וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הצופה" של נטפליקס: כך נראה הבית האמיתי מבפנים

עודכן לאחרונה: 27.10.2022 / 8:08

עבור השכנים הוא היה "הבית הכי יפה ברחוב", עבור המשפחה שקנתה אותו זה היה אמור להיות "בית החלומות" - הבית ברחוב בולברד מס' 657 בווסטפילד ניו ג'רזי הוא מקום אמיתי, עם סיפור הזוי - וכך הוא נראה באמת

טריילר לסדרה "הצופה"/נטפליקס

"הצופה" (The Watcher) היא אחד הלהיטים הנצפים של הזמן האחרון שיצאו תחת ידיה של ענקית הסטרימינג נטפליקס. הסדרה מבוססת על סיפור אמיתי שסובב בית (יפה) אחד ששוכן במען 657 בולברד בעיירה ווסטפילד בניו ג'רזי, ארה"ב. עבור בני הזוג דרק ומריה ברודוס היה זה בית חלומותיהם, שאותו קנו כדי לעבור אליו עם 3 ילדיהם הצעירים ממנהטן הסואנת לחיים של שלמות פרברית נינוחה ומרופדת.

אלא שהחלום הפרברי הפך במהרה לסיוט קפקאי שלא לומר היצ'קוקי עבור המשפחה הכל-אמריקנית הזאת. סמוך מאוד למועד המכירה ועוד לפני שעברו להתגורר פיזית בביתם החדש והגדול, החלו בני הזוג ברודוס לקבל מכתבים אנונימיים ומקריפים בתיבת הדואר שלהם מאדם שכינה את עצמו "הצופה". מכתביו של הצופה ביטאו אובססיה רבת שנים לבית - שבמשך שנים רבות נחשב ל"בית הכי יפה" ברחוב ובעיירה, כמו גם טינה, בתחילה כבושה ובהמשך גלויה - לבעליו החדשים ולשינויים שביצעו בו במסגרת השיפוצים.

בסופו של דבר בני הזוג ברודוס המבוהלים לא היו מוכנים לקחת את הסיכון שמשהו רע יאונה לילדיהם הקטנים ולמעשה, מעולם לא עברו להתגורר בבית. הם ניסו במשך כמה שנים טובות להיפטר מהנכס ולצמצם את ההפסדים שלהם, ללא הצלחה. הם העמידו את הבית (שעבורו שילמו 1.35 מיליון דולר ב-2014) למכירה תמורת סכום נמוך בהרבה. ב-2019 סוכנות הנדל"ן David Realty Group הציעה את הבית למכירה תמורת מחיר של 999,999 דולר.

בני הזוג ברודוס היו מוכנים כבר לספוג הפסד כספי של יותר מ-300,000 דולר (לא כולל מה שהשקיעו בשיפוצים ובמסי רכישה). המחיר היה אטרקטיבי מאוד לבית כ"כ גדול ויפה בעיירה שקטה ומבוקשת במרחק יריקה מניו יורק, אבל למרות שהחוק איפשר להם להסתיר את הסיבה למכירה, הם הרגישו שההגינות מחייבת אותם לחשוף את המכתבים המטרידים. הגינותם היתה בעוכריהם, כל קונה שהיה רציני מספיק כדי להתקדם לקראת עסקה נסוג כשגילה שהבית המושלם לכאורה מגיע עם סטוקר קומפלט.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

הפסידו 5 שנים וכמעט חצי מיליון דולר

בייאושם, הברודוסים הבינו שאף אדם שפוי בדעתו לא ירצה לקנות את הבית עם המוניטין המפוקפק הזה, וביקשו לחשוב מחוץ לקופסא: למכור את המגרש ליזם שיהרוס את הבית, יחלק את המגרש הענקי (הכי גדול בשכונה) לשניים, ויבנה עליו שני בתים חדשים. אלא שהתוכנית הזאת סוכלה על ידי השכנים שלהם, שסברו ככל הנראה ששינוי בנוף שנשקף להם מחלון המטבח הוא עניין חמור בהרבה מאיום על שלומה הפיזי או הנפשי של משפחה שלמה. עשרות רבות מאנשי העיירה הגיעו לדיון בוועדת התכנון העירונית שבו נדונה בקשתם של בני הזוג ברודוס כדי להביע את התנגדותם, והבקשה סורבה פה אחד על ידי חברי הוועדה.

צפו בסיור מצולם בתוך חדריו של הבית ב-657 בולברד שבו התרחש הסיפור המקורי של "הצופה"

בסופו של דבר הבית נמכר בשנת 2019 תמורת 959,000 דולר לבני הזוג אנדרו ואליסון קאר, שטענו כי הם אינם מאויימים מההיסטוריה של הבית. בחודש אוקטובר של שנת 2021 מסרה המשטרה המקומית בווסטפילד ניו ג'רזי בתגובה לפנייה מעיתון הניו יורק פוסט, כי לא היו דיווחים על מכתבים נוספים מ"הצופה" מאז שהבית נמכר לבני הזוג קאר. אולם פנייה דומה שעשה העיתון לאחרונה, בניסיון לברר האם בשנה שחלפה ואולי גם בעקבות עליית הסדרה התעורר שוב זעמו של "הצופה" - לא נענתה.

פנינה אדריכלית

מבחינה ארכיטקטונית הבית ב-657 בולברד הוא באמת פנינה, על זה אין ויכוח: הבית נבנה בשנת 1905 בסגנון קולוניאליסטי, עם מרפסת קדמית שעוטפת את חזיתו ומשווה לו מראה מפואר. שטחו הבנוי של הבית משתרע על פני 360 מ"ר (קומת כניסה, קומה שנייה, עליית גג ומרתף), יש בו 6 חדרי שינה וארבעה חדרי רחצה. המגרש רחב הידיים כולל שטח של כ-1.8 דונם, שמשאירים הרבה מקום למדשאות ירוקות מטופחות הן בחלקו האחורי והן בחלקו הקדמי של הבית.

הבית שמופיע בסדרה של נטפליקס אינו הבית המקורי שבו התרחשו האירועים המתוארים בסדרה. הבית המצולם נמצא במקום אחר בכלל, בעיירה ריי שבצפון ניו יורק והוא גדול ומפואר הרבה יותר מהבית האמיתי, אם כי ניכר שלשני הבתים מאפיינים אדריכליים דומים. הבית בריי הוא אחוזה עצומה בשטח של 944 מ"ר בנוי ויש בו 6 חדרי שינה ו-7 חדרי רחצה. גם שוויו של הבית הזה כפול ומכופל ונאמד על פי אתר הנדל"ן Zillow ביותר מ-5.5 מיליון דולר (לצורך השוואה, שוויו של הבית ב-657 בולברד בווספילד נאמד כיום בכ-1.47 מיליון דולר).

הבית שמופיע בסדרה בנטפליקס - גדול, מפואר ויקר הרבה יותר

הבית האמיתי ב-657 בולברד כפי שצולם השבוע - מקושט להאלווין

שני הבתים מתהדרים בחזיתות מרשימות הפונות אל הרחוב שבתוכן משובצים חלונות גדולים הנתונים במסגרות עץ לבנות. לשניהם מבואות כניסה מפוארות בסגנון קולוניאליסטי שגובלות בגרם מדרגות מפואר המוביל לקומה העליונה שבה נמצאים חדרי השינה. בשני הבתים יש 'חדרי שמש' מעין טרקלינים מרווחים ומוארים המוקפים חלונות מכל עבריהם ובשניהם חללים רשמיים של סלון ופינות אוכל שמעוטרים בכל הסממנים הארכיטקטוניים התקופתיים המוכרים שקונים לרוב מריירים עליהם (בתנאי שהם לא מגיעים בעסקת חבילה עם איומים מתמהוני) כמו תקרות מקושטות בקורות עץ, כרכובים ופסי דקור על הקירות ורצפות עץ אמיתיות.

אגב, הבית האמיתי בווסטפילד סובל לאחרונה מהטרדות חדשות - הפעם בידי צופים נלהבים ומעריצים של הסדרה שעולים אליו לרגל כדי להתרשם מהמקום שהיה זירה לאחת ההתרחשויות המטרידות והמסקרנות. והודות לחג ליל כל הקדושים שמועדו הולך ומתקרב הבית גם מתהדר בימים אלה בלוק אפל הודות לקישוטי האלווין בדמות עכבישים שחורים גדולים שמטפסים על חזיתו המטופחת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully