וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זורקים לפח את עלי השלכת שנופלים על הדשא שלכם? מסתבר שזו טעות

9.11.2022 / 23:55

על פי מומחים גינון העלים הלחים הנושרים על הדשא מספקים הרבה חומרים חיוניים לאדמה שלכם. אבל זה ממש לא היתרון היחיד שלהם

ניקוי עלי שלכת עם מפוח אויר/@lopezlandscapeandgarden

הסתיו מביא עמו את השלכת והרבה עלים נושרים מהעצים על הדשא שלנו או הרצפה בחצר. כמעט כולנו ממהרים לפנות את העלים הללו כדי שלא יהוו מטרד, אלא שמומחים ממליצים דווקא לא להיפטר מהעלים הנושרים האלו בזמן הזה של השנה. הסיבה: הם מכילים הרבה ויטמינים שחיוניים לאדמה. יש בהם חומרים מזינים כמו חנקן, פחמן, זרחן ואשלגן והם למעשה דשנים נהדרים וטבעיים לאדמה שלכם וגם לייצורים הקטנים שחיים בגינה.

"החומרים המזינים האלו חוזרים לאדמה שלכם", הסבירה פרופ' סוזן ברטון, מומחית לנוף וגינון, "החומר האורגני שהם מכילים בסופו של דבר משפר את בריאות האדמה שלכם". על ידי השארת העלים על הדשא או על האדמה, אתם תעשו גם טובה גדולה לבעלי החיים עכבישים, חלזונות ותולעים שירוויחו מבית גידול שכולל עלים לחים. אלו גם מהווים ארוחה מזינה לציפורים ועטלפים ועשוי להועיל גם לחיות כמו צבים וסנאים.

נערה יושבת על האדמה ומחייכת על רקע עלי שלכת מצלמת את עצמה בטלפון נייד. ShutterStock
כבר הסתיו עכשיו. את לא צריכה סיבה להיות עצובה.../ShutterStock

הדשן הטבעי שהעלים הללו יוצרים גם יחסוך מכם את הצורך בכימיקלים וחומרי הדברה. רוצים עוד יתרון בהשארת העלים על הדשא? ובכן, בכל שנה 8 מיליון טון של עלים נארזים בשקים ונזרקים למזבלה בסופו של דבר.

אם אתם רוצים לאסוף אותם בכל זאת, תערמו אותם סביב הבסיס של העצים והשיחים. "העלים ביער מספקים בן 50 ל-80 אחוז מהמינרלים שהעצים מקבלים. אף אחד לא נכנס ליער כדי לנקות את העלים. הם גם מגינים על רמת הלחות שמגיעה לעצים וגם מווסתים את הטמפרטורה של האדמה וזה כמו זהב לעצים, "הסבירה מליסה הופקינס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully