וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

4 שנים בלי שכר דירה וחשבונות: האדם שהצליח לגור בסתר בקניון נחשף

1.11.2022 / 23:50

מייקל טאונסנד בנה לעצמו דירה סודית בקניון וריהט אותה בספה ופלייסטיישן. הוא וחבריו השתמשו בדירה במשך 4 שנים, בלי שאף אחד אחר יודע על קיומה, עד שנתפסו

סיפורו של האדם שגר בסתר בקניון/@livvontheedge

תמיד חלמתם לגור בקניון? זה בדיוק מה שהבחור התמהוני הזה עשה. למעשה, הוא האזין לפרסומת בו הקריינית ציינה עד כמה זה יכול היה להיות נפלא אם אנשים יכלו לגור בקניון - והחליט לממש את הפנטזיה הזאת. מייקל טאונסנד גר בדירה נסתרת בקניון במשך לא פחות מ-4 שנים, ללא תשלום שכר דירה וחשבונות, עד שנתפס יום אחד בידי המאבטחים.

הוא ריהט את הדירה הסודית שלו בספה ואפילו השיג פלייסטיישן והצליח להזמין אליה חברים לשחק מבלי שהמבקרים או העובדים בקניון יחשדו שמשהו שם לא תקין.

סיפורו המופרע של מייקל טאונסנד התחיל כשהתבקש לפנות את דירתו בידי יזמים ונאלץ לחפש מקום מגורים אחר - ובהקדם. כשהאזין לפרסומת ברדיו למרכז קניות בעיר הולדתו בו הקריינית דיברה על כמה זה יהיה נפלא אם אנשים יוכלו לגור בקניון, הוא נזכר ש-4 שנים קודם לכן הוא חלף בריצה על פני הקניון החדש שנבנה בעיר, כאשר הבחין בחלל לא מנוצל שנמצא מתחת לחנויות.

הוא זיהה לראשונה את החלל הלא משומש מתחת לקניון פרובידנס פלייס ברוד איילנד, ארה"ב, במהלך הריצה היומית שלו ב-1999. הוא הביט מקרוב וזיהה חדר שנראה כאילו נוצר שם רק בגלל היווצרות האזורים המעוצבים אחרת סביבו. בחודשים שלאחר מכן, בית הדירות של טאונסנד ספג איום מאותם יזמים שהיו אחראים להקמת הקניון. הוא החליט שהגיע הזמן לנקום - ובמילים אחרות, תכנן להעביר את ביתו לחלל הסודי שראה בקניון.

בדירה הסודית היו טלוויזיה ופלייסטיישן. Youtube/Be Amazed, צילום מסך
מייקל טאונסנד וחברו משחקים בפלייסטיישן בדירה הסודית בקניון/צילום מסך, Youtube/Be Amazed
זה מרכז הקניות בו התגוררו האמנים ארבע שנים מבלי שישימו לב לקיומם. FourSquare, צילום מסך
אף אחד לא ידע שהם גרים במרכז הקניות הענק הזה/צילום מסך, FourSquare

באתר שלו הוא הסביר: "במהלך עונת חג המולד של 2003 ו-2004, פרסומות הרדיו של קניון פרובידנס פלייס הציגו קול נשי נלהב שדיבר על כמה נהדר זה יהיה אם אתם - כלומר אנחנו - נוכל לגור בקניון. הנושא המרכזי של הפרסומות היה שהקניון לא רק מספק חוויית קניות עשירה, אלא גם יש בו את כל הדברים שצריך כדי לשרוד ולנהל חיים בריאים". טאונסנד ביקר מחדש בחדר שזיהה כבר ב-1999 וגילה שהוא נותר ללא שימוש - אז הוא החליט לבדוק האם הוא וחבריו באמת יוכלו לגור בקניון. הוא אמר: "התוכנית החדשה לא הייתה רק לגור בקניון למשך שבוע, אלא פשוט לגור בקניון לתמיד".

הדירה ששטחה 70 מ"ר אוכלסה בשנת 2003. היא רוהטה בספה ופלייסטיישן. עם זאת, לא היו בה מים זורמים, אז החבורה נאלצה להשתמש בשירותים הציבוריים של הקניון. לפי NBC News, טאונסנד וחבריו גם בנו בדירה חומת בלוקים עם פתח אוורור לקניון ודלת שירות כדי לשמור עליה חבויה. הם חיו בשלום יחסי במשך ארבע שנים לפני שהתוכנית החלה להתפרק. לפני שנתפס, לטאונסנד היו תוכניות להתקין ריצוף עץ, חדר שינה שני ומטבח. בסופו של דבר, מאבטחים מצאו את הרכוש הסודי והחרימו אותו.

הקבוצה תיעדה את הנעשה בתוך הדירה בימים הטובים ההם. Youtube/Be Amazed, צילום מסך
הקבוצה תיעדה את הנעשה בתוך הדירה בימים הטובים ההם/צילום מסך, Youtube/Be Amazed
הם הצליחו להכניס ספה לדירה הסודית בקניון מבלי שאחרים הבחינו בהם. Youtube/Be Amazed, צילום מסך
הם הצליחו להכניס ספה לדירה הסודית מבלי שאחרים הבחינו בהם/צילום מסך, Youtube/Be Amazed

רגע התפיסה

יום אחד, החברים שנשבעו לא לדבר על הדירה עם אף אחד אחר, מצאו את דלת השירות שלהם פתוחה, כשהפלייסטיישן ודברי האמנות שלהם נעלמו. בתגובה הם נקטו באמצעי זהירות נוספים, לרבות שימוש בדירה בשעות הלילה בלבד. הם לא ידעו שהמאבטחים היו האחראיים לפריצה ומאז המשיכו לפקח על הדירה, כשהם מוכנים להסתער על תושביה. זה בדיוק מה שהם עשו כשהם הבחינו בטאונסנד מגיע לדירה אחה"צ אחד.

טאונסנד הואשם כתוצאה מכך בהסגת גבול. הוא מצידו טען ש"הכל נעשה מתוך חמלה וניסיון להבין יותר את הקניון ואת החיים כקונים". הוא קיבל עונש מאסר על תנאי, אך נאסר עליו לבקר בקניון לכל החיים, שזה עונש די קשה בפני עצמו.

צפו בסיפור שלו:

ה-Providence Journal דיווח כי רק טאונסנד וגרושתו כיום, אדריאנה יאנג, זיהו את עצמם כתושבי הקניון, אך שאר חבריו יצאו ללא עונש. טאונסנד נשאר בקשר עם שאר האמנים שהיו מעורבים בתחבולה הסודית שלו. אחרי כל השנים האלה, הבחור, שעדיין מתגורר באזור, אמר: "הלוואי ויכולתי לחזור לדירה ההיא. אין כמו לגור בקניון".

  • עוד באותו נושא:
  • קניון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully