם משפע של תמונות שצולמו בבית ובשטחים שמקיפים אותו, ונותנים הצצה לבית ילדותה של הנסיכה דיאנה.

באחד החדרים תלוי פורטרט ענקי של אנה מאוסטריה - רעייתו של המלך לואי ה-13 (ואמו של המלך לואי ה-14), ציור שנגנב או נבזז מארמון ורסאי במהלך המהפכה הצרפתית, והתגלגל לידיה משפחת ספנסר לאחר שהרוזן ספנסר השני רכש אותו בשנת 1820.

חדר אוכל רשמי עם שולחן ל-42 סועדים

מעל ל-10,000 ספרים - הספרייה בבית אלת'ורפ

מבקרים מניחים פרחים באנדרטת הזיכרון לנסיכה דיאנה באחוזת אלתורפ. Anwar Hussein, GettyImages
מבקרים מניחים פרחים באנדרטת הזיכרון לנסיכה דיאנה באחוזת אלתורפ/GettyImages, Anwar Hussein

הבית כולל חדר אוכל רשמי ומפואר שנקרא the Marlborough Room ובו שולחן שסביבו ניתן לארח 42 סועדים (מספיק כדי לארח את ליל הסדר במשפחה שלכם?). עוד בבית - ספרייה עצומה שבה יותר מעשרת אלפים ספרים. חדר השינה שהיה שייך לדיאנה מכונה the King William bedroom וניתן לבקר בו במהלך הסיורים הרשמיים שנערכים בבית כשהוא פתוח לציבור.

אחוזת אלת'ורפ היא גם המקום שבו נפגשו לראשונה דיאנה ומי שיהיה בעלה - המלך צ'ארלס (כמובן שאז הוא עוד היה נסיך). בשנת 1977 הנסיך צ'ארלס שהה במקום כשהשתתף בציד פסיונים שנערך בשטחי האחוזה. דיאנה היתה אז בת פחות מ-17.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully